מרכז החינוך ליאו באק (צילום: בועז כהן)
מרכז החינוך ליאו באק (צילום: בועז כהן)

העירייה תגיש בקשה למשרד להגנת הסביבה לתקציב נוסף להסרת האזבסט בליאו באק

לאחרונה התברר, כי עלות עבודות ההסרה גבוהה מהתקציב שניתן בשעתו על ידי המשרד להגנת הסביבה, וכי נדרש סכום נוסף של כ-2 מיליון שקלים. חברת המועצה ד"ר אור ברק הגישה שאילתה בנושא, שבה היא מאיצה בעירייה להיענות לקול הקורא שפרסם המשרד לקבלת כספי תמיכה עובר הסרת אזבסט ממבני ציבור

פורסם בתאריך: 22.9.21 11:07

עיריית חיפה תיענה לקול קורא שפרסם המשרד להגנת הסביבה ותגיש בקשה לקבלת כספי תמיכה עבור הסרת אזבסט פריך ממבני ציבור לשנת 2021. זאת במטרה להשלים את התקציב החסר לצורך הסרת האזבסט במרכז החינוך ליאו באק. לאחרונה התברר שעלות העבודות גבוהה מהתקציב שניתן בשעתו על ידי המשרד להגנת הסביבה. על פי התחשיב החדש, לצורך הסרת האזבסט בליאו באק נדרש סכום נוסף של כ-2 מיליון שקלים.

סאגת הסרת האזבסט ממבנה החטיבה העליונה במרכז החינוך, שנמשכת זה זמן רב, כללה חילופי האשמות בין הנהלת בית הספר לבין הנהלת העירייה וגם בין המשרד להגנת הסביבה לבין העירייה. המשרד שטען, כי העירייה מעכבת את ביצוע העבודות ודרש להתחיל לבצען לאלתר, הוציא נגד העירייה צו מינהלי וזימן את ראש העירייה לשימוע.

למרות שעל פי החוק למניעת מפגעי אזבסט ואבק מזיק, העבודות להסרת האזבסט בליאו באק היו אמורות להסתיים 10 שנים מחקיקת החוק באוגוסט 2011, דהיינו – באוגוסט השנה, העבודות לא החלו עד כה. יחד עם זאת, הלימודים בליאו באק נפתחו השנה כסדרם, לאחר שהמשרד להגנת הסביבה הבהיר, כי ניתן לקיים לימודים במבנה, מאחר שהאזבסט מוטמן ואינו חשוף לאוויר.

ד"ר אור ברק (צילום: ראובן כהן)

ד"ר אור ברק (צילום: ראובן כהן)

בתוך כך, חברת מועצת העיר, ד"ר אור ברק, הגישה שאילתה בנושא, שבה היא מאיצה בהנהלת העירייה להגיש את מועמדותה לקול הקורא באופן מיידי.

כותבת ברק: "על אף הידיעה הברורה שהתקציב שאושר במועצת העיר (5.9 מיליון שקלים) לטובת פרויקט פינוי 1400 מ"ר לוחות האזבסט מהחטיבה העליונה של בית הספר ליאו באק, לא מספיק כדי להשלים את המלאכה כולה, ועל אף ההחלטה המפורשת, לפיה העירייה תדאג למציאת תקציב משלים לפרויקט, תמוה בעיניי מדוע טרם הוגש הקול הקורא למשרד להגנת הסביבה, שעניינו בדיוק זה. היות שלנגד עיניי עומדים אלפי התלמידים בבית הספר ליאו באק, משפחותיהם, הצוותים החינוכיים של בית הספר וכל התושבים באזור (שיידרשו גם הם להתאמות בגין הפרויקט הנ"ל) – אני מוצאת לנכון להסב את תשומת ליבך שהמועד האחרון להגשת קול הקורא למשרד לאיכות הסביבה הוא ב-15 באוקטובר 2021. מיותר לציין שבית הספר מטעמו אינו יכול להגיש את הבקשה לקול הקורא בעצמו, אלא תלוי בהגשת הבקשה מצידה של עיריית חיפה".

 

 

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמרה ברק: "קואליציית השינוי, שנענתה לפניית תלמידי והורי ליאו באק לסייע להם לקדם את פרויקט הפינוי, התעקשה לאשר את העברת התקציב לבית הספר. זאת בהתניה מפורשת שהעירייה תדאג למצוא מקורות תקציביים לסכום של 2 מיליון השקלים הנדרשים להשלמת פרויקט הפינוי. אחרי הסאגה המתמשכת בנושא, הפניות הרבות של הנהלת בית הספר לראש העירייה, התערבותו של משרד החינוך והשימוע, שאליו זומנה ראש העיר במשרד לאיכות הסביבה, כדי להבין מדוע הפרויקט טרם החל כמתחייב – הייתי בטוחה שהגוף הראשון שיגיש קול קורא, מיד עם פרסומו לפני כשלושה חודשים, יהיה עיריית חיפה. בשלב הזה, לא נותר לי אלא להתריע שהתאריך האחרון להגשת קול הקורא הוא ב-15 באוקטובר הקרוב. אני מקווה שהעובדה שיש שלושה חגים ושלושה סופי שבוע במסגרת פרק הזמן שנותר – ומכאן, שנותרו ימים בודדים בלבד להגשת הקול הקורא – אינה בגדר הפתעה עבור הנהלת העירייה והעומדת בראשה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נתי

    מה כוללת הסרת האזבסט? במפעלנו פורק האזבסט והוטמן עם כל האישורים, כורכבה איסכורית מבודדת, 1100 מ"ד, העלות: 5% מתקציב העיריה! גם אם היה צריך להרוס את המבנה עד היסודות ולבנות חדש, תקציב של 7.9 מליון הוא יותר מדי……

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר