ההצגה "ספיישל" (צילום: תומר אפלבאום)
ההצגה "ספיישל" (צילום: תומר אפלבאום)

הצגה על הורים לילדים עם צרכים מיוחדים תתארח בתיאטרון חיפה

ההצגה "ספיישל" של יעל גרוס אנגלדר וחגית בר, שמגדירות את עצמן "שתי אמהות מיוחדות", עוסקת בחייהם של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בדרך של סאטירה מוזיקלית. הפסיכודרמטיסטית סיגל פלינט: "ההצגה מעלה שאלות כמו אלו מחירים אנחנו משלמים בשל הדרת האחרות"

פורסם בתאריך: 28.4.19 20:35

"הצגה שלא מפסיקים לצחוק בה בעדינות, שנינות והרבה הומור, גם שחור" – כך מגדירה הפסיכודרמטיסטית סיגל פלינט את ההצגה "ספיישל" שתתארח בתיאטרון חיפה ביום שלישי ושוב ב-15 במאי. "ספיישל" היא קומדיה מוזיקלית העוסקת בחייהם של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. את ההצגה כתבו וביימו יעל גרוס אנגלנדר וחגית בר, שמגדירות את עצמן "שתי אמהות מיוחדות". בהצגה משתתפים נועם צפורי, רוני ארנון ואבי אופיר, והיא זכתה בציון לשבח בפסטיבל "צו קריאה" של צוותא.

"ההצגה נוצרה מתוך ניסיון החיים שלנו", אומרות השתיים, בוגרות לימודי תיאטרון בסמינר הקיבוצים, "היא מרכזת בתוכה את כל מה שעברנו בשנים האחרונות עם הילדים שלנו ואת כל מה ששמענו מהורים אחרים. בחרנו להעלות סאטירה מצחיקה ומוזיקלית. ההצגה מורכבת מ-14 מערכונים ושירים המתארים צדדים שונים של ההורות מול הממסד, בתוך המשפחה, בחברה ועוד – מערכון על מטפל שרלטן, מערכון על מה שמתרחש בלשכת ראש העיר מאחורי הקלעים של נאום חשוב בנושא, שיר על 'פטור מהתור' ושיר על ילד שהוא 'קצת אחרת' בעיני אמו אבל הפסיכולוגית והממסד מנסים לשכנע שהוא חייב טיפול, שיר על הסיזיפיות בגידול ילד עם צרכים מיוחדים, סצנה על פקידה בביטוח לאומי שאומרת שהילד צריך לבחור איזו נכות יש לו כי אין מגירה למי שיש לו 'גם וגם', סצנה על עומס הטיפולים שמדמה מערכת יחסים בין מוסכניקים ללקוח ועוד. בחרנו בשם 'ספיישל' כמו מנה מיוחדת במסעדה, ילד על כיסא גלגלים, מונית שלוקחת אותך לאן שתרצה, ילדה שלא מדברת וגלידה עם קצפת ודובדבן".

 

 

פלינט: "ההצגה מצליחה לפרק מבנים של מחשבה ומעלה שאלות כמו אלו מחירים אנחנו משלמים כחברה וכפרטים בשל הדרת האחרות הרגשית, הפיזית והנפשית".

ענת סיטרין, עובדת סוציאלית ומטפלת באמנות: "ההצגה מעניקה הצצה לעולמן של המשפחות המיוחדות בדרך שמשלבת הומור ורגישות. היא מאפשרת לציבור הרחב ובעיקר לאנשי מקצוע שנמצאים עמן בקשר להגיע לתובנות חדשות בתחום".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר