ד"ר ערן אריה
ד"ר ערן אריה

מנהל ואוצר חדש למוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה

ד"ר ערן אריה, ששימש בשמונה השנים האחרונות אוצר לארכיאולוגיה של ימי הבית הראשון והתקופה הפרסית במוזיאון ישראל, נבחר למנהל ולאוצר של מוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה. הסיבה למינוי: ההחלטה של הוועד המנהל של המוזיאון למקד את פעילותו בתחום הארכיאולוגיה

פורסם בתאריך: 4.1.21 10:51

ד"ר ערן אריה נבחר למנהל ולאוצר של מוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה. מינויו של ד"ר אריה, ששימש בשמונה השנים האחרונות אוצר לארכיאולוגיה של ימי הבית הראשון והתקופה הפרסית במוזיאון ישראל, נעשה לנוכח ההחלטה של הוועד המנהל של המוזיאון למקד את פעילותו בתחום הארכיאולוגיה.

ד"ר אריה הוא בעל תואר דוקטור לארכיאולוגיה מאוניברסיטת תל אביב. עבודת הדוקטורט שלו עסקה בעמק יזרעאל במעבר התרבותי מכנען לישראל. בשנים 2012 ו-2013 הוא עבר פוסט דוקטורט בחוג לציוויליזציות ימיות באוניברסיטת חיפה בנושא אכזיב הפיניקית, ועיקר התמחות השדה שלו נצברה ב-15 שנות חפירה בתל מגידו.

"אני שמח להצטרף למשפחת אוניברסיטת חיפה ולמשפחת מוזיאון הכט", אמר ד"ר אריה לאחר מינויו, "מוזיאון הכט ידוע באיכויות התצוגות הארכיאולוגיות שלו, ואני משוכנע שנצליח אף לשדרג אותו ולהמשיך ולחזק את תפקידו החשוב בזירת המוזיאונים בישראל".

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "אנחנו מאמינים שד"ר אריה ימשיך להצעיד את מוזיאון הכט להישגים רבים. אנו רואים חשיבות רבה בכך שיש לנו באוניברסיטה מוזיאון, שמשלים בצורה נכונה ומעמיקה את הפעילות הארכיאולוגית המדעית שלנו".

 

 

מנכ"ל מוזיאון ישראל פרופ' עידו ברונו: "אני מודה מקרב לב לד"ר אריה על 16 שנות עשייה מקצועית, ענפה ופורצת דרך במוזיאון ישראל. אנו גאים בו ובדרך החדשה שבה בחר ומאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו החדש".

מוזיאון הכט הוקם בשנת 1984 ביוזמתו של ד"ר ראובן הכט ז"ל, והוא מציג פריטים שחושפים את הסיפור הארכיאולוגי של ארץ ישראל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הביזנטית. בתצוגות ניתן למצוא חותמות עבריים, מטבעות יהודיים, ממצאים מחפירות ירושלים, ממצאים מהמרד הגדול ברומאים ועוד. גולת הכותרת של המוזיאון היא הספינה העתיקה ממעגן מיכאל – ספינה בת 2,400 שנה שהתגלתה בקיבוץ מעגן מיכאל וששדרת העץ שלה עברה תהליך שימור שנמשך שבע שנים. כמו כן מוצגות במוזיאון תצוגות של ציור צרפתי, אמנות יהודית מאמצע המאה ה-19 וראשית המאה ה-20, ואוסף אוסקר גז שכולל עבודות אמנות של אמנים יהודים שנספו בשואה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר