חלל המרכז לאמנות פירמידה (צילום: חגית הורנשטיין)
חלל המרכז לאמנות עכשווית פירמידה (צילום: חגית הורנשטיין)

אמני פירמידה לקליש רותם: "הקיצוץ – גזר דין מוות"

אמני המרכז לאמנות עכשווית פירמידה שלחו לראש העיר עינת קליש רותם מכתב שבו הם מוחים על הקיצוץ בתקציב לשנת 2019 ועל אי חידוש ההסכם עם האוצרת ד"ר גליה בר אור: "זהו מהלך שיפגע בשכונת ואדי סאליב, באמנות הנוצרת בחיפה ובאמון קהילת האמנים והאוצרים בארץ ביחס לעיריית חיפה"

פורסם בתאריך: 31.1.19 17:53

אמני המרכז לאמנות עכשווית פירמידה שלחו לראש העיר עינת קליש רותם מכתב שבו הם מביעים את מחאתם על הקיצוץ בתקציב המרכז ומכנים אותו "גזר דין מוות". כפי שפורסם אתמול ב"כלבו – חיפה והצפון", על רקע שמועות בדבר קיצוץ רוחבי בתקציב התרבות נודע כי תקציב הפעילות של פירמידה נותר כפי שהיה בשנה שעברה, אך משמעות הדברים היא שלא ניתן יהיה לממן פעילויות במסגרת המרכז משום שהתקציב בשנה שעברה כלל רק את עלות העסקתה של האוצרת ד"ר גליה בר אור. הפעילויות שהתקיימו במקום במהלך השנה הגיעו מכספים שגויסו במיוחד לטובתן שאינם מתקציב התרבות. עוד נודע כי ההנהלה הציבורית של פירמידה פוזרה וכי אין ודאות לגבי המשך העסקתה של בר אור

במכתב, שנשלח גם לסגן ראש עיר ומחזיק תיק התרבות הרב דובי חיון, לסגן ראש העיר נחשון צוק ולחברת מועצת העיר ויו"ר דירקטוריון חברת מוזיאוני חיפה נעמה לזימי, כתבו האמנים: "נדהמנו להיחשף לכך שלא נמצא תקציב לפירמידה לשנת 2019 וכי לא הוארך הסכם העירייה עם ד"ר גליה בר אור (אוצרת המרכז; ש"א). אנחנו, אמני פירמידה, פועלים במקום מדי יום וחווים בשנה האחרונה פריחה יוצאת דופן מאז כניסתה לתפקיד של בר אור, השייכת לשכבה הדקה ביותר של אוצרים חיים בארץ. באירוע 'רציף פירמידה' הגיעו למקום אלפי אנשים מרחבי הארץ, ובהם אוצרים, עיתונאים, ואמנים ידועי שם. אירועי סוכות ודצמבר בפירמידה משכו מאות אנשים. נרשמו שיתופי פעולה עם קבוצות אמנים מגוונות מרחבי העיר, וסוף סוף פירמידה וחיפה כמקום שבו נוצרת אמנות פלסטית הוצבו על המפה. בשנה האחרונה הגיעו לפירמידה אוצרים בכירים מישראל, גרמניה, פורטוגל, והולנד שנחשפו לתערוכה ולאמנים שפועלים במקום".

 

 

בהמשך נכתב: "קל מאוד להפסיק, אך קשה מאוד להקים וליצור. אנחנו המומים להבין שכל הפעילות הזאת תופסק באחת. זהו גזר דין מוות למקום ונסיגה קשה לאחור – מהלך שיפגע בשכונת ואדי סאליב, באמנות הנוצרת בחיפה ובאמון קהילת האמנים והאוצרים בארץ ביחס לעיריית חיפה. אנחנו כתושבי העיר דורשים מעיריית חיפה להתעשת לאלתר כדי להציל את התרבות בעיר, לאפשר את פעילותה של פירמידה גם בשנת 2019, להקצות למקום תקציב ראוי לקיום תערוכות ואירועים משמעותיים ולהאריך את חוזה ההעסקה עם בר אור ועם הצוות המקצועי. זוהי קריאתם של אמני הפירמידה אך זוהי קריאה משותפת לקבוצות אמנים רבות בעיר שייפגעו מהמהלך".

האמנים החתומים על המכתב הם דוד בהר, יעל בלבן, פולי בלום, גבי בן חיים, חמודי גאנם, ישראל ורטמן, מיכאל חאלק, יעקב חפץ, יהודה יציב, יובל פייגלין, ניצן סט, אורית סימן-טוב וסמאח שחאדה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אייל

    לפירמידה אין שום נוכחות או משמעות בחיי התרבות של העיר או הארץ. מדובר בקומץ אמנים לא מוצלחים במיוחד שקיבלו מהעירייה חללי עבודה בחינם וללא ארנונה והם רוצים לשמר לעצמם את הזכות הזו. צריך לסגור את פירמידה במתכונתה הנוכחית ולהפוך אותה לגוף תרבותי עם משמעות לכל תושבי העיר ולא רק לקומץ אמנים לא מוצלח.

  2. להחזיר את המקום לידי תושבי חיפה כסדנאות אמנים

    20 שנה אןמנים מקורבי ומלקקי הממסד זכו לתקציב גבוה ותמיכה ללא שקיפות וללא קריטריונים. המקום שנים רבות היה בשיטת חבר מביא חבר. במקום לתת סדנאות לאמנים תושבי חיםה, היו אמנים שבכלל השתמשו בשטח שקיבלו למחסנים!!
    רציף הפירמידה הוצג באופן שקרי כדי למשוך קהל כ"בתים מבפנים חיפה". לא היה לזה כמעט שום קשר עם הנעשה במקום. אמנים חיםאים שניסו לברר בעיריה איך מקבלים חלל סדנא נענו ב"בקרוב תהיה ועדה שתבחן" ככה במשך 4 השנים האחרונות ולא הייתה.
    להחזיר את המבנה כסדנאות לאמנים תושבי העיר ולא חבורת מקורביזם ומקושריזם ששלטה שם.

  3. חיפאית

    אבנר בן נר – היית מוכן לעבור לגור בחיפה? אני מניחה שלא, מסיבות מובנות. כשתגור בחיפה תבין למה פירמידה הוא גוף מסואב שמשרת כמה ללקנים אך אין לו כל קשר לתרבות, אומנות או לתושבי העיר.

  4. ניסיתי לקבל חלל עבודה

    המגיבים צודקים במאה אחוז.
    המקום אמור להיות מרכז יצירה והאוצרת שלא מובן איך הגיעה בכלל ניסתה להפוך אותו לממלכה פרטית שלה. אין צורך באוצרת בשביל בתים מבפנים. זה כל אחד יכול להביא וערב על ספר שולי ביותר שבאים 30 איש לשמוע עליו זה לחלוטין בזבוז כסף. לא הסכימה להכניס אמנים חדשים, לא הסכימה לשתף אמנים שלא מסתדרים עם הראש שלה.

  5. לפנות את האמנים להכניס אמנים אחרים ומשמעותיים שמחכים שנים

    האמנים ששם הגיע הזמן שיחפשו מקום אחר. זמנם עבר והם לא באמת עשו משהו משמעותי באמנות אז הם מחפשים את הקשר לאוצרת כאילו שהיא והקרבה אליה תוציא אותם מהכלום.

  6. אבנר בן נר

    תשובה ל"חיפאית".
    ראשית תיפתרו את בעיות ה"זיהום אוויר" ואז יש מצב..בינתיים נהנה מאוויר יותר נקי…. אבל הייתי דווקא בארועים האלה שכללו גם ביקור בבתים. ומלבד ה"בתים מבפנים" היו הרבה דברים אחרים והיה שמייח. ובאו גם רבים יחד איתי ברכבת מהמרכז. לא מכיר את הסיאוב אבל מודע גם לכך שיש קנאה נוראית בין אמנים (למה קיבלו את זה ואת זו ואותי שאני גאון הדור או לא. ואני גם לא חבר של ..וכו וכו.לא)..תסתדרו לבד. זה קורה בכל מקום !

  7. טוב מאד לעשות סדר

    ארוע בתים מבפנים נועד להסוות את חוסר הרלוונטיות של המקום, שנותר שומם חלק גדול מהזמן
    אמנים שאינם חיפאים, לא גרים בה, לא יוצרים בה או מציגים בה, קיבלו שם חללים שהפכו למחסנים שלהם.
    הגיע זמן שהקריטריונים יהיו ברורים.
    א. לתת את זה אך ורק לאמנים תושבי חיפה מזה 3 שנים ומעלה.
    ב. לתת חללים לאמנים אורחים על בסיס ועדת קבלה עם קריטריונים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר