פנינה בלייר (צילום: גלית רוזן)
פנינה בלייר (צילום: גלית רוזן)

המנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים פנינה בלייר פורשת מתפקידה

פנינה בלייר פורשת מתפקידה כמנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים הבין לאומי של חיפה. כאות הוקרה על תרומתה רבת השנים מונתה בלייר לנשיאת כבוד של הפסטיבל וכיועצת לקשרים בין לאומיים ולאירועי תעשיית הקולנוע. ירון שמיר נבחר למ"מ המנהל האמנותי של הפסטיבל ולמ"מ מנהל סינמטק

פורסם בתאריך: 17.2.21 21:53

לאחר 33 שנים כמנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים הבין לאומי של חיפה, שב-19 מהן היא שימשה גם מנהלת הסינמטק, פנינה בלייר פורשת מתפקידה. ירון שמיר נבחר למ"מ המנהל האמנותי של הפסטיבל ולמ"מ מנהל סינמטק, וכאות הוקרה על תרומתה רבת השנים מונתה בלייר לנשיאת כבוד של הפסטיבל על ידי דירקטוריון התאגיד העירוני אתו"ס. נוסף על כך תשמש בלייר האוצרת של "במבט אישי" ויועצת לקשרים בין לאומיים ולאירועי תעשיית הקולנוע.

בלייר, שנחשבת מהדמויות המשפיעות בתעשיית הקולנוע הישראלית, שימשה משנת 1988 כמנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים. במהלך השנים היא הובילה, בנתה, קידמה והפכה אותו מפסטיבל קטן של 30 סרטים לפסטיבל בין לאומי גדול, מוכר ומוערך שמציג מדי שנה תוכנית אמנותית איכותית של כ-200 סרטיםמכל רחבי העולם, מארח את יוצריו ומקיים כנסים ומפגשים בין לאומיים.

בלייר היתה אחראית על יוזמות, על השקות ועל ליווי של אירועי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה ושל תחרויות קולנוע ישראלי ובין לאומי, ועל גיוס כספים, מענקי הפקה ופרסים לזוכים. היא יזמה שיתופי פעולה, בין השאר עם האיחוד האירופי סינמה וטלוויזיה אירופה ועם צ'ינצ'יטה סינמה איטליה (המוסד הרשמי לקידום קולנוע איטלקי ברומא), הביאה לארץ אורחים מעולם הקולנוע הערבי במצרים, בתוניס ובמרוקו, והובילה את השקת יום הקולנוע הפלסטיני בשנת 2006.  בלייר היתה אמונה גם על גיוס אורחים, שופטים, נציגי תעשיית הקולנוע הבין לאומית, ובהם שחקנים ובמאים ידועים, מנהלי פסטיבלים ומנהלי חברות הפקה והפצה בעולם.

 

 

בלייר, חברת האקדמיה האירופית לקולנוע והאקדמיה הישראלית לקולנוע, כיהנה כשופטת וכאוצרת תוכניות קולנוע בפסטיבלים בין לאומיים. על פועלה לקידום פלורליזם ודו קיום ולקידום הקולנוע הישראלי בארץ ובעולם היא זכתה בפרסים ובעיטורים רבים, ובהם פרס תא מבקרי הקולנוע בישראל (2004), פרס רוברטו רוסליני שהוענק לה ע"י השחקנית איזבלה רוסליני בטקס רשמי באי מאיורי באיטליה (2006), ואות אבירת מסדר האמנויות והספרות הצרפתי (2018). ב-2013 היא נבחרה כאחת מעשר הדמויות המשפיעות בקולנוע הישראלי שפרסם עיתון "הארץ".

בלייר: "תודה על הזכות הנפלאה שניתנה לי לעסוק בתפקיד שהוא גם תחביב וגם אהבה ותשוקה. תודה מיוחדת לראש העיר לשעבר יונה יהב שתמך בי ובפסטיבל בנאמנות לאורך כל הדרך. אני מודה למנהלי בעבר ובהווה, ובעיקר למנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי שהיה אוזן קשבת ואפשר לי חופש יצירה, לראש העיר עינת קליש רותם ולצוות היקר והנאמן שלי שבלעדיו השתיל הרך הזה לא יכול היה לצמוח לעץ תמיר ונושא פירות שהוא פסטיבל הסרטים. אני מקווה שתרמתי מניסיוני, מקשרי ומכישורי לקידום תחום הקולנוע בחיפה ולקידום המוניטין של העיר בעולם באמצעות הפסטיבל".

שמיר, שמונה כאמור למ"מ המנהל האמנותי של פסטיבל הסרטים ולמ"מ מנהל הסינמטק, שימש במשך שנים רבות יד ימינה של בלייר. הוא השתתף בניהול הפסטיבל ה-35, ובמקביל החל לנהל בפועל את הסינמטק. הוא ניהל בפועל את הפסטיבל ה-36 שהתקיים במתכונת און ליין וזכה להצלחה רבה.

זאבי: "בלייר היא הרבה יותר מאשר רק המנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים. היא עיצבה את אופיו ואת נשמתו של הפסטיבל בדמותה וברוחה, והפכה אותו להיות פסטיבל איכותי, מסקרן ומוערך בארץ ובעולם. לבקשתנו הסכימה בלייר להמשיך ולתרום מקשריה הענפים בעולם ובארץ לטובת הפסטיבל גם בהמשך. אני מבקש להודות לבלייר על תרומתה עד כה, ולאחל לה בריאות והמשך הצלחה ותרומה לנו בחיפה. ולשמיר – ברכות והצלחה בהמשך שמירה ופיתוחו של הפסטיבל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. פסטיבל הגרעון

    על פי הפסד שנתי ממוצע של חצי מליון עד מליון ש' כולל תשלום ענק לאירוח עיתונאים וידוענים לקשט טקסי פתיחה, מאז שנות ה-2000 היא עלתה לנו כ-15-20 מליון שקל. השקעה סבירה לאור תערוכת הפרח של יהב שהסתיימה בגרעון 30 מליון שקל לארוע אחד.

    השנה הסתבר שהכי רווחי פשוט למכור גישה מרחוק ולוותר על הברדק העצום והמיותר של האודיטוריום.

  2. למה הסינמטק לא חוזר לפעול?

    למה הסינמטק לא חוזר לפעול?
    עכשיו מותר להכניס קהל ולהושיב על כיסאות בתוך האולם.
    הם הזדרזו לשחרר את תוכנית חודש מרץ במתכונת אונליין,
    במקום לפתוח סוף סוף את האולם שסגור ונעול כבר שנה שלמה.
    המנויים רוצים לחזור לשם.
    קהל שוחרי הסרטים רשאי לחזור לשם.
    אבל כנראה הרבה יותר נוח להמשיך לשדר בזום.

  3. סינימדרעק - לסגור

    לסגור את הסינימדרעק.
    סרטים מערוצי הכבלים שמוקרנים שוב על מסכים נחותים באולם קפוא וקודר עבור 40 שקל לכרטיס

  4. לילך חיפאית לשעבר ותמיד

    היתה צריכה לפרוש מזמן. לצערי לא היתה אף פעם הרבה יותר מעבר למזכירה. עם קשרים מסחריים ענפים הפסטיבל לא היה הרבה יותר מאכסניה לסרטים בטרום בכורה לפני שהגיעו לאולמות המסחריים. עם תקציב כמו שהיה לפסטיבל כל מה שהיה הוא לא חוכמה גדולה. אמן יאיר שחר אמיתי על עירי האהובה

  5. חדווה

    ימשיכו לממן אירוח מלא, לינה וארוחות לשבוע בחינם במלונות דן כרמל ודן פנורמה לעיתונאים ובני/בנות זוגם מתל אביב?

  6. מי המנהל של הסינמטק? למה לא מחזירים לפעילות?

    הם באמת חושבים שם בסינמטק שסרטים במחשב זה תחליף לחוויה באולם?
    הם מנסים לחסוך עלינו?
    למה התיאטרון חיפה חזר לפעול והמוזיאונים ועוד כל גופי התרבות – ורק הסינמטק סגור ונרדם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר