צילומי הסרט "מסעדה ללא שם" (צילום: שושן מנולה)
צילומי הסרט "מסעדה ללא שם" (צילום: שושן מנולה)

מכרם חורי מככב בסרט גרמני שמצולם בחיפה (וידאו)

הסרט "מסעדה ללא שם" עוסק בקהילה היהודית באלכסנדריה שבמצרים. היום התקיימו צילומים בבית העלמין העתיק בעיר, ומחר הם יימשכו באתרים אחרים בעיר. מנהל ההפקה רוג'ה חליף: "חיפה מזכירה את אלכסנדריה"

פורסם בתאריך: 30.11.17 13:59

"מסעדה ללא שם" – סרט עלילתי העוסק ביהדות אלכסנדריה, בכיכובו של מכרם חורי ובהפקתה של החברה הגרמנית אניגמה – מצולם בימים אלה בחיפה ומככב בו . היום (חמישי) התקיימו צילומים בבית העלמין העתיק בעיר, ומחר יימשכו הצילומים במקומות נוספים בעיר.

צילומי הסרט היו אמורים להתקיים באלכסנדריה, מצרים, אך מסיבות ביטחוניות הוחלט שלא להגיע לשם. מנהל ההפקה רוג'ה חליף: "החבר'ה רצו לצלם במצרים, אבל בגלל המצב הביטחוני לא הצלחנו ובאנו לחיפה היפה, שגם היא במזרח התיכון ויש בה מקומות שמזכירים את אלכסנדריה. השחקנים הם כולם ישראלים למעט שחקן אחד שהוא טורקי".

מה מניע חברת הפקה גרמנית להפיק סרט על חייה של קהילה יהודית באלכסנדריה?

"הסרט מבוסס על סיפור אמיתי של חבר של אחד מהבמאים, שהיה יהודי שנפטר ונקבר באלכסנדריה, ומזה הוא קיבל את ההשראה לסרט".

לדבריו של חליף, הצוות שהגיע לצילומים מונה 55 אנשים ובהם אנשי הפקה, שחקנים וניצבים.

 

צילום סצנה בבית הכנסת העתיק בחיפה (צילום: שושן מנולה)

צילום סצנה בבית הקברות העתיק בחיפה (צילום: שושן מנולה)

 

 

 

יוסי ברששת, המשחק בתפקיד חזן הקהילה: "הסרט עוסק בתקופה שלפני קום המדינה, בקהילה קטנה באלכסנדריה שמונה רק עשרה יהודים שמחזיקים את מוסדות הקהילה ואת רכושה. יום אחד נפטר אחד מחברי הקהילה – דבר שהוביל לכך שנמנעה האפשרות להתפלל במניין. הקהילה פנתה לחבריה שעלו לארץ וביקשה שישלחו מישהו להשלמת המניין כדי שהשלטונות במצרים לא יסגרו את מוסדות הקהילה ויחרימו את רכושה. מישראל נשלח יהודי שעלה לארת מארצות הברית. הוא היה אמור להגיע למצרים בטיסה אבל איחר, והמטוס המריא בלעדיו. אז שלחו אותו ברכב דרך חצי האי סיני, ושם הוא פגש בדואי שהתחבר איתו, ובין השניים נרקמת אחווה. כאשר היהודי שנשלח מהארץ חלה התנדב הבדואי להחליף אותו, וכשרב הקהילה ראה אותו הוא הבין שהוא לא יהודי, אבל בגלל הצורך במניין הוא מסכים לצרף אותו. את ההמשך תראו בסרט".

מנהל בית העלמין יצחק אבוביץ: "שמחתי מאוד מכך שפנו אלינו והסכמתי מיד. אני רואה חשיבות רבה במימוש החזון של ראש העיר יונה יהב להפוך את חיפה לעיר מובילה בתיירות ולמקום שמפיקים בו סרטים בין לאומיים".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר