הכרזה הנבחרת של יוסי למל
הכרזה הנבחרת של יוסי למל

נבחרה הכרזה לשנת ה-70 של מוזיאון חיפה

הכרזה שבה מוצג המבנה הארכיטקטוני של מוזיאון חיפה לאמנות כחלק מפסיפס רב תרבותי של העיר נבחרה ללוות של שנת ה-70 להיווסדו של המוזיאון. יוצר הכרזה יוסי למל: "השימוש בצבע רקע אדום מתייחס למושג 'חיפה האדומה' שמבטא היבטים היסטוריים שסימלו את אופייה כעיר פועלים רב תרבותית"

פורסם בתאריך: 14.1.21 10:11

לציון 70 שנה להיווסדו של מוזיאון חיפה לאמנות נבחרה הכרזה שתלווה את המאורע. האמן והמעצב יוסי למל יצר עבור המוזיאון שלוש כרזות שונות שהוצגו במשך שבועיים באתר ייעודי, והקהל הוזמן לבחור את הכרזה המועדפת עליו. ממוזיאון חיפה נמסר כי אלפי משתתפים הצביעו ובחרו את הכרזה המנצחת – זו שבה מוצג המבנה הארכיטקטוני של המוזיאון כחלק מפסיפס רב תרבותי של העיר.

בחלקו השני של הפרויקט תתקיים במרכז האקדמי ויצו חיפה תערוכה שבה ייצרו הסטודנטים כרזות של מוזיאון חיפה העתידי. לאחר שיעברו כיתת אמן עם למל יבחרו הסטודנטים את נקודת המבט שדרכה משתקף בעיניהם המוזיאון בעתיד. תערוכת הכרזות, שאותה אוצרת שושי צ'כנובר, תיפתח לקהל בסוף פברואר.

מוזיאון חיפה לאמנות הוקם בשנת 1951 לרגל תערוכה של מארק שגאל. בשנת 1977 עבר המוזיאון למשכנו הנוכחי ברחוב שבתאי לוי – מבנה אבן שהוכרז כאתר לשימור בתפר שבין ואדי ניסנאס להדר. באוסף המוזיאון יש יותר מ-8,000 יצירות, שרובן משקף את תולדות האמנות בישראל משנות ה-50 ואילך. המוזיאון מציג בכל שנה תערוכות של אמנות מודרנית ועכשווית.

 

 

למל: "חיפה, בדומה לירושלים, נבנתה ברובה באבן, כולל מבני ציבור ומונומנטים ברחבי העיר. התשתית הגרפית של הכרזה שנבחרה ברוב קולות מתכתבת עם עובדה זו. נוסף על כך, השימוש בצבע רקע אדום על גווניו מתייחס למושג 'חיפה האדומה' אשר מבטא היבטים היסטוריים שסימלו את אופייה ואת עוצמתה כעיר פועלים רב תרבותית".

מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "משימה ראשונה במעלה עבורנו היא לחבר את המוזיאון לעיר ולקהילה. שנת ה-70 תהיה פלטפורמה מצוינת לכך. נמשיך לייצר חיבורים מיוחדים, מסקרנים ומרגשים שיביאו את המוזיאון קרוב ללב של כל אחד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מה בה אומר אומנות ותרבות??

    מכוערת, גרפיקה ברמה נמוכה.
    חסר הקשר לאומנות, נראית כרזה כללית לחיפה?

  2. כשיגמר הכסף למשכורות, לסגני ראש העיר, ליועצים, למאהבות של היועצים וכו

    עיריית חיפה תנפיק היתר בנייה להרוס את בניין המוזיאון ולבנות במקומו 200 יחידות דיור במגדל המוזיאון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר