זמרת הסופרן אירנה טרופובה והפסנתרן יאן דושק (צילום: דניאל האוול)
זמרת הסופרן אירנה טרופובה והפסנתרן יאן דושק (צילום: דניאל האוול)

סדרת אירועים על הפעילות התרבותית בגטו טרזין

בסוף נובמבר יקיים החוג למוזיקה בבית הספר לאמנויות באוניברסיטת חיפה סדרת אירועים פתוחים לציבור בחינם בנושא הפעילות התרבותית בגטו טרזין בצ'כיה

פורסם בתאריך: 10.11.19 07:44

החוג למוזיקה בבית הספר לאמנויות באוניברסיטת חיפה מפיק סדרת אירועים פתוחים לציבור בחינם בנושא הפעילות התרבותית בגטו טרזין (טרזינשטט) בצ'כיה. האירועים יתקיימו ביומים שני ושלישי, 25 ו-26 בנובמבר, באודיטוריום מוזיאון הכט באוניברסיטה בשיתוף עם המרכז הבין לאומי לחקר השואה והוראתה באוניברסיטה.

הרעיון מאחורי בחירת הנושא הוא עיסוק בשואה לא רק ביום השואה, ומארגני הפעילות מציינים כי הפעילות התרבותית הענפה בגטו טרזין גילמה את הצורך של רבים מהאסירים ליצור, לתעד, לכתוב, לנגן, לצייר ולשיר כאמצעי לשרוד וכאמצעי לזכור, וחשוב שהציבור בארץ יכיר את מפעלם התרבותי.

 

 

סדרת האירועים תיפתח בתערוכת ציורים של גרטרודה ועמנואל גרואג ובנם וילהלם שצוירו בטרזין. בטקס הפתיחה תשתתף חווה לינדן, נכדתם של הזוג גרואג, שנולדה בגטו. את היום הראשון יחתום הסרט "רקוויאם של התרסה" אשר מספר את סיפור ביצועו של הרקוויאם מאת ורדי בגטו טרזין על ידי מקהלת אסירים בניצוחו של רפאל שכטר – מנצח מקהלות ופסנתרן יהודי רומני-צ'כי.

למחרת ירצה מנהל מכון מלחיני טרזין פרופ' לובומיר ספורני – מוזיקולוג מאוניברסיטת מסאריק בברנו, צ'כיה – על המוזיקה שיצרו מלחינים בגטו. את סדרת האירועים יחתום קונצרט בביצועה של זמרת הסופרן אירנה טרופובה והפסנתרן יאן דושק, שיגיעו במיוחד לאירוע מצ'כיה ויבצעו את מיצירותיהם של אסירי טרזין ויקטור אולמן, פאבל האס, הנס קראסה, רודולף קארל והנס וינטרברג.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אנני צרפת

    טרזין – ל מה אין הסבר בכתבה על הרקע ההיסטורי להקמת גטו טרזין ומדוע היתה בו פעילות תרבותית עניפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר