נסים טל
נסים טל

מנכ"ל חברת המוזיאונים נסים טל עוזב אחרי 25 שנה

מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה נסים טל הודיע על סיום תפקידו: "זו עבודה מלאת אתגר, סיפוק והישגים גדולים מאוד". יו"ר דירקטוריון החברה נעמה לזימי: "אנו יוצאים לדרך של התחדשות והתחלות, ומקווה שהתהליכים הקרובים יניבו תוצאות ובשורות לטובת כלל הציבור בעיר"

פורסם בתאריך: 28.3.19 12:54

מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה נסים טל הודיע על סיום תפקידו אחרי 25 שנה. החברה מונה את מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, המוזיאון הימי הלאומי, מוזיאון העיר, מוזיאון מאנה כץ ומוזיאון הרמן שטרוק.

במהלך תקופתו של טל כמנכ"ל הוקם מוזיאון העיר על שני המבנים הטמפלרים, מוזיאון מאנה כץ חודש, בית שטרוק שוקם והפך למוזיאון, והמוזיאון לאמנות עתיקה אוחד עם המוזיאון הימי. בשנת 2000 קיבל טל פרס מקיסר יפן על מוזיאון טיקוטין כמוזיאון האמנותי המצטיין מחוץ ליפן. לפני כשנה הגיע טל לגיל פרישה, וראש העיר הקודם יונה יהב ביקש ממנו להאריך את כהונתו עד סוף מרץ השנה. בעקבות כך הודיע טל לראש העיר עינת קליש רותם כי הוא מסיים את תפקידו על פי ההסכם ועל פי הגיל.

 

 

טל אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "זו עבודה מלאת אתגר, סיפוק והישגים גדולים מאוד, שחלק ניכר מהם יש לזקוף לעובדים המסורים והאיכותיים של המוזיאונים. כמובן שאסייע ככל שאתבקש בהעברת התפקיד למי שייבחר".

יו"ר דירקטוריון חברת מוזיאוני חיפה נעמה לזימי מסרה בתגובה: "אני מודה לטל על 25 שנות פעילות ועשייה במוזיאונים, שהוא הוא חלק בלתי נפרד מהם. לצד זאת אנו יוצאים לדרך של התחדשות והתחלות, ומקווה שהתהליכים הקרובים יניבו תוצאות ובשורות לטובת כלל הציבור בעיר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. אמנית

    ברוך שפטרנו. מוזיאון חיפה היה שומם רוב ימות השנה, נטוש ממבקרים ולא רלוונטי. הגיע הזמן לשקם אותו.

  2. להשקיע ולהגדיל

    יורש העצר הסעודי הודיע היום שישקיעו מליארדים במוזיאונים וגלריות חדשות בריאד.
    בכל העולם הבינו שזאת ההשקעה העירונית הכי משתלמת

  3. אורן הררי

    לא מכיר אותו אבל בכל זאת , אם סופרים גם את המוזיאון במושבה הגרמנית, גם את בית התחריטאי הרמן שטרוק וגם את בית הצייר מאנה כ"ץ ברחוב פנורמה, הוא עשה משהו…ובעיני התערוכות לא רעות בכלל. ואל תתפללו כל כך מהר למלך חדש (פתגם מוכח כנכון בד"כ). הבעיה של העיר חיפה היא שהיא בפריפריה כבר שנים רבות. ורק מדינת תל אביב מעניינת את השלטונות.. אבל ברור שאמנים מתוסכלים שלא הוצגו באחד המוזיאונים, יתקיפו…. זה גם אצלנו בתל אביב…בכל פעם שנפתח שיח על אוצר/אוצרת למוזיאון תל אביב לאמנות.

  4. חיפאית חובבת אומנות

    היה צריך להתפטר כבר לפני 15 שנה. הפך את מוזיאון חיפה לבית קברות.

  5. להגדיל ולהשקיע

    התערוכה החדשה פייק ניוז מעולה
    הבעיה לא התערוכות אלא הבניינים הם קטנים צריך השקעה באולמות תצוגה
    מוזיאון ישראל או מוזיאון תל אביב הוסיפו אגפים חדשים. המוזיאונים בחיפה קטנים

  6. אבנר בן נר

    התערוכה שנפתחה אמש במוזיאון: Fake News……………………מקצועית , מרתקת . כל הכבוד לאוצרת ולשאר עובדי המוזיאון. ומן המפורסמות שאמנים ואמניות מקומיים שאינם מרוצים/מקטרים הם בדרך כלל כאלה שלא הוצגו במוזיאון. והקנאה נשפכת בתגובות.

  7. אורן הררי

    מחברותיי וחבריי מחיפה, הבנתי שהם מאד התרשמו מהתערוכה במוזיאון חיפה לאמנות שנפתחה אתמול בערב. ואני בהחלט מתכונן להגיע. וההתרשמות שלהם היא לא רק מיצירותיו של דמייאן הירסט, אלא גם משאר האגפים. שאפו למארגנים. וחיפה באמת זקוקה למבנ הרבה יותר רציני כמוזיאון לאמנות.

  8. גליה

    התערוכה המשעממת פייק ניוז, נוראית ולא מרגשת. די כבר חחפאים להרגיש פרובנציה. עבודות מעטות של דמאן הירסט נמצאות בצד ולא במרכז התערוכה, עבודות בינוניות של אמנים טובים וידועים, משעמם פה חיפה, תתעוררי, תזרקו את האוצרת הסבטלנה הזאת כבר לכל הרוחות והשדים משלושה מוזיאונים משעממים

  9. אורית

    הגיעה הזמן להביא לחיפה אוצרת או אוצר מקצועיים שקשורים לקשר של המוזיאון עם הסביבה שלו כמו שרותי דירקטור עשתה במוזיאון חיפה בזמנו או שגליה בר אור עשתה בפרמידה צריך מישהו שמבין ולא משהו שעושה תערוכות מועתקות. מוזיאון חיפה לאמנות ואוצרת הזאת סווטלנה היא בדיחה של העיר, בלי מכרז, בלי כישורים, הגיעה הזמן לשינוי אמיתי

  10. משקיפה

    רותי דירקטור לא עסקה בתערוכות שקשורות לחיפה וגליה בר אור עבדה בפירמידה בלי מכרז. ועדיין שתיהן עשו עבודה נפלאה. די כבר עם הרוע הזה כלפי סבטלנה. כל שלושת המגיבות האחרונות (סביר להניח שזאת אותה מגיבה בכל המקרים) – את אולי תצליחי עם כל הלכלוך שלך להזיק לסבטלנה, אבל את לא תצליחי כבר לעולם להפוך לאמנית, אוצרת או אדם ראוי.

  11. אבנר בן נר

    דווקא סבטלנה ריינגולד עושה עבודה מאד טובה. וראוייה להערכה – למרות הקנאה הנשפכת מתגובתן של שלוש (שהן אולי אותה אחת ) המופיעות בשמות : "אורית, גליה, ורד"….. נו טוב. אז סבטלנה החליטה שאתן (או את) לא תוצגנה (תוצג) במוזיאון בגלל איכות גרועה של העבודות..לדעתי סבטלנה עושה עבודת אוצרות איכותית ובצניעות רבה. שאפו למגיבה "משקיפה" לעיל.

  12. גליה

    אבנר בן נר, לא ידעתי שיצאת מספר שמואל להגן על סהטלנה ריינגולד . אני לא יודעת מי הכותבות האחרות ולא אדבר בשמם, ואני שמחה מאוד להיות חלק מהאמנים שאינם מציגים במוזיאון חיפה לאמנות לאור ההתנהלות הלא אנושית של המנכ"ל כלפי מספר אוצרות ראשיות. בקשר לאוצרת, זאת דעתך, יופי לך, תמשיך לחיות בימי התנ"ך, סבטלנה הפכה את מוזיאון חיפה לאמנות לשיבוט דהוי של תערוכות פופוליסטיות שנעשו בחו"ל לפני מספר שנים.

  13. משקפיים

    אני חושבת ש"משקיפה" ו"אבנר בן נר" לא מבינים את מה שכותבים פה. ההיקורת היא על החזון של האוצרת העכשווית של המוזיאון, סבטלנה, אין כאן שום רוע, היא פשוט לא מתאימה לנהל את המוזיאוו השלישי בגודלו בארץ. הגישה שלה שהמוזיאון הוא העתק של מה שקורה בחוץ. מביאים יד שניה משהו ולא יוצרים משהו חדש. רותי דירקטור יצרה קשר בין המוזיאון לאנשים מסביב, היא הביאה את הליכות ג'ין לחיפה ויצרה את הליכות חיפה כחלק מהתערוכה באופן פורמלי. התערוכות שלה יצרו סינרגיה בין נושאים אוניברסליים למרחב החיפאי והיא יצרה מודל שהתאים לחיפה ולא לשום עיר אחרת. יש כאן הבדלים מהותיים בגישה.

  14. אורית

    תודה משקיפה על כל שאת חושבת שאני איזה שיכפול גנטי של אותו אישה שאינה ראויה להיות אדם?? אז אם אני לא מסכימה אם דעתך וחושבת שהסווטלנה הזאת אוצרת מדהימה, אני אמנית או אוצרת מתוסכלת? שמקנאה במי בדיוק? באוצרת בינונית, לדעתי, יס מנית של מנכ"ל בעייתי.

  15. צ'רצ'יל ו.

    הגיע הזמן לשינוי במוזיאוני חיפה. כל הכבוד שהחליט המנכ"ל לצאת לפנסיה. אי אפשר להגיד שהוא לא עשה, אבל למה כול האוצרים והאוצרות בורחים או נאלצו לעזוב, רונה סלע, תמי כץ פרימן, רותי דירקטור, לאה אביר ומה עם האוצר של המוזיאון הימי שנעלם? מדוע מוזיאוני חיפה מחליפים כל כך הרבה אוצרים? מדוע אוצרת אחת מקבל 3 מוזיאונים? מדוע אין אוצרת במוזיאון הימי? אולי לשלם שינוי יקרה משהו טוב והתערוכות במוזיאון חיפה לאמנות יגיעו למאה ה-21 ולא תקועים במאה הקודמת. בשביל זה צריך שינוי.

  16. יותם

    חדשות טובות, אולי עכשיו העיר חיפה היפיפיה המתעוררת תזכה להנהלה ראויה למוזיאונים שלה ואוצרים ואוצרות מהשורה הראשונה ירצו לעבוד בה

  17. כרמי

    בתור אזרח חיפאי שאיכפת לו קשה שלא לראות את ההזנחה של מבני המוזיאון ,תחזוקה לקויה
    רמת ניקיון ירודה לא ברור אם מישהוא מטפל בנושאים האלה פשוט מזעזע שמוזיאוני העיר חיפה נראים כך

  18. אינה

    שיקח איתו את מנהל האחזקה ,המוזיאונים נראים מוזנחים זוהמה ולכלוך בכל מקום פשוט זלזול בתושבים

  19. אזרח מודאג

    המנכ"ל ומנהל האחזקה שלו ניהלו את המקום כמו חנות מכולת מוזנחת משנות ה – 80

  20. נווית

    טוב שעזב ,הזניח בצורה שיטתית את המוזיאונים
    ביחד עם השותף שלו מנהל האחזקה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר