קלוד ללוש (צילום: יח"צ)
קלוד ללוש (צילום: יח"צ)

הבמאי קלוד ללוש יהיה אורח פסטיבל הסרטים

הבמאי הנודע קלוד ללוש, שיגיע עם סרטו "שנות חיינו היפות ביותר", יקבל בפסטיבל פרס על מפעל חיים. ביחד איתו תגיע גם כוכבת הסרט אנוק איימה. אורחת נכבדה נוספת היא הבמאית הפולנייה החשובה אגניישקה הולנד

פורסם בתאריך: 23.9.19 12:21

אחרי כמה שנים שחונות יחסית מבחינת אורחים, תגיע השנה לפסטיבל הקולנוע הבין לאומי ה-35 בחיפה רשימה נכבדת של אנשי קולנוע מהעולם, ובראשם הבמאי הצרפתי הנודע קלוד ללוש. הפסטיבל יעניק לללוש פרס על מפעל חיים. הסרט "שנות חיינו היפות ביותר" של ללוש שיוצג בפסטיבל מאחד את השחקנים אנוק איימה, שגם היא תגיע כאורחת לפסטיבל, וז'אן לואי טרינטיניאן – הכוכבים המקוריים של הסרט זוכה האוסקר ופסטיבל קאן "גבר ואשה" – 53 שנה אחרי שנוצר.

ללוש הוא במאי יהודי פריזאי שהתפרסם בעיקר בזכות "גבר ואשה" והסרט המוזיקלי "אלה והאחראים", ומאחוריו יותר מ-40 סרטים. אביו של ללוש היגר לצרפת מאלג'יר ואמו התגיירה. במהלך מלחמת העולם השנייה, סיפר ללוש בעבר, נהגה אמו להחביא אותו בבתי קולנוע אפלים כאשר הגסטאפו חיפש אחריהם, כך שלדבריו הקולנוע הציל את חייו בגיל צעיר. דרכו בקולנוע הצרפתי, בתקופת שיא השפעתו עם במאים כמו פרנסואה טריפו, רוז'ה ואדים וז'אן לוק גודאר, לא היתה קלה, והוא הואשם ברומנטיות יתר ובקיטשיות. חסידיו, עם זאת, רואים במבקריו ציניקנים ובסרטיו שיר הלל לאנושיות.

 

 

אורחת נוספת היא הבמאית הפולנית אגניישקה הולנד, שמגיעה עם סרטה החדש "מר ג'ונס" בכיכובו של ג'יימס נורטון. הסרט מספר על עיתונאי וולשי שחשף את פשעי המשטר הסטליניסטי. הולנד התפרסמה בזכות סרטים כמו "אירופה, אירופה" שמספר על נער יהודי שהתחזה לגרמני והצטרף לנוער ההיטלראי, "כיכר וושינגטון" ו"הנס השלישי". הולנד משמשת יו"ר האקדמיה האירופית לקולנוע, והיא ביימה גם פרקים בסדרות טלוויזיה איקוניות כמו "הסמויה" ו"בית הקלפים". בפסטיבל תיפגש הולנד עם הקהל ותשוחח על עבודתה ועל מקורות ההשראה שלה.

עוד אורח, שבשורות הקולנוע הפולני נחשב לא פחות מהולנד, הוא קז'ישטוף זנוסי, שיהיה יו"ר תחרות כרמל המוקדשת לקולנוע זר. זנוסי הוא במאי, סופר, איש תיאטרון ומרצה, שזכה בעבר בפרס המבקרים בפסטיבל קאן ובפרסים רבים נוספים, והוא עומד בראש חברת הפקה גדולה בוורשה.

סטיבן אליוט האוסטרלי, במאי סרט הקאלט "פריסילה מלכת המדבר" מגיע לחגוג בפסטיבל 25 שנה לסרט ההוא על מסען של שתי מלכות הדראג וחברתם הטרנסג'נדרית באוטובוס ורוד ברחבי היבשת.

הבמאי הנורווגי החשוב הנס פטר מולנד מגיע לפסטיבל עם שני סרטים – "יוצאים לגנוב סוסים" שזכה השנה בפרס דוב הכסף בפסטיבל ברלין ו"בסדר העולמות", אשר בשניהם משחק סטלן סקארסגארד.

אורחים נוספים הם הבמאית הדוקומנטרית החשובה הלנה טרשטיקובה מצ'כיה, הבמאי הישראלי גיא נתיב שפועל בארצות הברית ואנשי תעשיית הקולנוע שיגיעו כשופטים לכנס הפיצ'ינג הבין לאומי.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירון

    כל שנה, חודש לפני הפסטיבל, מפרסם פסטיבל הסרטים רשימת אורחים ארוכה ומפוצצת. כל שנה, מיד עם סגירת הפסטיבל, מתברר שרוב האורחים ברשימה לא הגיעו. טריק יחצנ"י ידוע ומשומש.

  2. גילה

    הכי מסכנים העיתונאים החיפאים. התל אביבים מקבלים אירוח מלא להם ולבנות זוגם בדן כרמל או דן פנורמה לכל ימי הפסטיבל. יש להם סיבה להגיע לחיפה. אבל מה יוצא לעיתונאים החיפאים מסיקור הפסטיבל המביך הזה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר