רות אשל במופע "גלימת האבן" (צילום: נטשה שחנס)
רות אשל במופע "גלימת האבן" (צילום: נטשה שחנס)

בגיל 77 רות אשל חוזרת לרקוד

מבקרת המחול והרקדנית הוותיקה רות אשל, שהתגוררה בחיפה במשך רוב חייה, חוזרת לבמה אחרי הפסקה של 30 שנה עם המחול "גלימת האבן". במופע תופיע גם שותפתה לדרך דגה פדר עם המחול "ג'אלו"

פורסם בתאריך: 21.8.19 08:15

הרקדנית ומבקרת המחול הוותיקה רות אשל חוזרת לבמה עם התוכנית "לא דף לבן". אשל, כלת פרס מפעל חיים במחול של משרד התרבות ושל איגוד אמני ישראל, התגוררה במשך רוב חייה בחיפה. כעת, בגיל 77, היא חוזרת לבמה אחרי 30 שנות היעדרות, זמן רב אחרי שעמדה בחזית האוונגרד במחול הישראלי. אשל עסקה מאז בביקורת מחול וחיברה את הספרים "לרקוד עם החלום – ראשית המחול האמנותי בישראל 1964-1920" ו"מחול פורש כנפיים – יצירה ישראלית לבמה 2000-1920".

במסגרת המופע תעלה אשל את המחול "גלימת האבן" עם הגלימה המקורית שיצר עבורה האמן אברהם אופק בשנת 1981. זהו מחול שבמהלכו עוברת אשל טקס היטהרות בהשראת טקס התשליך של הימים הנוראים, עם הגלימה שבה עשרות כיסים בגדלים שונים, עמוסים אבנים. במחול עושה אשל שימוש בטקסטים ובספוקן וורד.

 

 

במסגרת המופע תעלה הרקדנית דגה פדר את המחול "ג'אלו" עם כוריאוגרפיה שיצרה. מופע הסולו עוסק בעלייתה של פדר לארץ ובמאבקה על שוויון ועל זהות. פדר משתמשת במופע בטכניקת דיבור, מקצב ותנועה שלקוחה מתרבות הלוחמים האתיופים היוצאים לקרב. פדר, בוגרת החוג לאמנות באוניברסיטת חיפה, היא כלת פרס היצירה של משרד התרבות, כוריאוגרפית, רקדנית, מוזיקאית, זמרת וציירת.

פדר היא שותפה לדרך של אשל, שייסדה את להקת אסקסטה באוניברסיטת חיפה ואחר כך את להקת ביתא במתנ"ס נוה יוסף. היום פדר היא המנהלת האמנותית של להקת ביתא. את המחול של פדר מלווים בנגינה חיה אלעד נאמן וירדן ארז.

המופע יעלה בתיאטרון חיפה ביום רביעי, 28 באוגוסט, בשעה 20:30.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר