לכאן הילדים היו אמורים להגיע. גן שביט (צילום: בועז כהן)
לכאן הילדים היו אמורים להגיע. גן שביט (צילום: בועז כהן)

מחדל: ילדים בני 5 של החינוך המיוחד הורדו מההסעה בגן הלא נכון

המקרה החמור אירע בבוקר יום ראשון שעבר. לדברי הורי הילדים, המלווה התריעה מבעוד מועד על טעות בשיבוץ ההסעה לכתובת הלא נכונה, והם ניסו ליצור קשר עם האחראים בעירייה וליידע אותם על כך, אך לא נענו. לטענתם, עד היום איש לא טרח לעדכן אותם על מה שאירע באותו בוקר

פורסם בתאריך: 8.8.21 07:54

הורים לילדים בגן חינוך מיוחד הופתעו לגלות כי ההסעה שאמורה הייתה להסיע את ילדיהם לגן שביט שבשער העלייה הורידה אותם בגן אחר ברחוב ז'ורס בקרית שפרינצק.

המקרה אירע ביום ראשון שעבר, היום הראשון להפעלת מחזור ב' של הקייטנות. לטענת ההורים, המלווה התריעה מבעוד מועד על הטעות בשיבוץ ההסעה לכתובת הלא נכונה, והם ניסו ליצור קשר עם האחראים על ההסעות בעיריית חיפה ולדווח על כך, אולם לא נענו. לדברי ההורים, הם ניסו להשיג גם את המלווה, אולם מאחר שהיא לא הייתה זמינה, הם התקשרו למשטרה מדאגה. עד היום, טוענים ההורים, איש לא התקשר אליהם ועדכן אותם באשר למה שארע באותו היום.

הורה לאחד הילדים אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "המלווה אמרה לנו שהיא קיבלה את השיבוץ של ההסעות ושלדעתה יש טעות. בתמימותנו חשבנו שזו טעות הדפסה, אבל ליתר ביטחון כתבנו על הבוקר וואטסאפ לאחראי על ההסעות והערנו את תשומת ליבו שיש טעות בשיבוץ, והילדים נשלחים לגן הלא נכון. לא קיבלנו שום מענה. ניסינו להקדים רפואה למכה".

אותו הורה מוסיף: "ואכן ההסעה הורידה את הילדים בגן אחר שהם לא מכירים ונסעה. התקשרנו לאחראי הסעות – לא ענה, התקשרנו לאחראית על המלוות – גם היא לא ענתה. כשגם המלווה שהייתה עם הילדים לא ענתה, לא הייתה לנו ברירה, אז התקשרנו למשטרה. כשאף אחד לא עונה ואתה לא יודע מה קורה עם הילד שלך, אז לפחות שיקפיצו ניידת שנדע מה קורה עם הילדים. אולי הילדים עומדים ברחוב? בדיעבד התברר שהגננת של הגן, שבו הורידו אותם, לא רצתה להכניס אותם בהתחלה, אולי כי לא רצתה לקחת אחריות. בסופו של דבר, הם הוכנסו והגיעה הסעה אחרת לקחת אותם.

"להגיד לך כמה זמן אחרי זה באו לקחת אותם, אנחנו לא יכולים להגיד. אולי שעה ומשהו. אבל כל הסיטואציה הזו שמורידים ילדים בני 5 בגן שהם לא מכירים, ואלה עוד ילדים של חינוך מיוחד – אסור שתקרה. המלווה התריעה שיש בעיה בשיבוץ, התרענו, אבל אף אחד לא הקשיב לנו. פשוט לקחו את הילדים האלה וזרקו אותם בגן אחר בלי להודיע לנו, ההורים. עד היום לא טרחו להודיע לנו על כך שהייתה תקלה. מבחינתם, זה כאילו השאירו שם איזו חבילה".

 

 

פרטי המקרה הגיעו גם לידיעתה של חברת מועצת העיר מסיעת הירוקים, הילה לאופר, שהחליטה לבדוק ולהתערב. לאופר: "זה סיפור שמנסים להסתיר ואני חושבת שראוי שכולם ישמעו. ביום ראשון שעבר נהג הסעות, שמסיע ילדי גן של החינוך המיוחד, הוריד אותם בגן אחר. הילדים לא הגיעו לגן שלהם. הם הגיעו לגן זר, גננת זרה, צוות שהם לא מכירים. הגננת התווכחה עם המלווה שהיא לא מקבלת את הילדים, שהיא לא רוצה לקחת אחריות, והיא צודקת. כל זה נעשה לעיני ילדים קטנים מפוחדים, שלא מבינים איפה הם בכלל. כשההורים התחילו להבין שמשהו לא תקין, ניסו להשיג את אחראי ההסעות ואת אחראית המלוות, ואף אחד לא ענה להם. ההורים התחילו להיכנס להיסטריה, כי הם לא יודעים איפה הילדים שלהם, הם הזעיקו משטרה, ובעזרת המשטרה איתרו את הילדים. המקרה הזה קרה בבוקר, ובצהריים כבר פנה אליי אחד ההורים, מזועזע כולו.

מ"מ יו"ר ועדת חינוך במקום סיגל ציוני. הילה לאופר (צילום: שמי רז)

הילה לאופר (צילום: שמי רז)

"פניתי מיד במיילים לכל מי שאמור לבדוק את המחדל החמור הזה, ביקשתי תשובות, ביקשתי שיעשו בירור מקיף. עד עכשיו אף אחד לא חזר אליי, אף אחד לא נתן את הדין על המקרה הזה, וגרוע מכך, ההורים לא קיבלו שום הסבר. פשוט מנסים להסתיר את המחדל הזה. ההורה מספר שהילד שלו בטראומה מאז. זו ההתייחסות של העיר לילדים. פלא שהצעירים לוקחים את הילדים ובורחים מפה?".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "ביום ראשון נפתחו קייטנות מחזור ב' בשינוי מסלולי היסעים, בהתאם לשיבוץ התלמידים במוסדות השונים. ארבעה ילדים נשלחו לקייטנת החינוך המיוחד בגן כליל החורש, בהתאם לרשימות שהופיעו אצל המלווה והנהג. בגן החורש קיבלה את הילדים הגננת, ולאחר שערכה בדיקה שמית של הילדים התקשרה לרכזת המלוות, ודיווחה על קבלת ארבעת הילדים שאינם מופיעים ברשימות שלה. בעקבות הודעת הגננת, החלה הרכזת בטיפול מיידי ולאחר כ-20 דקות נשלחה הסעה נוספת עם מלווה, שהעבירה את הילדים לקייטנה בגן אשחר, שבה הם רשומים. יודגש כי לאורך כל התהליך היו הילדים עם מבוגר אחראי ולא נשארו לרגע לבד. עוד יודגש, כי לכל ההורים נעשתה שיחת טלפון אישית מרכזת המלוות שדיווחה להם על כך. בעקבות המקרה נעשתה בדיקה על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמוס

    לענין ההסעות-מקרה עצוב שאסור שיקרה.ההורים צריכים להיות בטוחים במערכת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר