גן ילדים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
גן ילדים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הורים במכתב לראש העירייה: קבוצת ילדים בגן פגעה מינית בילדים, צוות הגן ידע ושתק

במכתב ששלחו ההורים לקליש רותם, הם טוענים שבגן החובה, שבו ילדיהם אמורים ללמוד בשנה הבאה אירעו במהלך השנה האחרונה מקרים של פגיעה מינית שבוצעו על ידי קבוצה של ילדים שממשיכה ללמוד בשנה הבאה בגן. ההורים דורשים כי צוות הגן יוחלף ומאיימים לא לשלוח את ילדיהם לגן ב-1 בספטמבר. העירייה: "מדובר במקרה אחד שדווח וטופל עם כל הגורמים המקצועיים"

פורסם בתאריך: 19.8.21 07:56

במכתב ששלחו הורים לראש העירייה עינת קליש רותם, הם טוענים כי בגן החובה, שבו ילדיהם אמורים ללמוד בשנה הבאה, אירעו מקרים של פגיעה מינית בילדים מצד קבוצה של ילדים.

כותבים ההורים: "אנו קבוצת הורים לילדים העולים לגן, פונים אלייך, לאחר שבימים האחרונים הובאו לידיעתנו תלונות רבות ואירועים חריגים שאירעו לכאורה במהלך שנת הלימודים האחרונה בגן. האירועים לכאורה כללו הטרדות מיניות כלפי בנים ובנות בגן, התנהגויות מיניות של ילדים כלפי ילדים ואלימות פיזית (מכות, גזירת שיער של ילדים ועוד). נציין, כי הגננת המנהלת את הגן בחרה לאורך שנת הלימודים להסתיר מההורים את הנעשה בגן, לטאטא את האירועים המזעזעים שחוו ילדים, כולל אקטים מיניים לכאורה בפינות שונות בגן, כולל בתא השירותים.

"ישנם עדויות רבות של ילדים בגן אשר חוו לכאורה פגיעות מיניות. לאורך השנה הילדים פחדו להיכנס לתא השירותים. רוב הילדים בגן עברו התעללות לכאורה מקבוצת ילדים שממשיכה בשנה הבאה בגן. הילדים הפוגעים היו מחכים לילדים, בנים ובנות בשירותים… נציין, כי מקרים אלה קרו הן בשעות הבוקר והן בשעות הצהריים בצהרון ואף בקייטנת הקיץ. על פי עדויות של הילדים הנפגעים רוב המקרים אירעו בשעות הבוקר בגן. כאשר הילדים פנו לגננת, היא התייחסה בזלזול ולא טיפלה".

מוסיפים וכותבים ההורים: "המקרים הרבים לא דווחו להורים – חמור ביותר. למיטב ידיעתנו, המקרה שקרה לכאורה בחודש ינואר דווח ומטופל, אך המקרים הרבים לכאורה שאירעו בגן לאורך כל השנה לא דווחו להורים. פשוט השתקה מצד צוות הגן. הצוות החינוכי טמן ראשו בחול, ידע אך שתק. בימים האחרונים פנינו למנהלת הגן, על מנת להבין ולברר את האירועים לכאורה מתוך דאגה, כי ילדינו עולים לגן חובה בשנה הבאה, אך היא הכחישה הכל, והחמור מכל היא מתנהגת בבריונות – שולחת איומים להורים המתלוננים, וזאת על מנת להשתיק את הנעשה לכאורה בגן אותו היא מנהלת.

 

 

"לאחר פניות של הורים לאגף החינוך, אתמול (יום שלישי, 17 באוגוסט – ב"כ), התקיימה פגישה בזום שנוהלה על ידי גב' טרוק אילנה. במהלך כל השיחה נציגי אגף החינוך ואף המפקחת של משרד החינוך שיבחו ויחצנו את הגננת ודחו על הסף והכחישו שקרו אירועים לכאורה בגן… בשיחת הזום, הורים מחו בכל תוקף ואף נחשפו בפנים גלויות וסיפרו בהרחבה כי ילדיהם נפגעו מינית לאורך כל השנה בשעות הבוקר. אך לגננת ולנציגי אגף החינוך קל ונוח לטאטא, לשקר ולהסתיר את האמת הכואבת – ולספר לנו כהורים שנחצו קווים אדומים וילדים רבים נפגעו מכך לכאורה. לאחר פגישת הזום, כהורים יצאנו עם תחושה כי המערכת מטאטאה את הנעשה, משתפת פעולה עם הגננת שהסתירה ושיקרה ואף נעשה ניסיון, ברמיזות גלויות וסמויות, להפחיד אותנו כהורים. פתרון של הבאת סייעת נוספת לגן הוא לעג לרש ואינו מקובל עלינו. אנו מוחים בכל תוקף ודורשים להחליף את הצוות החינוכי בגן ובפרט את הגננת לאור התנהגותה הפסולה, חוסר שקיפות, בריונות ופחד, שהיא זורעת בימים האחרונים בפרט כלפי הורים. כמו כן אנו דורשים טיפול וחקירה מעמיקה על הנעשה בשנת הלימודים הקודמת כולל חקירה על ידי גורמי מקצוע".

בסיום מכתבם כותבים ההורים: "אם הצוות החינוכי, ובפרט הגננת, לא יוחלף בשנת הלימודים הקרובה, ניאלץ להשאיר את ילדינו בבית ב-1 בספטמבר".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "האירוע אליו מתייחסים ההורים התרחש בצהרון לפני מספר חודשים. המקרה דווח וטופל עם כל הגורמים המקצועיים בהתאם להנחיות, ביחד עם הפיקוח, פקידת סעד ופסיכולוגית, שגם ליוו את האם של הילד הנפגע. אחד מהורי הגן פנה בנושא למינהל החינוך בעירייה. בעקבות פנייתו נשלח מכתב לכל הורי הגן שכלל הסבר (ככל הניתן) על האירוע. כמו כן התבקשו ההורים במכתב לבחור בקבוצת הורים שתגיע למשרדי מינהל החינוך, להיפגש עם כלל גורמי המקצוע העוסקים בנושא. בתוך כך, התבקשו גם ההורים לכבד את ההליך והמעורבות החינוכית הדורשת חיסיון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תקווה

    הכח ומתחיל נגמר בהורים למה הורים לא פנו להורים של אותם ילדים??? איפה הורים בסיפור??? העיקר האשמה על הצוות החינוכי מה צוות חינוכי יכול לעשות???

  2. שיראל

    ואוו! זה החריד אותי לראות את הכתבה הזאתי, אף פעם לא חשבתי שדבר כזה יכול לקרות מגיל כה צעיר… ברוך השם שהעלתם את הכתבה הזאתי לאינרטנט שכולנו נוכל לדעת שדברים כאלה כן קיימים ואיך להיזהר מזה. תבורכו ויום טוב 🙂

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר