על צעצועים, קרונות וממתקים שילדים אוהבים. הקטר האמיץ. צילום: ז'ראר אלון
על צעצועים, קרונות וממתקים שילדים אוהבים. הקטר האמיץ. צילום: ז'ראר אלון

זה מה שמחכה לכם בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2019

פורסם בתאריך: 19.4.19 18:05

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ה-29 יתקיים בימים ראשון-שלישי, 21-23 באפריל 2019, בחול המועד פסח בתיאטרון חיפה ובמוקדים נוספים בעיר. זהו קרנבל בינלאומי ססגוני ובו כ-200 הצגות ומופעים מ-6 מדינות שונות, בהם 8 הפקות מקור שיופיעו בבכורה עולמית. חלק מההצגות בשפות שונות – ערבית ואנגלית, ולראשונה תתארח הצגה המונגשת לילדים על הספקטרום האוטיסטי ושאר שונויות קוגניטיביות. בנוסף, יתקיים תיאטרון רחוב באוויר הפתוח בימים ראשון-שלישי 21-23 במרץ בין השעות 10:00-18:00 ובו ממיטב אמני הרחוב מכל העולם: שוויץ, צרפת, הולנד, איטליה, ספרד-קטלוניה, ארגנטינה וישראל.

לוח ההצגות

"הלילה השנים-עשר"/Twelfth Night (תיאטרון חיפה) – הקומדיה המופלאה של שייקספיר בגרסה לילדים. ויולה היפה ניצלת מספינה טובעת. היא מתחפשת לבחור כדי לשרת את דוכס האי, אורסינו, ובטעות מתאהבת בו, אבל אורסינו מאוהב דווקא בגבירה העצובה אוליביה. אוליביה חושבת שויולה היא בן ומיד מתאהבת בה. כל ליצני החצר מתעללים במלווליו המשרת מר הנפש שמאוהב בעצמו. מתאים לגילאי 7 ומעלה, משך ההצגה כשעה ורבע ללא הפסקה, והיא תעלה בבמה ראשית.
מתי: יום ראשון 21 באפריל בשעות 10:00, 12:00, 15:00 ו-17:30

"הקטר האמיץ"/The courageous engine (עצמאי) – הצגה דו לשונית על אח ואחות שלא מצליחים להירדם. בתוך סיפור לפני השינה שניהם רוכבים על גבי קרונות וקטרים בהרפתקה צבעונית ומשעשעת. הקטר שמשך את קרונות הצעצועים והמאכלים הטעימים לילדים נתקע, הוא לא יכול להמשיך למשוך. האם הקטר המכובד יסכים לסחוב אותם אל מעבר להר? והקטר הזקן, האם יצליח? מי יושיע את הצעצועים והמאכלים וימשוך אותם אל הילדים שמעבר להר? והאם פרח וסעיד יצליחו להירדם? מתאים לגילאי 3-8, משך ההצגה כ-40 דקות והיא תעלה באולם הספריה 2.
מתי: יום ראשון 21 באפריל בשעות 11:00, 12:30, 15:30 ו-17:00, ביום שני 22 באפריל בשעות 11:00, 13:00, 15:30 ו-17:00

הצגות מתחרות

"פומי הטפיר שאיש לא מכיר"/what in a world is a tapir?! (התיאטרון הארצי לילדים ונוער מיסודו של סמי לוי) – פומי הטפיר הסקרן אוהב לקרוא ולהקשיב לסיפורים שאמו מקריאה לו מדי לילה לפני השינה. לילה אחד שואל פומי את אמו: "למה יש כל כך הרבה סיפורים על חיות – סיפור על דב, על אריה, על שועל, על קוף, אפילו על כינה, ואין אף סיפור על טפיר?!" למחרת, פומי ניגש לספרייה העירונית כדי לחפש ספר שגיבורו הוא טפיר. להפתעתו, הוא מגלה שאין שום ספר כזה! על אף הסכנות שביער, מחליט פומי לצאת למסע לעבר בית הסופר יהויכין קרופניק ולברר מדוע הוא לא כתב אף סיפור על טפיר? בדרך הוא פוגש עוד חיות שמצטרפות אליו להרפתקה: ברונו העטלף שפוחד מהחושך, מיקה החזירה שמקפידה על תזונה בריאה וחזי הצב שחולם להיות רקדן. פומי וחבריו החדשים מתגברים על כל הסכנות והמכשולים שנקרים בדרכם אל בית הסופר. מדובר בקומדיה מוזיקלית מרגשת על חברות, התבגרות, קבלת האחר ועל האומץ להיות מי שאתה. ההצגה מתאימה לגילאי 5-9, אורכה כשעה והיא תעלה בבמה 3.
מתי: יום ראשון 21 באפריל בשעות 10:30, 12:30, 15:30 ו-17:30, יום שני 22 באפריל בשעות 12:30, 13:30, 15:00 ו-17:00

"ספר השיאים של פוז"/Puz's book of records – החיים בספארי משעממים בשביל ארנב נמרץ כמו פוז. בוקר אחד הוא מחליט לנסות לשבור שיא במטרה להיות סוף-סוף הכי טוב במשהו. אלא שאז מספר לו אחיו הגדול עמיקוד שכל השיאים כבר נשברו. נחוש בדעתו פוז יוצא למסע, בדרך מלוות אותו חיות הספארי, חברי כיתתו, המורה וכמובן אמא ואבא. הצגה מוזיקלית המבוססת על ספרו של דויד גרוסמן ומתאימה לגילאי 4-8, אורכה כ-50 דקות והיא תעלה בביתנו עליון.
מתי: יום ראשון 21 באפריל בשעות 10:30, 12:30, 15:30 ו-17:00, יום שני 22 באפריל בשעות 10:30, 12:30, 14:30 ו-16:30

יום אחד ארנב מחליט לשבור שיא ולוקח אותנו למסע. ספר השיאים של פוז. צילום: ז'ראר אלון

יום אחד ארנב מחליט לשבור שיא ולוקח אותנו למסע. ספר השיאים של פוז. צילום: ז'ראר אלון

"המסע לאי המוזר לפפה"/The strange quest to Lapapa isle – באי "לפפה", שכלל אינו מופיע על המפה, יש משמעות לכל דבר. אין שאלה שאין לה תשובה, ואיש לא שואל "מה הסיבה?". זה כמובן בזכותו של המכשף הנודע, האדיר, הגדול, המוזר, שחי על פסגת ההר, אשר לפני שנים, כך מסופר, נתן תשובה, סיבה והסבר לכל דבר. אל האי מגיע טומי, ילד שברח לבדו על סירה ממלחמה נוראית. טומי נחוש להגיע למכשף ולקבל ממנו תשובות לשאלות שלא הצליח למצוא בעצמו את התשובות להן. בדרכו למכשף הוא יוצא למסע מופלא, הוא פוגש "לפפפים" משונים וצבעוניים – חבורת עצים פטפטנים שמפחדים להפוך למדפים, דייג עצוב ששט עם הינשוף שלו על "נהר הגעגועים", נמלים חרוצות אשר עוסקות ימים כלילות בבניית "עיר הנמלים" המפוארת, ועוד. טומי עובר בדרך מסע התבגרות מרגש, ומבלי לשים לב משנה גם את הדרך שבה רואים יושבי האי את העולם. חגיגה מוזיקלית, משעשעת וצבעונית על ילד שמחפש משמעות ובדרך מעניק משמעות לסביבתו. ההצגה מתאימה לגילאי 6-12, אורכה כשעה ורבע והיא תעלה בבמה 2.
מתי: יום ראשון 21 באפריל בשעות 10:00, 12:00, 14:30 ו-17:00, יום שני 22 באפריל בשעות 10:00, 12:00, 15:00 ו-17:00

"האיש והתיבה"/The man and the box – על מדרכה בפינת רחוב עומדת תיבת נגינה קסומה ובתוכה גר איש. התיבה משמשת לו בית והוא משמש לה לב. בכל יום, מבוקר עד ערב מופיעים השניים ברחוב מול קהל עוברים ושבים, אך היום הזה החל באי הבנה גדולה ומשהו במופע משתבש ומשתנה. בואו וראו את הקסם בסיפור על האיש והתיבה בדרך אל האהבה. ההצגה מתאימה לגילאי 4 ומעלה, אורכה כ-40 דקות והיא תעלה במוזיאון חיפה לאמנות.
מתי: יום ראשון 21 באפריל בשעות 10:30, 12:30, 15:30 ו-17:30, יום שני 22 באפריל בשעות 10:30, 12:00, 14:00 ו-16:30

"דב מצב רוח טוב"/A bear without a tear (בהפקת תיאטרון אלעד) – ארנבת, צב, שבלולית ושבלול, יוצאים כל בוקר יחדיו לטיול. בוקר אחד, בוקר רגיל, הם פוגשים דוב קצת מבהיל, דמעות מזיל, מחפש חברים ללא הועיל. החברים מציעים לדב הבודד להצטרף אליהם. הדב רוצה, אבל לא יכול, הם לא דובים וזה מכשול גדול. אבל לא בשביל החברים! יום למחרת הם מחליטים להתחפש לדב. דב מסוג מצב רוח טוב. הצגה על חברות, תעלולנות, והרווח העצום כשבוחרים בשונות. מתאימה לגילאי 3-7, אורכה כ-40 דקות והיא תעלה בחדר הפלאות.
מתי: יום ראשון 21 באפריל בשעות 11:00, 12:30, 16:00 ו-17:30, יום שני 22 באפריל בשעות 10:30, 12:30, 16:00 ו-17:30

"אורח בא לדב"/A visitor For Bear (תיאטרון המדיטק, חולון) – דב סגור וזועף, לא מסתדר עם אף אחד, אף פעם. הוא נועל את דלתו ואינו מעוניין בחברה. אל ביתו מגיע עכבר קטן, נלהב, נחוש, ועקשן. האם יצליח לשכנע את דב לשתות איתו כוס תה עם עוגייה, ולגלות לו עולם חדש ומרגש של ידידות? קומדיה פיזית עם מוזיקה חיה, חמישה שחקנים והרבה כלי נגינה. הצגה מוזיקלית על כוס תה, דב, עכבר, ודלת אחת גדולה. ההצגה מתאימה לגילאי 4-8, אורכה כ-50 דקות ותעלה בביתנו תחתון.
מתי: יום שני 22 באפריל בשעות 10:00, 12:00, 16:00 ו-17:30

הצגה אורחת

"אפצ'י" (יוצר לושה גבריאלוב) – הצגה המותאמת לילדים על הספקטרום האוטיסטי ושאר שונויות קוגניטיביות. "אפצ'י" היא הצגה חזותית-פיזית ללא מילים, המביאה יום בחייו של ליצן מבולבל וגמלוני שממש רוצה ללכת לדוג, אבל בסוף מוצא עצמו מצונן ומנוזל מכדי לצאת מהבית. שיחת טלפון חשובה מזרזת אותו להתארגן ולצאת מביתו כדי לדוג דג גדול. למרות הגשם המפתיע, מחליט הליצן שזו הזדמנות שאסור לפספס ומתוך כל ההתארגנות המהירה שוכח לנעול את נעליו וכך דורך על שלולית גדולה. האפצ'י הראשון לא מאחר להגיע וכך גם הבאים אחריו. ההצגה מתאימה לגילאי 3 ומעלה, אורכה כ-45 דקות והיא תעלה בביתנו תחתון.
מתי: יום שלישי 23 באפריל בשעות 15:30 ו-17:00

 

 

מופעי חוצות (לאורך כל ימי הפסטיבל בשעות 18:00-10:00)

"קבורקה"/Kaborka – ישראל (נועה ואורי וייס) – כשזוג מופיע בקרקס, זה משעשע אבל כשהקרקס מופיע בחיי הזוג – זה כבר ממש קורע מצחוק. זוג ליצנים שלעולם לא נפרדים, מלהטטים לא רק במקלות ובכדורים אלא גם בין תפקידי הבמה והחיים. אבל מה קורה כשלא הכל הולך חלק…? במיוחד כשלמישהו נמאס מהמשחק …? בתרגילי אקרובאלאנס, חישוק וליצנות פרועה, נועה ואורי וייס לוקחים אותנו לעולם מלא השראה, שבו לפי כל כללי ההיגיון, הדמיון עולה על כל מציאות והמציאות על כל דמיון. מתאים לכל המשפחה.

"משחק ילדים"/Child's Play – ישראל (אנסמבל טריפלֶט) – שלושה ילדים, גינה ובובה, כך מתחיל לו משחק ילדים, אבל מה קורה כשהבובה נעלמת וכל מיני סודות מתגלים? כך מתחיל מסע חיפושים. מתח, מבוכה, צחוק והפתעה הופכים אחר צהריים אחד משעמם להרפתקה, ואת שלושת הילדים – לחבורה! באמצעות מסיכות "לרבר" מיוחדות ובתמונות ויזואליות ללא מילים, נרקמת מערכת יחסים עדינה ופיוטית השובה את הלב. מתאים לגילאי 2-9. משך המופע כ-30 דקות.

"דרך המשקפיים העגולים"/Through the glasses – ישראל (תלמידי ביה"ס לאמנויות הבמה במכללת סמינר הקיבוצים) – "הרבה דמעות אפשר היה לחסוך, אילו הכירו המבוגרים את הילד", כתב יאנוש קורצא'ק. סטודנטים מבית הספר לאמנויות הבמה במכללת סמינר הקיבוצים מבקשים לחלוק עמכם את חדוות היצירה, שמחת החיים, אהבת הטבע, כבוד הילד, החופש והתקווה במופע תיאטרלי בהשראת הגותו ויצירתו האמנותית של המחנך והסופר. מתאים לכל המשפחה. משך המופע כ-30 דקות.

"באבל בוט"/Bubble Boat – ישראל (A&D) – שני מלחים מאוד מנוסים אך קצת "מעופפים", מתאמנים לקראת מסע באוקיינוס ובחתירה בגלים. הם נלחמים בכרישים בעזרת נחישות והרבה בועות סבון, מטפסים זו על זה ושוחים במרץ, בעיקר בדמיון. לא תמיד הם מצליחים את הסירה לעצור, אולי הקהל יוכל לעזור? הם מסתחררים במערבולות, נשטפים אל החוף, משיטים את הסירה בגאווה וגם נסחפים, איך לא, לסיפור אהבה. מופע שכולו בועה של כיף. מתאים לכל המשפחה, משך המופע כ-25 דקות.

"זמן של מכחילים"/The dream life of Mario and Nénette – צרפת (Compagnie Liquidation Totale) – הם יצורים משונים אבל מאוד אנושיים, הם נפוחים אבל לא מחשיבות עצמית, הם גדולים מהחיים אבל מחפשים את הרגעים הקטנים, והם מאוד מאוד כחולים אבל מרגישים ממש כמונו. מריו ונינט מזמינים אותנו לטיול יוצא דופן, תמים ומבדר, מלא בהמצאות, הפתעות וסיטואציות אבסורדיות. הרפתקה כחולה עשויה חומרים סינטטיים אבל מלאה בנשמה! מתאים לכל המשפחה. משך המופע כ-30 דקות.

"קרייזי מוצרט"/The Crazy Mozarts – ארגנטינה וצרפת ׁׂׂׂׂ(El Mundo Costrini) – מוצרט משתגע בקונצרט שבו כדי לשמור על ההרמוניה הכל יוצא משליטה! סנטייגו וסבסטיאן מארגנטינה, בקונצ'רטו שמטפס בלוליינות על כל הסולמות המוזיקליים, בדואט מהפנט של מצבים אבסורדיים ובסימפוניה פרועה, פלאית ומפליאה, שסוחפת את האוזן ולוכדת את העין – מוכיחים שדווקא הבלתי אפשרי, הוא שהופך את הכאוס המוזיקלי לספקטקל חי ומרגש. מתאים לגילאי 3 ומעלה. משך המופע כ-35 דקות.

"רוטינה"/Rutinas – ספרד ((La punctual- קומדיית סלפסטיק במיטבה, על פי הקלאסיקה של תיאטרון הבובות הנודד! מאליק הוא הרפתקן, חצוף ומרדן שמחפש צרות. דמויות, קהל וחפצים – כולם מוזמנים לצאת מהשגרה ולצפצף כמוהו, לא רק על החוקים. קומדיה פרועה, אנרגטית, מתוחכמת ולא שגרתית על איך היומיום יכול להפוך לתגלית. מתאים לגילאי 3 ומעלה. משך המופע כ-20 דקות.

"היפופו-נלי"/ Nellie the Hippo- הולנד ( (Teatro Pavana– מה זה: נראה כמו היפופוטם, רוקד כמו נימפה, שר כמו זמיר והוא היפופוטם? נכון! היפופו-נלי! נלי הגיעה אלינו הישר מארץ היפופוטמיה, עזבה את בריכת הבוץ ואת מרחבי העשב כדי לפגוש ילדים, אנשים ונופים חדשים. כשהיא שמחה היא משפריצה נתזים של אושר, וכשהיא לא מרוצה, אלקי המטפלת שלה נכנסת לכושר. היא מחטטת רק מסקרנות, ורוגזת בחינניות, היא משתעשעת בעצלנות ומתרגשת בסבלנות אבל מה שלגמרי וודאי, שהיא הכי הכי נהנית להיות היא. מתאים לכל המשפחה. משך המופע כ-35 דקות.

"מחול מכושף"/MANTO – שוויץ ( (Les Malles– "הזמן הוא איטי מאד עבור אלה שמחכים וקצר מאוד עבור אלה שחוגגים, אבל לאלה שאוהבים – הזמן הוא נצחי", אמר ויליאם שייקספיר. במסע מלא עידון, שבריריות ופיוט, אל עולם מלא הומור ואנושיות לוקחים אותנו ג'ורג' וויקטוריה אל מולדת אהבתם – הנעורים. במחול מכושף, עם מריונטות מלאות נשמה, מטלטלים אותנו השניים בין מציאות לדמיון בין צחוק לשכחה ובין משקל הגוף לגבהות הרוח. מופע ציורי ומהפנט על כוחה של האהבה לעצור את הזמן. הפקה: Compagnie Les Malles. מתאים לגילאי 5 ומעלה. משך המופע כ-30 דקות.

"הילד המשתין מבריסל"/Manneken's Piss – ספרד (Ca,pi Qui Pugui) – בהשראת פסל הילד המשתין בבריסל, נבנתה לה מזרקה תאומה בחיפה. יפה כמו אחותה הבלגית, מתוכננת לעילא כמו תאומתה האירופאית אבל – חצופה, מתריסה, חסרת נימוס וחובבת צחוק, ממש כמו מזרקה ים תיכונית טיפוסית! בלי טקט ובלי רגע אחד משעמם, בתמימות ובשנינות, המזרקה הזאת תפריח כל פרצוף צחיח ולא תשאיר אף חיוך יבש. אז תתכוננו – משתין מי שצוחק אחרון! מתאים לכל המשפחה. משך המופע כ-30 דקות.

"לבדודו"/Los Extintos – ספרד (Efimer) – שתי ציפורים מרהיבות, נדירות, מגושמות אך חינניות ובעיקר מאוד מאוד סקרניות הגיעו אלינו אחרי היעדרות של כמה מאות(!). הדודו המפורסם שנעלם מן העולם, מפתיע בביקור נדיר, רק כדי להזכיר, שיש על הכדור שלנו מקום לכולם. עוף מוזר, קצת מגונדר, רקדן נהדר לפעמים מסוחרר, מלא בנתינה ומבקש רק הגנה. אז בואו נישאר לידודו, כי איתנו ביחד הוא הרבה פחות לבדודו. מתאים לכל המשפחה. משך המופע כ-30 דקות.

"קומולונימבוס"/Kumulunimbu – ספרד (Ortiga) – במשך מאות שנים, בכל מקום בעולם, ואפילו כאן וממש ברגע זה – נפשות תאומות מתחילות את המסע שלהן. זהו סיפור על ידידות מופלאה בין ילדה קטנה ובין ענן. סיפור על אומץ, עשיית צדק, נדודים ועל התקווה הנצחית, שממנה עשויים גיבורים. בעזרת בובות כפפה מינימליסטיות ומלאות הבעה, ומסכות רבות פנים, נוצר מופע שמרתק את הילדים ומרגש עד דמעות את המבוגרים. זוהי שירה הפורצת מתוך החומר, מלאה בפרטים עדינים והפתעות קטנות, שכמו סירה תעביר אתכם למקום אחר, דרך אוקיינוס של רגש. מתאים לגילאי 6 ומעלה. משך המופע כ-30 דקות.

"נדודי שינה"/INSOMNI – ספרד (Dudu Arnalot, clown) – במופע חולמני, שזור במצבים סוריאליסטיים, אסוציאטיבי ומלא פנטזיה, דודו ארנלוט, מגדולי אמני הרחוב בעולם, מנסה לישון. פעולה פשוטה שהולכת ומסתבכת והופכת למערבולת של חלום מתוק, פרוע, מצחיק, אנושי ומלא דמיון. העולם מסקרן ומרגש מדי בשביל לבזבז אותו על שינה, ודודו לא מדלג על אף רגע של שובבות והנאה. כי אם חיי האמן הם נדודים, אז שיהיו גם נדודי שינה. מתאים לכל המשפחה. משך המופע כ-30 דקות.

"אהבה בשחקים"/Flying Lovers – איטליה ((MattatoioSospeso – איך מזהים אהבה אמיתית? היא יכולה לשבור את כל החוקים, כולל את חוקי הפיזיקה! צמד אוהבים מרחפים באוויר, מעל עצים, מרפסות ובניינים! בסלטות פרועות על קירות, בתרגילי לוליינות, ובטנגו תלוי הם חוגגים את המשיכה כשהם קוראים תיגר על כוח המשיכה, ובאקרובטיקה עוצרת נשימה גם אתם תחסירו פעימה! מתאים לגילאי 4 ומעלה. משך המופע כ-12 דקות.

"שניים"/e1nz – שוויץ ( (ZWÄI– דואט מהפנט בין שני פרפורמרים וירטואוזיים המזמין אתכם לבקר בעולמם של גבר ואישה משונים אך מוזרים. במופע מצחיק ומותח, שבו שניהם הולכים על הקצה, בעזרת בקבוקים, שולחן, דיאבולו וחבל, הם לא מפספסים אף הזדמנות לסבך, בכל המובנים, את הקשר. סיפור מקסים מלא בהמצאות, שבוחן את היחסים בין המינים מזוויות בלתי שגרתיות. מתאים לגילאי 5 ומעלה.

"אנשי הציפור"/Birdmen – הולנד ((Close-Act – מתוך מעבה יער, טירה עתיקה או לבירינת מכושף, הגיעו אלינו חיות אגדיות. מי הן ומה הן מחפשות? האם הגיעו לכאן בטעות או שיש משהו שהן מבקשות? במפגן עוצר נשימה הן מכניסות אותנו לעולמן המיסטי והקדמוני, ובפרדוקס פיוטי יוצרות אינטימיות למרות גודלן וקשר אנושי למרות הוד יצוריותן. מופע פלאי וקסום המציע הצצה למימד אחר. מתאים לכל המשפחה. משך המופע כ-40 דקות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר