להקת המחול מטורה (צילום: אודי הילמן)
להקת המחול מטורה (צילום: אודי הילמן)

"אחרי פגרת הקיץ הבנו שאין לנו לאן לחזור"

חברות להקת המחול מטורה, המורכבת מרקדניות חובבות מתנדבות, השתמשו בחמש השנים האחרונות בסטודיו שהוקצה לה על ידי עיריית חיפה לשעתיים בשבוע ללא עלות. לאחרונה קיבלה הלהקה הודעה שהתמיכה בה נפסקת, וכעת מחפשות חברותיה סטודיו מתאים שיארח אותן

פורסם בתאריך: 15.9.19 10:48

להקת המחול החיפאית מטורה קיבלה לאחרונה הודעה ממרכז הספורט בקרית אליעזר שהיא אינה יכולה להמשיך להשתמש בסטודיו במקום. הסיבה: עיריית חיפה הפסיקה את התמיכה בה. במשך כחמש שנים השתמשה הלהקה בסטודיו במרכז בזכות שיתוף פעולה עם העירייה, וחברות הלהקה התאמנו בו במשך שעתיים בשבוע ללא עלות. כעת מחפשת הלהקה סטודיו חדש שיאפשר לחברותיה, שכולן עוסקות במחול בהתנדבות, להמשיך לרקוד ולהופיע.

מטורה הוקמה בשנת 2009 על ידי הכוריאוגרפית אלה בר-דוד שחר, ונועדה לתת במה לנשים בעלות ידע מוקדם בריקוד. חברות בה כ-12 נשים בגילאים 55-25 שרקדו בעבר, וכיום עוסקות בתחומים אחרים. הלהקה מופיעה בהתנדבות באירועים ובפסטיבלים בחיפה ומחוצה לה, וחברותיה נושאות בעצמן בעלויות ההפקה השונות. לפני חמש שנים החל שיתוף הפעולה עם העירייה, אך זה הפסיק לאחר שהמרכז יצא לפגרה ושופץ. בתום הפגרה קיבלה מטורה הודעה שניתן יהיה להשתמש מעתה בסטודיו בתעריף של 500 שקל בחודש.

 

 

שרון בסטר, חברה בלהקה: "אחרי פגרת הקיץ הבנו שאין לנו לאן לחזור. אנחנו לא מבקשות הרבה, רק רוצות קצת לרקוד, ליצור, להופיע ולהעשיר את התרבות בחיפה. אנחנו תורמות את זמננו ומופיעות ללא תשלום. עצוב לנו מאוד להפסיק את החזרות. הלהקה קיימת כבר עשר שנים. אין לנו איך לשלם על החזרות כי אנחנו אוספות כל שקל כדי לתפור תלבושות להופעות. הדבר היחיד שאנחנו מחפשות הוא סטודיו ריקוד מקצועי עם מראה שיהיה מוכן לארח אותנו למשך שעתיים בשבוע ללא עלות".

בסטר אומרת שכיום נאלצות חברות הלהקה לאלתר ולעבור בין חללים שונים שמוכנים לארח אותן: "חזרנו לתקופת הנוודות וחוסר הוודאות שהיינו בה לפני חמש שנים. המקום היחיד שמוכן לקלוט אותנו באופן קבוע ללא תשלום הוא בית הספר בכפר גלים, אבל זו כיתה קטנה יחסית ומרוחקת לחברות הלהקה שכולן גרות בחיפה. אנחנו זקוקות למקום בחיפה, שהיא העיר שלנו, ולא ביישובי חוף הכרמל, למרות הנדיבות של המקום".

בקרוב, למרות הקשיים במציאת מקום קבוע, מתכננת הלהקה לקיים מופע גדול לציון עשור לפעילותה. המופע יתקיים בסוף אוקטובר או בתחילת נובמבר.

תגובת העירייה לא התקבלה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חילוני שחרד לעיר בשחור

    900 אלף שח בשנה מתקצבת עיריית חיפה ישיבות וכוללים הלומדים באיזה גודל של אבן מותר לקנח את פי הטבעת בשבת,
    אבל 500 שח בחודש לסטודיו – אין !

  2. חיפא

    בושה, רק בנייה מעניין אותה. גם לתיאטרון עצרה את התקציב וחיסלה הרבה פסטיבלים טובים. מיותר לציין שבז״ן חי וקיים ויתקיים עוד הרבה זמן. תומכת בזיהום אויר בניגוד לססמאות

  3. אילנה

    האם העירייה מעבירה את התקציב לעניינים חיוניים יותר, באמת או מנסה להחלץ ממחדלי העבר

  4. חנה

    בושה וחרפה. מי ישמע כמה זה עולה לעירייה. סוף סוף משהו טוב בחיפה וגם אותו סוגרים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר