עו"ד עמית איסמן (צילום: אוליבייה פיטוסי)
עו"ד עמית איסמן (צילום: אוליבייה פיטוסי)

התבטאויות פרקליט מחוז חיפה היו "וולגריות ולא ראויות"

מנכ"לית משרד המשפטים קבעה שלעו"ד עמית איסמן תירשם התראת משמעת בעקבות התבטאויות שהשמיע כלפי מתמחה שאותה שאל אם יש לה בארון חוטיני מנומר וכלפי פרקליטה הכפופה לו שלה אמר "את לא גבר, אין לך ביצים, נכון?"

פורסם בתאריך: 27.5.18 19:29

התראת משמעת תירשם לפרקליט מחוז חיפה עו"ד עמית איסמן בעקבות שתי התבטאויות כלפי מתמחה וכלפי פרקליטה במסגרת התפקידים שמילא – כך קבעה היום (ראשון) מנכ"לית משרד המשפטים עו"ד אמי פלמור בעקבות שימוע שערכה לאיסמן לפני שבועיים. בשימוע השתתפו נציגי הלשכה המשפטית של משרד המשפטים, ואיסמן יוצג בו על ידי עו"ד ארנה לין. יצוין כי מדובר בעונש הקל ביותר שניתן לתת על עבירות משמעת.

ההתבטאות הראשונה המיוחסת לאיסמן נאמרה בסביבות שנת 2008, בעת ששימש כמנהל מחלקה, והיתה מופנית כלפי מתמחה. הוא שוחח עם פרקליטה על תיק של עבירות מין, ובשלב מסוים הסתובב אל המתמחה ושאל אותה, בנוכחות הפרקליטה, אם יש לה בארון תחתוני חוטיני מנומרים. כשהשיבה בשלילה פנה איסמן לפרקליטה שעמה שוחח ואמר לה: "את רואה, זאת בחורה נורמלית, היא לא מחזיקה דברים כאלה בארון". זאת לכאורה בניגוד למתלוננת בתיק עבירות המין שבו טיפלה אותה פרקליטה.

ההתבטאות השנייה הופנתה כלפי פרקליטה אחרת לפני כשלוש-ארבע שנים, בעת שאיסמן כבר כיהן כפרקליט המחוז. לפי עדותה של אותה פרקליטה היא ביקשה להתייעץ עם איסמן בנוגע לתיק שהסנגוריה לחצה עליה להביא לסיום בעסקת טיעון. לפי גרסתה אמר לה איסמן: "את לא גבר, אין לך ביצים, נכון? כי כשאת גבר ומועכים לך את הביצים אז יש תחושה של כאב אבל יש גם תחושה של עונג, וזה מה שהסנגורית עושה לנו".

 

 

ביחס לאמירה זו ציינה הפרקליטה כי המשפט האמור היה משתק, אך היא בחרה לא להתלונן על כך באותה העת. בשימוע העלה איסמן טענות בנוגע להתנהלותה של הפרקליטה ולנסיבות שהביאו לפתיחת החקירה. לטענתו, מקור הדברים הוא ביחסים העכורים בינו לבינה על רקע אי קידומה בעבודה בעבר ועל רקע כוונתו להעבירה לחדר אחר.

מנכ"לית משרד המשפטים החליטה כי שתי האמירות שהשמיע איסמן מהוות עבירת משמעת של התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה. בהחלטתה קבעה פלמור כי "מדובר בהתבטאויות וולגריות ולא ראויות שנאמרו על ידי מנהל לעובדות בדרג נמוך יותר (כראש צוות למתמחה, וכפרקליט מחוז לפרקליטה בדרג ביניים)".

פלמור קבעה כי שתי האמירות כוונו באופן אישי לעובדות בצורת שאלה אינטימית ורגישה שאף אילצה את העובדות, בשני המקרים, להשיב להן. נוסף על כך, בשני המקרים לא נאמרו האמירות במסגרת של שיחת חולין בין עובדים, אלא דווקא בהקשר של דיון מקצועי. פלמור הדגישה כי האמירות שהשמיע איסמן הן פסולות וכי יש לייחס להן חומרה יתרה בשל בכירותו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלעד ח

    מגעיל גועל נפש של בנאדם,
    רק לקרוא ולהרגיש העלבה דוחה,
    פשוט מתבייש שיש גבר שמדבר ככה.
    לדעתי צריך להעיף אותו מתפקידו.
    שונא בתכלית השלילה מילים כאלו. ולא משתמש ככה גם לא עם חברים וכיוצא בזה!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר