שוד בסילבסטר (צילום: Bloomberg)
שוד בסילבסטר (צילום: Bloomberg)

נעצרו 14 חשודים בהונאה בהיקף של מיליון שקל

המשטרה עצרה 14 תושבי חיפה והסביבה בחשד לעבירות הונאה והלבנת הון בהיקף של כמיליון שקל באמצעות אתרי אינטרנט שמציעים הלוואות תוך גביית דמי טיפול פיקטיביים מקורבנותיהם וניצול של מצוקתם הכלכלית

פורסם בתאריך: 4.5.20 16:25

בתום חקירה סמויה עצרה הבוקר (שני) המשטרה 14 תושבי חיפה והסביבה בחשד לעבירות הונאה והלבנת הון בהיקף של כמיליון שקל באמצעות אתרי אינטרנט שמציעים הלוואות תוך גביית דמי טיפול פיקטיביים מקורבנותיהם וניצול של מצוקתם הכלכלית.

היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז חוף בשיתוף עם רשות המסים – חקירות מס הכנסה חיפה ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה בחשד להונאה בהיקף של כמיליון שקל על ידי 14 חשודים, שהציעו הלוואות באמצעות אתרים פרסומיים לאנשים שלא הצליחו לקבל הלוואות מהבנק והסכימו לשלם להם דמי טיפול ובחינת זכאות לקבלת הלוואה, שלא הועברה אליהם.

הבוקר, עם מעברה של החקירה לשלב הגלוי, עצרו בלשי ימ"ר חוף ורשות המסים את כל החשודים – תושבי חיפה, ג'דידה מכר, נצרת ובוסמת טבעון – ועיכבו אנשים נוספים לחקירה במשרדי היחידה. במקביל נערך חיפוש בבתיהם ובבית העסק בחיפה, ובו נתפסו ממצאים שונים לצורכי חקירה ורכבי יוקרה כחלק מהליך חילוט.

 

 

הפרשה החלה לפני חודשים אחדים, כאשר במשטרה התקבלו תלונות רבות מעשרות אזרחים בכל רחבי הארץ, שהעלו חשד לשיטת הונאה בעלת מאפיינים דומים, לרבות אתרים זהים אשר מציעים הלוואות. על פי החשד, לאחר התקשרות עם המתלוננים נגבו מכל אחד מהם מאות שקלים לשם בדיקת זכאות להלוואה ודמי טיפול, ולאחר העברת הסכום המבוקש נעלמו החשודים עם הכסף.

מחר תבקש המשטרה מבית משפט השלום בעכו להאריך את מעצרם של החשודים.

מהמשטרה נמסר כי עולה החשד שלפיו קיימים קורבנות נוספים שנמנעו עד כה להגיש תלונה, וכי היא מבקשת מהציבור שנפגע בשיטה דומה לגשת לתחנת משטרה ולהגיש תלונה כדי שיאפשר למצות את הדין עם החשודים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר