הסרט "עיר יתומה" (צילום: יח"צ)
הסרט "עיר יתומה" (צילום: יח"צ)

הסרט "עיר יתומה" של אדוארד נורטון יחתום את פסטיבל הסרטים

ברוס ויליס, אלק בולדווין ואדוארד נורטון עצמו מככבים בסרט "עיר יתומה" שיסיים את פסטיבל הקולנוע הבין לאומי ה-35 של חיפה. הפסטיבל יכלול מסגרות עלילתיות, מסגרת תיעודית, מסגרת לילדים ולנוער, מסגרת של סרטי חצות, רצועה קולינרית ועוד

פורסם בתאריך: 22.9.19 12:21

סרטו של אדוארד נורטון "עיר יתומה" יחתום את פסטיבל הסרטים הבין לאומי ה-35 שיתקיים בחיפה בחול המועד סוכות. בדרמת הפשע של נורטון, שגיבורה הוא בלש פרטי הסובל מתסמונת טורט ואשר מתרחשת בניו יורק של שנות ה-50, משחקים נורטון עצמו, ברוס ויליס, אלק בולדווין, ווילם דפו ולזלי מאן. הבלש של נורטון יוצא בעקבות רוצח למסע אישי דרך מועדוני ג'ז אפלוליים ושכונות העוני של ברוקלין אל המשרדים המפוארים של אנשי הבורסה.

אחרי רשימת הסרטים הישראליים שישתתפו בתחרות הסרט העלילתי פרסמה הפקת הפסטיבל את התוכנית האמנותית הבין לאומית שלו, אשר כוללת סרטים שנבחרו בפסטיבלים בולטים. בין הסרטים האלה נכלל הסרט "המגדלור" של הבמאי רוברט אגרס שבו מככבים ווילם דפו ורוברט פטינסון ואשר זכה בפרס בחירת המבקרים בפסטיבל קאן.

סרט נוסף שיוקרן בפסטיבל הוא "לב שקט" – עיבוד של רוג'ר מיצ'ל לדרמה של בילה אוגוסט עם סוזן סרנדון וקייט וינסלט. רנה זלוויגר מגלמת את דמותה של ג'ודי גארלנד ב"ג'ודי" שיוקרן אף הוא בפסטיבל. הבמאית הישראלית עלמה הראל תגיע לפסטיבל עם "ילד דבש" על סיפור חייו של השחקן שיה לה באף, שגם מככב בו. הסרט זכה בפרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל סאנדנס. לה באף מככב גם בסרט נוסף שיוקרן – "חיים אחרים" – ביחד עם דקוטה ג'ונסון.

פאני ארדן, דניאל אוטיי וגיום קאנה מככבים בסרטו של ניקולס בדו "התקופה היפה בחיי" שיפתח את תחרות כרמל הבין לאומית במסגרת הפסטיבל. סרט צרפתי מסקרן נוסף הוא "שנות חיינו היפות" בבימוי של קלוד ללוש, שמאחד את השחקנים אנוק איימה וז'אן לואי טרינטיניאן 53 שנים אחרי הסרט המקורי "גבר ואשה". כמו כן יוקרן הסרט "האב" של כריסטינה גרוזבה ופטר ואלחנוב – זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל קרלובי וארי. לסיפורו של רקדן הבלט הנודע רודולף נורייב מוקדש הסרט "העורב הלבן" של רייף פיינס, שזכה בפרס בפסטיבל בטוקיו.

הפסטיבל חולק כבוד לכמה במאים מפורסמים במסגרת "מאסטרים", שבה יוקרן בין השאר הסרט "יוצאים לגנוב סוסים" של הנס פטר מולנד הנורבגי – דרמה על אהבה, על חרטה ועל מטעני העבר. במסגרת זו יוקרן סרט חדש של הבמאי הצרפתי אנדרה טשינה "להתראות, לילה" עם קתרין דנב.

במסגרת ה"מאסטרים" יוקרנו גם סרטה החדש של אניישקה הולנד "מר ג'ונס" בכיכובו של ג'יימס נורטון מספר על עיתונאי שחשף את האמת על פשעי המשטר הסטליניסטי, ו"ורדה על אנייס" – סרטה האחרון של אנייס ורדה שהלכה לעולמה השנה שהוא מכתב פרידה של הבמאית ממעריציה. נוסף על כך יוקרן עותק דיגיטלי חדש ומשוחזר של סרטו של הבמאי אבי נשר "חוקר המס" משנת 1999 בכיכובם של ג'ו פנטוליאנו ואליזבת ברקלי.

במסגרת נוספת שנקראת "חיפה קלאסיקס" יוקרנו הסרט "התשוקה של אנה מניאני" על השחקנית האיטלקייה הראשונה שזכתה באוסקר, ושני סרטים בכיכובה – "בליסימה" של לוקינו ויסקונטי ו"רומא עיר פרזות" של רוברטו רוסליני. הבמאית הלנה טרשטיקובה מציגה את סרטה "פורמן נגד פורמן" על הבמאי מילוש פורמן שהלך לעולמו בשנה שעבר. הסרט מלווה בקריינות של בנו פטר. כמו כן תתקיים הקרנה של סרטו המפורסם של פורמן "שיער". הפסטיבל יציג הקרנה חגיגית של סרט הקאלט האוסטרלי "פריסילה מלכת המדבר" ואת הסרטים "נס במילאנו" של ויטוריו דה סיקה, "מולן רוז'" של ג'ון יוסטון ו"שוער הלילה" של ליליאנה קוואני.

 

הסרט על סיפור של שיה לה באף "ילד דבש" (צילום: יח"צ)

הסרט "ילד דבש" (צילום: יח"צ)

 

 

מסגרת נוספת בפסטיבל כוללת סרטי קולנוע תיעודיים של במאים זרים ובהם "בית ספר לפיתוי" של הבמאית אלינה רודנציקאייה אשר עוקב אחרי שלוש נשים ברוסיה של ולדימיר פוטין; "היזהרו מחיקויים" של הבמאית דריה פרייס שעוקב אחרי גלריית נודלר – הגלריה הוותיקה ביותר בניו יורק שנקלעה לשערורייה אשר במהלכה נטען כי היא מכרה ציורים מזויפים של ג'קסון פולוק ומארק רותקו; "טרנטינו, שמונה הראשונים" של טארה ווד שעוסק בדרכו של הבמאי קוונטין טרנטינו ובהשפעתו על הקולנוע, ואשר כולל ריאיונות עם שחקנים כמו סמואל ל. ג'קסון, לוסי לו וקורט ראסל; ו"עזה" שעוסק בעולם שמהדורות החדשות אינן מראות אותו ואשר מתעד כיצד אנשים מנסים לחיות חיים בעלי משמעות על רקע קונפליקט בלתי נגמר. לסרט אחראים הבמאי גארי קין והצלם אנדרו מק'ונל.

מסגרת בין לאומית נוספת מציגה סרטים לילדים ולבני נוער. "בינטי" הוא סרט על ילדה בשם זה שנולדה בקונגו וחיה בבלגיה עם אביה. בינטי חולמת להיות כוכבת יוטיוב – חלום שנקטע כשהמשטרה פושטת על הבית ומסתבר שהיא ואביה הם מהגרים בלתי חוקיים. "מסעה המופלא של מארונה" של הבמאית הרומניה אנקה דמיאן הוא סרט אנימציה על כלבת לברדור מעורבת שנפגעת בתאונה ומבינה כי הדרך אל האושר עוברת דרך מקום חם לישון, אנשים טובים ועצם טעימה.

הסרט "רמי – ילד של אף אחד" הוא עיבוד לספרו המרגש של הקטור מאלו "באין משפחה" שמספר על רמי – יתום צעיר שיוצא למסע התבגרות ברחבי צרפת עם מוזיקאי נודד מסתורי. הסרט עוסק בקשר ביניהם ובהרפתקאותיו של הנער בדרך לגילוי חידת מוצאו. השחקן האוסטרלי הנודע ג'פרי ראש מככב בדרמה המשפחתית "נער הסופה" שמספרת על נער בודד שמתיידד עם שקנאי. סרט נוסף – "פלישת הדובים המפורסמת לסיציליה" – הוא סרט אנימציה שיצר המאייר האגדי של ה"ניו יורקר" לורנצו מטוטי.

הפסטיבל יכלול מסגרת נוספת בשם "טירוף בחצות", ובה יוקרן הסרט "ברוכים הבאים לזומבילנד 2: יריה כפולה" – סרט המשך לקומדיית האימה "ברוכים הבאים לזומבילנד" מלפני עשר שנים. בסרט נפגשים מחדש אמה סטון, וודי הרלסון, ג'סי אייזנברג ואביגיל ברסלין, וביים אותו רובן פליישר – הבמאי של הלהיט ההוליוודי "ונום". במסגרת זו יוקרן גם הסרט "הבקתה" של ורוניקה פרנץ וסוורין פיאלה על התרחשות מוזרות ומפחידות בבילוי משפחתי בחג המולד.

לפסטיבל חוזרת רצועת הסרטים הקולינריים שמלווה בפאנלים ובטעימות בהנחייתה של עיתונאית האוכל הילה אלפרט. השנה יוקרן במסגרת זו הסרט "טעם השמים" על קלאוס מאייר – יזם קולינרי מדנמרק שמגיע לבוליביה כדי לפתוח מסעדת עילית ובית ספר לבישול עבור צעירים עניים במדינה. הסרט "שבת אחרים" אמור למשוך עניין מיוחד שכן הוא עוסק בפסטיבל האוכל השאמי שהובילה זוכת "מאסטר שף" נוף עתאמנה איסמאעיל ואשר בוטל השנה.

מסגרת נוספת בפסטיבל היא תערוכה בין לאומית לסרטי מציאות מדומה שתלווה בהרצאות ובסדנאות של מומחים בתחום, וכמו כן יתקיימו אירועים רבים של תעשיית הקולנוע והטלוויזיה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירון

    הסרט "עיר יתומה" קיבל ביקורות איומות בפסטיבל טורנטו ולא זכה בשום פרס. מוזר שדווקא את הסרט הכושל הזה בחר הפסטיבל להקרין ולא את הסרטים הזוכים.

  2. גילה

    תשובה לירון – מפיצי הסרטים הזוכים לא רוצים את פסטיבל חיפה. הם מעדיפים את פסטיבל ירושלים המוצלח בהרבה. לחיפה מגיעים השאריות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר