ד"ר גליה בר אור
ד"ר גליה בר אור

ד”ר גליה בר אור נבחרה לאוצרת פירמידה

בר אור, דמות בעלת השפעה באמנות הישראלית, שימשה במשך שנים רבות כאוצרת וכמנהלת האמנותית של המשכן לאמנות עין חרוד. היא פרסמה ספרים רבים ואצרה תערוכות בארץ ובעולם

פורסם בתאריך: 20.12.17 10:13

למרכז לאמנות עכשווית פירמידה בוואדי סאליב נוסף חיזוק משמעותי עם בחירתה של ד”ר גליה בר אור כמנהלת האמנותית וכאוצרת של המוסד המתחדש. בר אור היא בעלת תואר ד”ר מהמכון להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות באוניברסיטת תל אביב. היא פרסמה ספרים רבים, אצרה תערוכות בארץ ובעולם, אבל עיקר פעילותה בתחום האמנות הוא בתפקיד שבו שימשה במשך כ-30 שנה כמנהלת וכאוצרת של המשכן לאמנות עין חרוד.

בר אור היא ילידת עין חרוד. כאשר קיבלה לידיה את ניהולו של המוזיאון בקיבוץ הוא נחשב למוסד שלא בלט בנוף האמנותי הישראלי. בעקבות סדרה של תערוכות גדולות, ובהן ביאנלות לצילום, תערוכות נושאיות מקיפות ותערוכות רטרוספקטיביות, הפך המוזיאון לבעל חשיבות גוברת וזכה למקום מרכזי בקרב המוזיאונים בארץ.

בר אור זכתה בפרס האוצר של משרד התרבות בשנת 2007 ובפרס מכון בן צבי לחקר ארץ ישראל ויישובה בשנת 2010. היא משמשת כמרצה בכירה במכללת אורנים.

 

 

 

פירמידה נוסדה לפני כ־25 שנה על ידי קבוצת אמנים במבנה נטוש בוודאי סאליב, בעידודה של העירייה. פעלו בה האמנים אברהם אילת, יעקב דורצ’ין, יהודה יציב, ישראל ורטמן ומורל דרפלר ז”ל. כיום פעילים בה אמנים כמו דוד בהר, יעל בלבן, גבי בן חיים, פולי בלום וחמודי גאנם. לאחרונה שופץ המבנה בן 3,000 המטרים הרבועיים, והשבוע נפתחה בו תערוכת מחווה למייסדים שאצר ד”ר חיים דעואל לוסקי.

יו"ר ההנהלה הציבורית של פירמידה גיל גורן: "מינויה של ד"ר בר אור לאוצרת פירמידה הוא אבן דרך משמעותית בציר הזמן התרבותי והאמנותי בישראל. החזון של פירמידה, שמבקשת להיות מרכז אמנות בין לאומי הפועל בחיפה, מקבל משנה תוקף בהצטרפותה של בר אור ובהובלתה את הקו האמנותי במקום".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר