קירות עם עובש. גן אדווה בקרית אליעזר
קירות עם עובש. גן אדווה בקרית אליעזר

הורים לילדים בגן חובה: בתוך הגן הקירות מכוסים בעובש, בחצר אין הצללה

הורים לילדים בגן החובה אדווה בקרית אליעזר מתריעים כי ינקטו בהליכים משפטיים, אם לא יטופלו הליקויים בגן. לדבריהם, את כתמי העובש בקירות מכסה העירייה בכל פעם בצבע לבן, אך אינה מטפלת בבעיה. באשר להצללה, טוענים ההורים, בעירייה פטרו אותם בתשובה: "יש לכם עץ בחצר"

פורסם בתאריך: 17.9.21 01:21

הורים לילדים בגן החובה אדווה בקרית אליעזר מלינים על אוזלת ידה של עיריית חיפה בכל מה שקשור לטיפול בליקויים, עליהם, לדבריהם, הם מתריעים זה זמן רב. לדברי ההורים, הקירות בגן מכוסים בכתמי עובש רבים וכל מה שהעירייה עושה בעניין הוא כיסוי הכתמים בצבע לבן.

יוליה אגרונוב, אמא לילד בגן: "הבן שלי שנה שנייה בגן. בכל פעם אנחנו מתריעים על כך שאין הצללה בחצר, שזה דבר בסיסי ביותר, ושיש עובש על הקירות. לא משנה כמה תלונות נשלח – אף אחד לא מתייחס. רק שמכתבים מישהו מהתקשורת, אז הם באים. הנה עכשיו, אחרי שפנינו לתקשורת הם באו. ומה הם עשו? שוב עשו 'כאילו' צבע לבן מעל הכתמים, כדי להגיד 'עשינו', וזה לא טיפול בעובש. הם כבר עשו את זה שנה שעברה, והעובש שוב יצא החוצה. זה לא פותר את הבעיה, והילדים נושמים את זה.

קירות עם עובש. גן אדווה בקרית אליעזר

קירות עם עובש. גן אדווה בקרית אליעזר

מילה גור ארי, אמא לילד בגן: "יש בגן קיר אחד שהוא 'מפוצץ' בעובש. זו סאגה שנמשכת, לפי דעתי, שלוש שנים. אנחנו כותבים לעירייה בלי סוף, מציקים ושולחים מיילים ותמונות, והם אומרים לנו שהם יבואו ויטפלו. בשנה שעברה הם פשוט באו עם פח צבע לבן וצבעו את העובש בלבן. מבחינה תברואית, זה לא פתר את הבעיה. הילדים עדיין נושמים עובש. מהגננת הבנו שביום חמישי שעבר שוב הגיעו מהעירייה ושוב צבעו בלבן.

נושא נוסף, עליו מלינים ההורים, הוא היעדר הצללה בחצר הגן. ביום ראשון השבוע הועלה לדף הפייסבוק של העיריה פוסט מלווה בתמונות, שבו נכתב: "גני אדווה ואונייה בקרית אליעזר, תתחדשו! ממשיכים לחדש את חצרות בתי הספר והגנים בחיפה".

 

 

אלא שלטענת ההורים, ילדיהם, הלומדים בגן אדווה, ממש לא נהנים מההצללה, שבה מתפארת העירייה. אגרונוב: "על ההצללה יש להם תירוצים כמו 'יש לכם עץ בחצר'. עכשיו, לאחר שפניתי לעיתונות, הם פרסמו בפייסבוק פוסט, שבו הם מספרים, כי עשו הצללה בגן אדווה ובגן הצמוד לו, אונייה. למעשה, מי שזכה בהצללה ובחצר המשודרגת זה גן אונייה. אין קשר בין הגנים, אין קשר בין הגננות. יש גדר בין הגנים, והילדים רק עוברים שם, כשהם נכנסים לגן או כשהם יוצאים ממנו. הם לא נמצאים בגן אונייה. בלי קשר, עכשיו גם אסור להם להיות עם ילדי הגן השני בגלל הקורונה, וגם זה לא עובד, כי מדובר בגנים לילדים בגילאים שונים. גן אונייה זה גן לגילאי 3 וגן אדווה זה גן חובה לגילאי 5 וחצי. הגנים תמיד מופרדים. עכשיו הם פתאום מפרסמים פוסט בדף העירייה "תתחדשו".

קירות עם עובש. גן אדווה בקרית אליעזר

קירות עם עובש. גן אדווה בקרית אליעזר

גור ארי מוסיפה: "עניין ההצללה הוא הזוי. בחצר הגן יש עץ. נאמר לי שלפי התקן אם יש עץ הם לא מחויבים לעשות הצללה. מדובר בגן של 30 ילדים, התקופה היא תקופת קורונה. האם 30 ילדים שיוצאים לחצר עומדים כולם מתחת לעץ? הם משחקים בחצר, מתפזרים, והם תחת השמש כל הזמן. אנחנו מנסים להסביר שזו ממש בעיה, ובעירייה אומרים לנו "אבל יש הצללה בגן אונייה. גן אונעיה זה גן של הקטנטנים, והגננת של גן אדווה לא מוציאה את הילדים לחצר של גן אונייה. זו סאגה שנמשכת עוד שנה ועוד שנה, וכל הזמן מורחים אותנו".

לדברי ההורים, הם לא שוללים פנייה לגורמים משפטיים, אם לא ייענו דרישותיהם לטיפול ראוי בעובש ולהתקנת הצללה. אגרונוב: "אני כבר התייעצתי עם עורך דין, ועניין ההצללה הוא לא חוקי. הם חייבים להתקין בחצר הצללה לילדים. לתרץ ב'יש הצללה לילדים בגן הסמוך, תשתמשי בזה', זה לא עובד. אתה לא יכול להוציא ילדים בשעה 12:00 לחצר, כשאין בה הצללה, וזה מה שקורה בפועל".

הפוסט שהועלה בדף הפייסבוק של העירייה

הפוסט שהועלה בדף הפייסבוק של העירייה

גור ארי: "פניתי לאווה לוי, מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי בעירייה, וכתבתי לה שאין טיפול הולם בעובש, שיש דרך לטפל בעובש ושמדובר פה בבריאות של הילדים שלנו. מבחינתי, נשכור עורך דין ונלך עם זה עד הסוף. לוי השיבה לי שהיא תיצור קשר עם הגננת ושהנושא יטופל. אמרתי לה שאני אשמח לדעת מתי זה יקרה, כי מורחים אותנו כבר הרבה זמן. עדיין לא קיבלתי מענה. אחכה עד אחרי החגים, ואם לא יהיה שום טיפול הולם, אנחנו נלך עם זה הלאה".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מרכוס 9

    יש למנהל החינוך ובאגף לקדם יסודי המון מנהלות, רכזות, פקידים ופקידות אבל אין מי שיעשה שפכטל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר