ד"ר רונדה סופר (צילום: יח"צ) וד"ר אלי וינוקור (צילום: שי לבנת)
ד"ר רונדה סופר (צילום: יח"צ) וד"ר אלי וינוקור (צילום: שי לבנת)

האקדמית גורדון – המוסד הישראלי הראשון שזוכה במכרז האו"ם לליווי מדינות מתפתחות בתחום החינוך

גאווה חינוכית כחול-לבן: המכללה הישראלית תלווה בשנה הקרובה את מערכת החינוך הגיאורגית בהטמעת רפורמה של שילוב והכלה בגיל הרך, החל מגני הילדים ועד לאקדמיה

פורסם בתאריך: 15.10.21 09:00

פורסמו תוצאותיו של מכרז גדול של האו"ם ויוניס"ף, ממשלת נורבגיה ומשרד החינוך, המדע, התרבות והספורט של גיאורגיה. המכרז פנה למוסדות אקדמיים מכל העולם בבקשה להציע תוכנית לליווי מקצועי בתחום החינוך בגיל הרך והחינוך המיוחד למערכת החינוך בגיאורגיה.

מתוצאות המכרז עולה, כי לראשונה יש זוכה ישראלי במרכז של האו"ם בתחום החינוך. המכללה האקדמית לחינוך גורדון, בהובלתם של ד"ר רונדה סופר, מנהלת המרכז הבין-לאומי, וד"ר אלי וינוקור, סגן הנשיא לאסטרטגיה ולפיתוח אקדמי במכללה, נבחרה להתוות תהליך שכולל ליווי חינוכי, אקדמי ומחקרי של ממשלת גיאורגיה, בדרך לשינוי מערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית במדינה, ברמה הלאומית והמוניציפלית. כך תהפוך  מערכת החינוך בגיאורגיה למכילה יותר עבור ילדים עם צרכים מיוחדים.

המכרז הוגש בשותפות עם האוניברסיטה הממלכתית על שם איליה צ'בצ'בדזה (Ilia State University)  מטביליסי שתעבוד לצד האקדמית גורדון במטרה ליצור חינוך טוב ומכיל יותר בגיאורגיה.

כחלק מהתהליך, המומחים של האקדמית גורדון ושל האוניברסיטה הגיאורגית ימפו יחד את הצרכים של מערכת החינוך הגיאורגית, יתנו המלצות ויספקו ליווי מקצועי להטמעת רפורמה אשר תוביל לשילוב והכלה טובים יותר של ילדים עם צרכים מיוחדים, גם מבחינה אקדמית וגם מבחינה פיזית, בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. התוכניות מיועדות לקדם את החינוך מגילאי הגן ועד לאקדמיה, באמצעות הכשרת צוותים חינוכיים להוראה חדשנית במערכת החינוך.

 

 

ד"ר וינוקור: "המגמה להשקיע תקציבים בחינוך המכיל, המבקש לשלב ילדים עם צרכים מיוחדים כחלק מהחברה, משמעותית במיוחד במדינות מזרח אירופאיות, בהן הנושא נדחק לקרן זווית במשך שנים והנפגעים העיקריים מכך היו הילדים ומשפחותיהם. שיתוף הפעולה בינינו לבין Ilia State University ומערכת החינוך הגיאורגית, נחתם במסגרת תוכנית הסיוע של יוניסף למדינות מתפתחות, הדוגלת בקידום החינוך כמנוף לפיתוח חברתי וכלכלי במדינות מתפתחות. אנו מביאים ניסיון בין-לאומי ומקצועי מישראל, חוברים לאוניברסיטה מקומית מובילה, שמביאה היכרות עם מערכת החינוך והתרבות המקומית, ויחד אנו מקווים לעשות שינוי של ממש לטובת מערכת החינוך בגיאורגיה בתום השנה הנוכחית".

אודות האקדמית להוראה גורדון

האקדמית גורדון נוסדה בשנת 1953 מתוך חזון להכשיר סגלי הוראה, שמשלבים בין חדשנות חינוכית למעורבות ולעשייה משמעותית בקהילה. במהלך השנים הצמיחה המכללה מתוכה עשרות אלפי מורים ומנהיגים, שלמדו במסלולי לימוד שונים לתואר ראשון ולתואר שני, לימודי הסבת אקדמאים להוראה, לימודי המשך ותעודה. התארים האקדמיים של המכללה, בה מלמדים 220 מרצים, רובם בעלי תואר ד"ר, מוכרים במועצה להשכלה גבוהה. המכללה מובילה לחדשנות בחינוך, בין השאר באמצעות שיטות הוראה מתקדמות, קורסים בנושא חדשנות, חינוך חברתי, מרחבי למידה ייחודיים והטמעת טכנולוגיות בשטח.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר