בית המשפט בחיפה (צילום: רמי שלוש)
בית המשפט בחיפה (צילום: רמי שלוש)

שוטרת לשעבר ואחיה הדוקטור הורשעו בזיוף ובמרמה

השוטרת לשעבר מירה כרסנטי ואחיה ד"ר דניאל כרסנטי הורשעו בבית משפט השלום בחיפה בביצוע עבירות זיוף ומרמה. השניים זייפו צוואה של קשישה ערירית, העבירו את דירתה על שמם בטאבו וביקשו מהבנק שבו נוהל חשבונה את הכספים שהופקדו בו

פורסם בתאריך: 3.3.21 07:58

בית משפט השלום בחיפה קיבל את עמדת המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה והרשיע אתמול (שלישי) את השוטרת לשעבר מירה כרסנטי ואת אחיה ד"ר דניאל כרסנטי בביצוע עבירות זיוף ומרמה, בין השאר כלפי קשישה ערירית.

הנאשמת שעבדה בתביעות התעבורה המשטרתית בחיפה ניצלה את גישתה למערכת המחשוב של משטרת ישראל, איתרה פרטים של אשה שנפטרה, בדקה שאין לה קרובי משפחה מדרגה ראשונה שעשויים לתבוע את ירושתה, ופעלה ביחד עם אחיה לזיוף צוואה ולקבלה במרמה של כספי הקשישה ודירתה.

מהכרעת הדין עולה כי הנאשמת הגישה לרשם לענייני ירושה בחיפה בקשה לצו קיום צוואה, שאותה היא כאמור זייפה ביחד עם אחיה ושלפיה המנוחה הודיעה על רצונה להוריש לנאשמים את כל רכושה, אשר כולל דירת מגורים, תכולתה וכל הכספים המצויים בחשבונות הבנק שלה, בביטוחי מנהלים, בקופות גמל, בביטוחי חיים, בקרנות השתלמות ובקרנות פנסיה. הנאשמת הציגה מצג כוזב שלפיו המנוחה היא חברה טובה של אמה ז"ל ושהנאשמים טיפלו בה לאורך השנים, ולכן מעוניינת המנוחה להוריש להם את רכושה. בעקבות צו קיום הצוואה העבירו הנאשמים את הדירה על שמם בטאבו ופנו לבנק שבו נוהל חשבונה של המנוחה וביקשו שהכספים המופקדים בחשבון יועברו לרשותם.

במקרה אחר עשתה הנאשמת שימוש פרטי במערכת המחשוב המשטרתית על מנת לאתר בעלים של רכב שלטענתה פגע ברכבה הפרטי, ובשיחה עם קרוב משפחתו הזדהתה כתובעת בתביעות תעבורה.

 

 

עוד עולה מהכרעת הדין כי הנאשם סייע לנאשמת להתקבל לעבודה כמרצה במכללה, וזאת על סמך קורות חיים ופרטים כוזבים. לאחר תחילת עבודתה במכללה, על סמך המסמכים הכוזבים שהציג הנאשם, הצהירה הנאשמת בכזב למס הכנסה כי פרט להכנסתה מהמכללה אין לה הכנסות אחרות, על אף שבאותה העת היא שירתה בשכר במשטרת ישראל.

הנאשמת הורשעה בכל המיוחס לה בשלושת האישומים והנאשם הורשע במיוחס לו בשני האישומים, למעט בסיוע לפגיעה בפרטיות – עבירה שממנה הוא זוכה.

שופט בית המשפט השלום בחיפה ד"ר זאיד פלאח קבע כי "מצופה משוטר הממלא את תפקידו מכוח הדין שלא לחרוג מסמכויותיו, במיוחד כשמדובר בסמכויות רחבות ובעלות משמעות מבחינת השפעתן ותוצאותיהן על הציבור. המערכת נותנת בשוטר אמון רב מתוך אמונה שהוא לא ינצל את מעמדו ואת תפקידו לרעה, ומעשיה של הנאשמת מהווים פגיעה חמורה ומשמעותית באמון זה".

עו"ד רונן יצחק מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש): "יש בהכרעת הדין משום עשיית צדק עם המנוחה, גם אם לאחר מותה, ועם עיזבונה, וכמובן תיקון עבור הציבור כולו בשים לב לערכים החברתיים המוגנים שנפגעו, ובראשם האיסור על זיוף ומרמה והציווי 'לא תעשוק רעך ולא תגזול'. מדובר במעשה מרמה מתוחכם של זיוף צוואה של קשישה ערירית אשר הניב לנאשמים דירה וסכום כסף נכבד ביותר. הנאשמים לא הביאו בחשבון שלמרות המעשה המתוחכם, שהצליח להונות אף את רשם הירושות, חקירה של מח"ש תחשוף את מעשיהם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיכאל אפשטיין

    ומה מצחיק? שכל הסיםור התפוצץ ככל הנראה בגלל התרמית של מס הכנסה. אם הגבר הייתה משלמת מסים אף אחד לא היה עולה עליה

  2. כבוד השופט

    דוקטור ושוטרת לשעבר…. הימורים לגבי מידת העונש ניתן להפקיד אצל השומרים בכניסה בבניין הטיל. הזוכים יהנו ממנה של פלאפל בפודטראק שמול הכניסה למערת אליהו הנביא.

  3. אילנה א'

    1. כבוד למח"ש. 2. גלו לנו את הסוד, איך עלו על תרמית כה מוצלחת? מיכאל לעיל עלה על הסוד? 3. מי יודע כמה רמאויות מצליחות!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר