צינורות אגזוז שנוסרו לצורך גניבת ממירים קטליטיים (צילומים: דוברות משטרת ישראל)
צינורות אגזוז שנוסרו לצורך גניבת ממירים קטליטיים (צילומים: דוברות משטרת ישראל)

ארבעה צעירים משפרעם מואשמים בגניבת ממירים קטליטיים

לפני כשלושה שבועות תפסו שוטרי תחנת זבולון ארבעה צעירים משפרעם בעת שניסו לנסר ממיר קטליטי מרכב בצ'ק פוסט. עם התפתחותה של החקירה ובעקבות הקלטות של שיחות שהתקיימו בין החשודים נחשפה מעורבותם בשבעה מקרים של גניבת ממירים קטליטיים

פורסם בתאריך: 28.1.21 13:57

חטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד ארבעה תושבי שפרעם בשנות ה-20 לחייהם בגין שבעה מקרים של גניבת ממירים קטליטיים מכלי רכב.

לפני כשלושה שבועות, במסגרת פעילות משטרתית יזומה שביצעו שוטרי תחנת זבולון בצ'ק פוסט, הם תפסו את ארבעת החשודים בעת שניסו לנסר ממיר קטליטי. עם התפתחותה של החקירה, שכללה גביית עדויות ושימוש באמצעים טכנולוגיים, ובעקבות הקלטות של שיחות שהתקיימו בין החשודים נחשפה מעורבותם במקרים נוספים.

מכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בקריות עולה כי בשלושת החודשים האחרונים ניסרו החשודים ממירים קטליטיים משבעה כלי רכב וגנבו אותם. מעצרם הוארך מעת לעת והיום כאמור הגישה חטיבת התביעות של משטרת ישראל כתב אישום נגדם.

 

 

תופעת גניבת הממירים הקטליטיים ממכוניות התגברה בשנה האחרונה. ממיר קטליטי הוא רכיב בצנרת הפליטה שנמצא ברוב כלי הרכב, במיוחד מאז ההחמרה בתקנות הסביבתיות והביקוש המוגבר למנועי בנזין שמזהמים פחות. תפקידו של הממיר הוא לסנן את הגזים הרעילים, להמיר אותם לגזים לא רעילים, ובכך להפחית את הזיהום בשיעור של עד 80 אחוז. הממיר כולל בתוכו פלדיום – מתכת רכה ולבנה שמחירה נסק בשנה האחרונה ושהפכה ליקרה יותר מזהב. ההיצע המוגבל של פלדיום הגביר את הביקוש למתכת הן אצל יצרניות המכוניות והן אצל גנבי הרכב.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר