הפעלה במוזיאון הימי (צילום: המוזיאון הימי הלאומי)
הפעלה במוזיאון הימי (צילום: המוזיאון הימי הלאומי)

המוזיאון הימי הלאומי ייפתח בסוף השבוע הבא

ביום שישי הבא יפתח המוזיאון הימי הלאומי בחיפה מחדש את שעריו, וביומיים הראשונים לפתיחה הכניסה למוזיאון תהיה בחינם. התערוכות החדשות שיוצגו בו הן "נמל הבית", "ימאים צעירים", "פיראטים - בין אמת לאגדה" ו"הצילו - SOS"

פורסם בתאריך: 10.3.21 11:50

המוזיאון הימי הלאומי בחיפה יפתח מחדש את שעריו ביום שישי הבא, 19 במרץ, כאשר ביומיים הראשונים לפתיחה הכניסה למוזיאון תהיה ללא תשלום.

מהמוזיאון הימי הלאומי נמסר כי הוא מכריז על זמן חירום ומתגייס להצלת הים: "לראשונה מאז הקמתו מציב המוזיאון על סדר יומו נושאים עכשוויים בוערים, ובראשם הצלת הימים והאוקיינוסים מנזקים אקולוגיים הרי אסון, עם פתיחתם של תערוכות ומרחבי משחק ולמידה חדשים. כל אלה יוקדשו לבריאות האקולוגית של הים ולהעלאת המודעות לפעולות החשובות שניתן לעשות כבר עכשיו למען הצלת הימים והאוקיינוסים. התערוכות והמתחמים החדשים יאפשרו למבקרים הזדמנות להתחבר ולהבין את המשמעות העמוקה של הים עבור בני האדם ולגבש מודעות ואכפתיות כלפי סוגיית הבריאות האקולוגית של הים הניצבת לפתחנו".

התערוכות החדשות שיוצגו הן "נמל הבית", "ימאים צעירים", "פיראטים – בין אמת לאגדה" ו"הצילו – SOS".

התערוכה "נמל הבית" כוללת תצוגה של ספינות בבקבוק ודגמי ספינות מרחבי העולם שיצרו ימאים כחלק מתרבות הפנאי שהתפתחה על סיפונן של אוניות; מיצב של סרטונים על הפעילות המחקרית שמתקיימת כעת בחיפה ובים התיכון בתחומי הביולוגיה הימית, האקולוגיה הימית, הארכיאולוגיה התת ימית, ההיסטוריה המעשית ועוד; ועמדה דיגיטלית לשיתוף הקהל שתאפשר למבקרים להשמיע את קולם בסוגיות סביבתיות שעל סדר היום הציבורי.

התערוכה "ימאים צעירים" מציגה מרחב התנסות ומשחק בעולם הספנות. עמדות משחק יאפשרו להכיר את עולם השיט ולהתנסות במגוון מיומנויות שיט, ובהן תקשורת באמצעות דגלי קוד וסימוני אורות, העמסת ספינה במכולות, זיהוי חלקי הספינה והיכרות עם כלי שיט. בתערוכה גם תצוגת דגמי ספינות מהספנות העברית הכוללת פרק בסיפור הקמת המדינה ובמהפכה הימית שהתרחשה בישראל.

 

 

התערוכה "פיראטים – בין אמת לאגדה" זכתה למתיחת פנים והפכה לתערוכה פעילה לכל המשפחה, שעוסקת בעולמם של הפיראטים. התערוכה מציגה חרבות, אקדחים ורובים שהיו בשימושם של הפיראטים, דגמי אוניות, ציורים ודיורמות, וחושפת את חייהם של פיראטים מפורסמים. כמו כן מוצגים בה האזורים העיקריים שבהם פעלו הפיראטים לאורך ההיסטוריה – מים סין ועד הים התיכון, ואפילו בחיפה – המזון שאותו הם צרכו, העונשים שספגו, אורח חייהם, דרכי חלוקת השלל ועוד. פרק נוסף עוסק בפיראטיות המודרנית שמתרחשת באזורים שונים בעולם. התערוכה כוללת עמדות אינטראקטיביות של קריאה, תחפושות, משחק וצפייה בסרטי פיראטים מראשית הקולנוע, ובהם "פיטר פן" (1924) ו"הפיראט השחור" (1926).

בתערוכה "הצילו – SOS" מוצג עולם הים באמצעות התנסות, משחק ויצירה – להקשיב לקולם של הלוויתנים והכרישים; ללמוד כיצד ניווטו ספנים את דרכם בלב ים ואיך התמודדו עם הסכנות; ולהכיר את אלי ואלות הים הקדמונים ואת גיבורי העל הימיים של תקופתנו.

מתחם חדש במוזיאון ייפתח במרחב החוץ שהוכשר למשחק, ובו יוצגו עוגנים עתיקים שנמשו מלב ים. המבקרים ילמדו כיצד סירה מצליחה לצוף על פני המים, ישאבו מים במשאבה ידנית, יעלו ויורידו מפרש, יחתרו במשוטים, יסובבו הגה של הספינה ויקשרו קשרים מיוחדים בחבל. בחצר הסיפון התחתון יוצג תבליט קיר בטכניקת סגרפיטו שיצר האמן יונתן גולד עבור המוזיאון. זהו תבליט טיח ססגוני שמתייחס לקסם של מעמקי הים, והוא מתכתב עם אמנות ציורי הקיר שהתפתחה בחיפה.

 

הפעלה במוזיאון הימי (צילום: המוזיאון הימי הלאומי)

הפעלה במוזיאון הימי (צילום: המוזיאון הימי הלאומי)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר