ניידת משטרה (צילום: דוברות משטרת ישראל)
ניידת משטרה (צילום: דוברות משטרת ישראל)

18 חודשי מאסר לרכז המודיעין שהורשע בלקיחת שוחד

בית המשפט המחוזי גזר 18 חודשי מאסר וקנס בסך של 10,000 שקל על רכז המודיעין במשטרה גרי רבינוביץ', שהורשע בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. רבינוביץ' הורשע בסיוע לבעלים של בתי בושת בתמורה לכספים

פורסם בתאריך: 29.11.20 20:59

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום 18 חודשי מאסר וקנס בסך של 10,000 שקל על גרי רבינוביץ', רכז מודיעין שהורשע בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נמסר כי במסגרת תפקידו כרכז מודיעין הכיר רבינוביץ את ב', ששימש מנהליו של בתי בושת בחיפה אשר בוצעו בהם פשיטות משטרתיות. בין רבינוביץ' לבין ב' נוצר קשר שבמסגרתו נהגו השניים להיפגש מדי שבוע ולשוחח טלפונית, בין השאר באמצעות טלפון מבצעי. במסגרת הקשר ביניהם סיפר ב' לרבינוביץ' על עסקי בתי הבושת שאותם ניהל, על הרווחים שאותם הוא הפיק, על הפעילות העסקית של בתי הבושת, ועל הבאת נשים לארץ לצורך העסקתן בזנות. רבינוביץ', תוך ניצול תפקידו, הורשע בכך שסייע לב' בכך שמסר לו מידע על אודות פעילות משטרתית, סייע לו והתערב בעת ביצוע פעילות משטרתית בבתי הבושת שבניהולו של ב', והעלים עין מעסקי בתי הבושת ומהעבירות הפליליות החמורות שאותן ביצע ב' ושעליהן דיווח לו.

כמו כן הורשע רבינוביץ' בשיבוש הליכי משפט, שכן באחת מהפשיטות המשטרתיות שנערכו על בית הבושת בניהולו של ב' ציין רבינוביץ' בכזב בפני הכוח המשטרתי שפשט על הדירה כי ב' אינו מפעיל במקום בית בושת ואף הדריך את ב' למסור גרסה שקרית בחקירתו. נוסף על כך קשר רכז המודיעין קשר שוחד נוסף עם א', שהפעיל בתי בושת באזור חיפה, והעניק לו הגנה מפני פעילות משטרתית בתמורה לכספים שאותם נתן א' לשוטר. א' שיתף פעולה עם הפרקליטות, וחתם על הסכם עד מדינה.

 

 

בית המשפט קבע בגזר הדין כי מדובר ב"התנהלות שנמשכה חודשים ארוכים – קבלת מתת באופן חוזר ונשנה, כשכל מערכת הקשר עם אותם נותני שוחד החלה ונמשכה, תוך סטייה מנהלי עבודה משטרתיים בהיבטים של תיעוד ודיווח". בית המשפט קבע כי "הנזק שנגרם ממתן מצג שלפיו רכז מודיעין במשטרה מונע מהטבות שניתנות לו על ידי גורמים עברייניים הוא משמעותי". בית המשפט גם הדגיש את הפן ההרתעתי שנדרש במקרה זה וקבע כי "דווקא בגלל מורכבות תפקיד רכז המודיעין ומעמדו נדרשת ענישה ממשית המבהירה את חובת הזהירות, השקיפות וההקפדה על עבודה לפי נהלים מדויקים – נהלים שבאו לעולם גם כדי למנוע הידרדרות במדרון חלקלק לעבר מערכת קשר בלתי חוקית עם אותם מקורות הנטועים בעולם העברייני, מדרון שבו החליק הנאשם".

מח"ש ביקשה לגזור על הנאשם עונש מאסר ממושך וטענה כי "יש לראות בחומרה את התנהלותו של רבינוביץ', שכן מדובר במערכת יחסים שוחדית של שוטר האמון על מניעת עבריינות, אשר מסר מידע פנים משטרתי לבעלי בתי בושת, סייע להם ואף העלים עין מעבירות חמורות שביצעו. בית המשפט קבע כי שוטר אשר מנצל את תפקידו, ובמקום להביא למניעת פעילות עבריינית הוא נמנע פעם אחר פעם מלדווח על עבירות, מחבל בעבודת המשטרה ובאמון הציבור במערכות אכיפת החוק ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יורם

    שוב כשל בית המשפט. אוכף חוק המפר אותו בצורה גסה כל כך, תוך הפרת אמונים וסיוע לפשיעה דינו אחד – הדחה מהשרות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר