היכל המשפט בחיפה (צילום: רמי שלוש)
היכל המשפט בחיפה (צילום: רמי שלוש)

אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק להקמת בית משפט כלכלי בחיפה

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית להקמת מחלקה כלכלית בבית המשפט המחוזי בחיפה, שתתווסף לזו הקיימת בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו

פורסם בתאריך: 8.1.18 18:35

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בראשותו של ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית להקמת מחלקה כלכלית בבית המשפט המחוזי בחיפה, שתתווסף לזו הקיימת בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו. בדומה למחלקה הכלכלית בתל אביב-יפו, גם המחלקה החדשה בחיפה תתמקד בדיונים בעניינים כלכליים.

בדברי ההסבר להצעת החוק צוין כי הקמת מחלקה כלכלית בבית המשפט המחוזי בחיפה תוסיף ליצירת תשתית של מערכת שיפוט שבה יידונו עניינים כלכליים ותשרת הלכה למעשה את הציבור, ובכלל זה חברות הפועלות בחיפה. בהחלטת הוועדה נקבע כי הליכים שהחלו בבית המשפט המחוזי בהליך רגיל לא יועברו אל בית המשפט הכלכלי.

 

 

 

עו"ד לירון בנית ששון ממשרד המשפטים: "שיקול אחד בהקמת המחלקה הכלכלית הוא פיתוח הצפון, וההצדקה הנוספת היא נתונים שהראו היקף משמעותי של הליכים בין חברות שמתנהלים בבית המשפט בחיפה. הקמת המחלקה הכלכלית תתמרץ מתדיינים להביא את הנושאים הכלכליים לדיון בבית המשפט".

עו"ד שירי לנג מהנהלת בתי המשפט: "ניסינו להעריך את היקף הפעילות הכלכלית במחוזות השונים לפי מספר התביעות שמגישות חברות נגד חברות. ראינו שהמחוז הבא מבחינת היקף התביעות אחרי תל אביב הוא חיפה ולאחריו ירושלים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר