שבוע הספר העברי (צילום: עופר וקנין)
שבוע הספר העברי (צילום: עופר וקנין)

שבוע הספר העברי חוזר לחיפה

שבוע הספר יתקיים ב-20-12 ביוני, וההחלטה על מיקומו צפויה להתקבל בקרוב. באירוע יוצבו כ-50 דוכנים של הוצאות ספרים, ובמסגרת האירוע יתקיימו הצגות, פסטיבל משוררים ויום שיוקדש לספרות ערבית

פורסם בתאריך: 8.4.19 13:54

לאחר שנים שבהן לא התקיים בחיפה שבוע הספר העברי, הפרויקט חוזר לעיר. שבוע הספר יתקיים ב-20-12 ביוני, וההחלטה על המקום שבו הוא ייערך צפויה להתקבל מחר (שלישי). לפי התוכנית, באירוע יוצבו כ-50 דוכנים של הוצאות ספרים שונות, כאשר לפחות דוכן אחד ישמש יוצרים מקומיים. במסגרת האירוע יתקיימו פעילויות שונות כמו הצגות, פסטיבל משוררים (שיתקיים במרכז לאמנות עכשווית פירמידה ב-15-13 ביוני) ויום שיוקדש לספרות ערבית.

לפני כשנתיים, ביוזמה מקומית של תושבים ובהם ניר שובר – כיום עוזר ראש העיר – נערך יריד ספר אלטרנטיבי בגן שמואל, ולנוכח ההצלחה הוא התקיים גם בשנה שעברה. שובר וסגן ראש העיר הרב דובי חיון, המשמש מחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה, דחפו להחזיר את שבוע הספר לחיפה, וזה כאמור ייערך בחודש יוני.

 

 

חיון: "החזרת שבוע הספר לחיפה הוא אחד מהצעדים למיתוגה של העיר כבירת התרבות של הצפון. אנחנו מחזירים עטרה ליושנה, וביחד עם התאחדות המו"לים הארצית יהיו פה דוכנים של יותר מ-50 הוצאות ספרים שונות. יהיו גם דוכנים ליוצרים המקומיים ותהיה פעילות תרבותית יפה. חיפה היא עיר מרכזית, וביחד נהפוך אותה לבירת התרבות הצפונית – גם באמנות החזותית וגם בספרות הכתובה. חשוב לתת לקהל החיפאי הרב תרבותי את מה שמגיע לו כמו בכל עיר אחרת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הרב חנוכה בן יוסף הלוי

    בפעם האחרונה שבה הלכתי לשבוע הספר בחיפה הוא התגלה ככמה דוכנים של "יודן ספרים" בנוסח אלו שקיימים בקניון. נקווה שזה לא מה שיהיה הפעם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר