פרסום לקראת פסטיבל "ימי תרבות ערבית", עדיין עם הלוגו של משרד התרבות
פרסום לקראת פסטיבל "ימי תרבות ערבית", עדיין עם הלוגו של משרד התרבות

רגב הורתה להסיר את הלוגו של משרדה מהפרסומים של "ימי תרבות ערבית"

מעקב "כלבו - חיפה והצפון": שרת התרבות מירי רגב הנחתה את אנשי משרדה לדרוש מבית הגפן להסיר את הלוגו של משרד התרבות מכל הפרסומים של פסטיבל "ימי התרבות הערבית". הסיבה: נושא תקצובו של הפסטיבל כלל לא נדון, ומשכך - לא אושר לו תקציב מהמשרד

פורסם בתאריך: 6.6.19 14:24

שרת התרבות מירי רגב הנחתה את גורמי המקצוע במשרדה לדרוש מבית הגפן להסיר את הלוגו של משרד התרבות מכל הפרסומים של פסטיבל "ימי התרבות הערבית". הסיבה: נושא תקצובו של הפסטיבל כלל לא נדון, ומשכך – לא אושר לו תקציב מהמשרד.

כפי שפורסם אתמול (רביעי) ב"כלבו – חיפה והצפון", מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק ועו"ד אושר טקאטש ויניב בן שושן מצעירי הליכוד חיפה שלחו לרגב מכתב ובו בקשה "לבטל את הפסטיבל ואת הפעילויות המוצעות בו העוסקות בעניין 'הפלסטיני'. אנו מבקשים לא לממן פסטיבל זה בשום דרך ולזמן את מנכ"ל בית הגפן אסף רון לשיחת הבהרה על תפקידו כמנהל ועל מטרתו של בית הגפן. הגיע הזמן שייעשה סדר בבית הגפן ובפעילותו". בתשובה כתבה רגב לשלושה כי היא "מביעה תרעומת רבתי על קיומו של פסטיבל 'ימי תרבות ערבית' בסימן 'התרבות הפלסטינית'".

 

 

רגב: "הצבת הלוגו של משרד התרבות בפרסומי הפסטיבל יש בה כדי להטעות את הציבור, וניתן להסיק מכך בטעות כי המשרד תומך בפסטיבל ועומד מאחוריו. אני שבה ומבהירה כי החלטת בית הגפן לקיים את 'פסטיבל ימי תרבות ערבית' בסימן 'התרבות הפלסטינית, המעלה על נס תומכות טרור כמו נאילה וחברי מרעיה, היא הסתה ותמיכה בטרור, ואני אפעל למניעת תמיכה תקציבית לפעילות זו. לצערי, הסמכות לאכיפת חוקי נכבה אינה בידי ובידי משרד התרבות והספורט אלא בידי משרד האוצר שאינו אוכף את סמכותו ולא פועל כדי למנוע את הביזיון של תמיכת המדינה בגוף אשר נותן במה לאנשים החותרים תחת המדינה וסמליה".

גליק: "אני מברך על הסרת הלוגו ומקווה שהפסטיבל כולו יבוטל, ולכל הפחות לא יתקיים מכספי ציבור. מדובר בפסטיבל שכולו הסתה, לאומנות ושנאה – ההיפך הגמור מדו קיום. אפעל בכל הכוח לכך שבית הגפן יפנים שההסתה לא משתלמת, וככל שלא – המקום ייסגר כמו גלריית ברבור בירושלים ופורום דו קיום בבאר שבע שנסגרו בגלל אירועי הסתה ושנאה".

רון מסר בתגובה: "נכון לשעה זו לא הגיעה לבית הגפן שום פנייה או דרישה ממשרד התרבות או מכל גורם אחר בנדון".

 

בית הגפן (צילום: דורון גולן, ג'יני)

בית הגפן (צילום: דורון גולן, ג'יני)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אברהם

    לא אושר כולנו יודעים למה ומדוע .
    אז מה מפריע לך להסיר את הפרסום ?!!
    השנאה שלך רגב עד העצם ממש בושה לאנושות את.

  2. דו קיום בחומוס

    איך אפשר לקרוא לחיפה עיר של דו קיום כשיש אנשים שמבטלים את הנראטיב של הצד האחר?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר