המרכז לאמנות עכשווית פירמידה (צילום: יעלי גבריאלי)
המרכז לאמנות עכשווית פירמידה (צילום: יעלי גבריאלי)

סערת פירמידה החדשה: חיון פיזר את הוועד המנהל

הוועד המנהל של הפירמידה ניסח מכתב מחאה חריף על אופן התנהלות המוסד שלא עירב אותו בהחלטות, כמו זו על קיום התערוכה של ראול צ'קראבוריטי שזכתה לביקורת קשה. לפני שהוועד הספיק לשלוח את המכתב הודיע סגן ראש העיר דובי חיון לחברי הוועד על פיזורו

פורסם בתאריך: 23.5.19 12:30

פחות מחודשיים לאחר תחילת פעילותו של הוועד המנהל החדש של המרכז לאמנות עכשווית פירמידה פוזר הוועד על ידי סגן ראש העיר הרב דובי חיון. במכתב המופנה לחברי הוועד ששלח חיון הבוקר (חמישי) צוין לקונית כי "לאור השינויים בפירמידה וחשיבה מחודשת על תפקודה במצב הקיים, הריני להודיע על פיזור הוועד. מודה לכם על עזרתכם, ואם יהיה שינוי בעתיד אשמח לפנות אליכם ולהיעזר בכם".

ההודעה על פיזור הוועד התקבלה זמן קצר אחרי שהוועד ניסח מכתב שאותו הוא התכוון לשגר לחיון בדבר בעיות שהתעוררו, לשיטתו, בניהול הפירמידה. במכתב של הוועד נכתב: "מתוך רצון וכוונה לחדש את המהלך המבורך של תחיית הפירמידה הסכמנו להשתתף בוועד המנהל החדש שהוקם באפריל. להבנתנו, מינוי הוועד המנהל נועד ליצור מסגרת ניהולית שקופה ותקינה שתחזיר את הפירמידה להיות מוסד תרבותי משמעותי בעיר. בפועל ראינו את הדברים הבאים – ב-12 במאי נפתחה תערוכה של צייר בשם ראהול צ'קראבורטי בכל חללי הפירמידה. תערוכה זו לא עבר דיון כלשהו (תוכן, סגנון ותקציב) בוועדת התערוכות בראשות האמן אסי משולם, והיא הוצגה ללא אישור הוועד המנהל. הוועד המנהל עדיין לא התכנס כפי שנקבע בישיבה הראשונה. למיטב ידיעתנו לא נעשה שום מאמץ לאיתור ולגיוס של מנהל אמנותי לפירמידה".

את ניסוח המכתב יזמו חברי הוועד אסי משולם (אמן וראש החוג לאמנות באוניברסיטת חיפה), שרון אילון, ענת הרגיל, ווליד כרכבי, דניאל שושן וירון בנארי. חבר נוסף בוועד שצירף את תמיכתו מאוחר יותר הוא איש הפרסום גיל גורן שהיה יו"ר דירקטוריון הפירמידה בקדנציה הקודמת של העירייה.

מחברי המכתב הוסיפו: "ההתנהלות שתוארה לעיל נראית לנו בלתי תקינה, בלתי מקצועית וכזו שמועלת בחזון ובפוטנציאל של המוסד כפי שנוסח על ידי הוועד המנהל ועל ידי המייסדים. אנחנו לא מוכנים לשמש חותמת גומי להחלטות שנעשות ללא ידיעתנו. על כן אנחנו דורשים לזמן בדחיפות ובהקדם ישיבה של הוועד המנהל שתכלול בחירת יו"ר לוועד שיהיה אמון ומקובל על מרבית חבריו, ניהול אמנותי בשנה הנוכחית תחת מגבלות תקציב 2019 והקמת צוות שיכין חזון, תוכנית ותקציב לטווח הארוך שיוגשו לאישור אגף התרבות וראש העיר. כל פעולה שנעשית בפירמידה תובא לידיעה ולאישור חברי הוועד המנהל באמצעות הדואר האלקטרוני".

 

 

מחברי המכתב לא הספיקו, כאמור, לשלוח אותו לחיון שהקדים ופיזר את הקבוצה, אשר מונתה אחרי פיטוריה של המנהלת האמנותית גליה בר אור. כזכור, לפיטורים התלוותה סערה שנגעה להחלטה לוותר על תרומתה של אוצרת שנחשבת לאחת החשובות בארץ, ושהתאימה במיוחד, לדעת רבים בשדה האמנות, למשימה של הובלת הפירמידה כמוסד ששאף להשתלב בסביבה העירונית ולפעול איתה בסינרגיה. יצוין עוד שהתערוכה המוצגת בפירמידה כיום של צ'קראבוריטי זכתה לביקורת רבה בשל האיכות האמנותית הירודה, לטענת אנשי אמנות, של העבודות המוצגות בה, ובשל העובדה שמדובר בתערוכה שאינה מתאימה באופן קיצוני ליעדים המוצהרים של הפירמידה כמרכז מקומי לאמנות עכשווית.

חיון מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "יצאה הודעה הבוקר בעקבות סיבות מסוימות. הוועד פוזר כי יש תפישה מסוימת לגבי הפירמידה. זה לא מוזיאון, כמו שאמרתי בתחילת הדרך, עם התקציבים שיש, ולכן אין טעם לוועד. אני לא רוצה להטריח אנשים מתנדבים ולכן הודיתי להם. כרגע אין בהם צורך, בעקבות מה שראיתי במציאות".

אין שום קשר לתרעומת בעקבות התערוכה של ראהול צ'קראבורטי?

"לא ידעתי שיש תרעומת. זו לא היתה תערוכה, זה היה אירוע של שבוע עם אמן הודי בשיתוף עם השגרירות ההודית, שהיה אירוע נחמד עם פעילות לילדי השכונה. זה הביא אמנות לעם. זה היה אירוע מקסים, כמו שהולכת להיות תערוכה ביולי שסגרתי עם בוגרי ויצו. הפירמידה באה לשרת את העיר, לא להיות מוזיאון של אדם כזה או אחר. הפירמידה צריכה להיות בית יוצר של יוצרים מקומיים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אברי

    הצ׳ורבה ההודי הזה הוא באמת אמן מקומי חשוב. כשנותנים לאדיוט נרקיסיסט את ההגה סביר שיעשה תאונה קשה מרוב דהוא מביט על עצמו במראה. דוב חיון צריך לעוף מעמדתו חסרת הפרופורציה מול הרמה הנמוכה שהוא מייצר לנו.

  2. הסב דן שחל כפיר לביא

    חיפה, יש לנו בעיה! דובי חיון….. (חבל שלא קיבלנו במקומו משהו בדומה לדוב חנין, מתל אביב. ) …וויי זמיר, יוי אישטנם , בוז'ה מויי.. אללהו אכבר.

  3. חנה

    לדובי חיון יש תפיסה שאמנים ויוצרים חיפאים לא צריכים לקבל תשלום עבור עבודתם. לתל אביבים הוא משלם כמובן, במין התבטלות פרובינציאלית. פשוט לא צריך לשתף איתו פעולה ועם היוזמות החינמיות שלו. לאמנים וליוצרים החיפאים לא יוצא מזה לא כבוד ולא קידום. שימצא דרך אחרת להצדיק את עשרות אלפי השקלים שהוא מרוויח מדי חודש בעיריית חיפה.

  4. סורין

    טמטום בהתגלמותו. אדם שצריך לעוף מהשירות הציבורי. מאז שנכנס לתפקידו עושה נזקים על נזקים וגורם לשערוריות. שיחזור לבית הכנסת שלו אם עוד יסכימו לקבל אותו אחרי שאמר שישאר רב קהילה ושינה את דעתו כשראה את הג׳וב והג׳ובה

  5. בוריס סבירסקי

    בחיפה לא יכול ליקרות כלום ולא צריך לקרות דבר. חיון צודק – לא צריך ועד כדי להל פירמידה – שכל אחד יבו לשם, ישריין לו שבוע או ערב ויעשה מה שבא לו… לדעתי אסור לשלם לאמנים – אמן שמקבל כסף – מתמסחר! אמן אמיתי יוצר רק מיתוך נתינה וגם משלם את כל ההוצאות

  6. לתת לבית ספר

    לסגור את הפירומניה הזאת לתת את זה חזרה לציבור הדתי
    זה היה בית ספר דתי זה יכול לחזור להיות בית ספר דתי
    זה יאפשר לדתיים לגור באזור הזה שאף אחד לא באמת רוצה בו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר