היצירה "מק ישו" (צילום מתוך אתר מוזיאון חיפה)
היצירה "מק ישו" (צילום מתוך אתר מוזיאון חיפה)

חיון: "היתה טעות להוריד את 'מק ישו'"

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות הרב דובי חיון מסביר שהיצירה "מק ישו" הורדה מהתצוגה בתקופה של חילופי שלטון שבה השלטון עדיין לא מספיק חזק: "אנשים פוליטיים ניצלו אותנו"

פורסם בתאריך: 31.1.19 13:11

בפאנל במוזיאון חיפה שעסק בחופש הביטוי אמר היום (חמישי) סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה הרב דובי חיון כי ייתכן שהורדת היצירה "מק ישו" מהתצוגה במוזיאון חיפה היתה טעות. לדבריו, השיקול לעשות זאת היה כדי למנוע שפיכות דמים אך אילו השלטון המקומי החדש לא היה בתחילת דרכו הוא כנראה היה נוהג אחרת.

חיון, ט.ל.ח?

"לקחו חצי משפט שלי וזה מה שעשו ממנו. מול הסכנה של שפיכות דמים זה היה מוצדק. בגדול, זאת טעות להוריד יצירה אמנותית, ואם היינו חזקים לא היינו עושים את זה. כל חילופי שלטון הם חלשים בהתחלה. אם היה נהרג מישהו זה היה הרבה יותר גרוע מאשר הזכוכית המנופצת או היצירה הזאת, אבל בגדול זאת טעות להוריד יצירה אמנותית".

אמרת "עשינו טעות של מתחילים".

"ב'מתחילים' הסברתי את עצמי בכך שאנחנו בתחילת דרכנו. אני מדבר בשמי, לא בשם ראש העיר עינת קליש רותם. אני לא הכרתי את כל הדמויות. היום, כשאני יותר חזק ויותר מכיר את כל הדמויות, אולי הייתי נוקט קו אחר. אני לא חושב שהיצירה הזאת היא כל כך פוגענית כמו שציירו אותה. בתור מתחילים והניצול שנצלו אותנו… קליש רותם צדקה, כי אם מישהו היה נהרג חס וחלילה אז הפרצוף שלנו הרבה יותר גרוע מאשר יצירה שהורדה. זה כואב, זו טעות, אבל טעות יותר גדולה היא חס וחלילה אם מישהו היה נהרג".

 

 

אבל מה זה "טעות של מתחילים"?

"שלטון שמתחיל הוא תמיד שלטון לא חזק, ולכן מנצלים אותו בתקופה הראשונה שלו. אף יצירת אמנות לא צריך להוריד – בוא נתחיל מזה. אני נגד צנזורה, ובגלל זה אני אומר שזו טעות של מתחילים. יחד עם זאת, זו לא טעות ששלטון שעומד מול שפיכות דמים עושה דבר כזה. יש סיטואציה של אותו הרגע ולא היתה ברירה. אם הסיפור היה קורה אחרי שהיינו שנתיים בשלטון זה לא היה מגיע למצב הזה. היו דמויות בפוליטיקה המקומית שניצלו את החולשה שלנו".

מי ניצל? ראשי הכנסייה?

"לא, ראשי הכנסייה נפלו לתוך הסמטוחה הזאת. אני מדבר על אנשים פוליטיים".

אנשים מהאופוזיציה?

"לא אופוזיציה במובן של מועצת העיר אלא גורמים שרוצים לפגוע. לא היה פה מאבק אמנותי אמיתי, לא היה פה מאבק דתי אמיתי, היה פה ניצול פוליטי של אנשי הדת הנוצרים וניצול שלנו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יעקב

    לי זה בכלל לא מפריע אבל אם כבר מישהו נמצא בתפקיד חשוב אזאי הוא צריך לדעת לחשוב לכל הכיוונים ׳אילו הייתם מתייחסים ברצינות למכתבים ששלחתי לכם אולי הייתם היום קצת יותר חכמים ולא הייתם פותחים את הפצעים מחדש

  2. גבי

    ה"יצירה" הזו יותר משהיא אומנות היא פרסומת לרשת הלעטת מזון שכל מטרתה זו עשיית דולרים ועוד דולרים….

  3. ואו גוך, רמברנדט , פיקאסו ...

    היא אמנות. חיון, תלמד מהי אמנות, אם אתה כבר מטפל בתחום או שתתפטר ותוותר על 40,000 ש״ח לחודש.

  4. רונן

    חיון, חחח, מי אתה? מה תפקידך? בעיר צוחקים עליה שאתה עובד ללא שכר :)))

  5. זאהי

    אני מעדיף שתשב בשקט ולא תגיב אם מישהוא היא משתמש במושה הנביא היתה כם כמו כל נוצרי אל תעשה מעצמך גיבור וכאילו אתה מבין מה זה אומנות תתחשב באחרים ותדע איך לדבר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר