עטיפת הספר חיפה אהובתי
עטיפת הספר חיפה אהובתי

הספר “חיפה אהובתי” יושק במרכז חדרים

ספרה של נילי שרף גולד - פרופסור לספרות עברית באוניברסיטת פנסילבניה שגדלה בחיפה - מציע לקוראים סיור היסטורי, ספרותי, אדריכלי ואישי בשכונת הדר

פורסם בתאריך: 28.2.19 11:22

פרופ’ יגאל שוורץ, פרופ’ ניצה בן דב, הסופרת אסתי ג. חיים והאדריכל ווליד כרכבי ישתתפו ביום רביעי בערב השקה לספרה של פרופ’ נילי שרף גולד “חיפה אהובתי”, שיתקיים במרכז חדרים ברחוב קרית ספר 25. הספר, שמתמקד בהדר הכרמל, מציע סיור היסטורי, פוליטי, ספרותי, אדריכלי ואישי בשכונה. שרף גולד מסבה את תשומת הלב לבניינים היסטוריים, משחזרת את קורותיהם של אתרים מרכזיים, מפרשת את שפע סגנונות הבנייה ומייחדת דיבור לאישים יהודים וערבים שהטביעו את חותמם על העיר.

שרף גולד, שתשתתף גם היא בהשקה, עוסקת במרכיבים השונים דרך עיון ביצירותיהם של סופרים ומשוררים ישראלים שחיפה היא מרכיב משמעותי בעולמם. שרף גולד, פרופסור מן המניין באוניברסיטת פנסילבניה, נולדה בחיפה בשנת 1948. היא בוגרת בית הספר אליאנס בעיר, למדה ספרות וחינוך באוניברסיטה העברית ועשתה את עבודת הדוקטורט שלה על שירו של יהודה עמיחי “לא כברוש”.

 

 

שרף גולד חקרה את מקומה של שפת האם ביצירתם של יואל הופמן, דן פגיס ואהרון אפלפלד, ועסקה בספרות המתמודדת עם השואה ובנשים יוצרות בספרות העברית, וזאת נוסף על עיסוקה בייצוגים של המרחב העירוני בספרות העברית, ובמיוחד במרחב החיפאי.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעבר הרחוק היה ספורט עממי או ספורט לעם או איך נקרא לזה ספורט לעובדים היה טעם להחזקת אולמות ספורט או מגרשי ספורט היום הספורט הפך להיות מקצועני מה הטעם שההסתדרות תחזיק מגרשי ספורט וכדומה או לקרוא לקבוצת ספורט הפועל. כל זה חלף מעולם. מאחר והספורט נעשה עסקי אל לה להסתדרות להאחז בקרנות המזבח ולרגע לחשוב שהשם הפועל או לספסד את הפועל הינו מעשה נבון. אדרבה ההסתדרות מחטיאה את מטרותיה.לכן כאשר קבוצות הן מסחריות ונושאות רוחים או הפסדים זה ענין לבעלי עסקים ואו הנפקה בבורסה ולא להסתדרות. לכן ההסתדרות צריכה להיצמד למטרותיה ולא להצמד לשם הפועל ולספסד אנשי עסקים. לכן אני קורא להסתדרות לחשוב מסחרית ולעשות משהו מועיל עם המגרש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר