מנהרת קרית אליעזר (צילום: היידי ליפמן יוסף)
מנהרת קרית אליעזר (צילום: היידי ליפמן יוסף)

מנהרת קרית אליעזר תעבור מתיחת פנים בשיתוף תלמידי בית הספר לאמנויות רעות

תלמידי י"א של רעות יציירו אתרים ומקומות של העיר, ואל הציורים, שייתלו לאורך המנהרה לאחר שיודפסו על טפט, יתלוו ציטוטי מפתח של אושיות חיפאיות. "החולפים במנהרה יקבלו תחושה שהם נוסעים ברכבת, כשמתוך החלונות, נשקפים הנופים", אומרת רכזת האמנויות בבית הספר, היידי ליפמן יוסף

פורסם בתאריך: 16.11.21 17:53

תלמידי שכבת י"א במגמת אמנות רב-תחומית של בית הספר לאמנויות רעות הופקדו על ביצוע פרויקט ייחודי לשיפור פניה של המנהרה התת קרקעית, המחברת בין שכונת קרית אליעזר לבת גלים ותחנת הרכבת. במסגרת הפרויקט יציירו התלמידים אתרים ומקומות שמשקפים את סיפורה של העיר, וציורים אלו ייתלו לאורך המנהרה. הפרויקט מתבצע בשיתוף אגף שיפור פני עיר (שפ"ע) במינהל התפעול בעיריית חיפה.

זה שנים שהמנהרה התת קרקעית מוזנחת, וטענות על המפגעים בה עולים מפעם לפעם. בשנים עברו, כשהתחנה המרכזית הופעלה בצומת דולפין (לפני שהוקמו מרכזית המפרץ ומרכזית חוף הכרמל) ידעה המנהרה ימים יפים יותר. מספר המשתמשים בה היה רב, שכן היא ניקזה אליה גם את משתמשי הרכבת והאוטובוסים וגם שימשה מנהרת מעבר לתושבי בת גלים וקרית אליעזר שחסכו את הצורך לחצות את צומת דולפין הסואן.

רכזת האמנויות בבית הספר רעות, היידי ליפמן יוסף: "ערכנו פגישה במנהרה, עשינו תכנון, ותלמידי השכבה מציירים לוקיישנים יפהפיים בחיפה. הציורים של הילדים יהיה הסיפור החיפאי – מים, טיילת, בית דגון, בניין הטיל, טיילת לואי, שדרות מוריה, הגנים הבהאים, סמי עופר, השוק – כל פינות החמד של חיפה, שייתלו במנהרה, יצוירו ויאוירו על ידי התלמידים עם ציטוטי מפתח של אושיות חיפאיות".

 

מאחר שהמנהרה פתוחה לאורך כל שעות היממה, תמיד קיים חשש לוונדליזם. על כך אומרת ליפמן יוסף: "אנחנו נדפיס את הציורים על טפט, זה לא ציור גרפיטי, ואם חס וחלילה יעשו שם ונדליזם – אז אנחנו מורידים את הטפט ותולים חדש. זו תהיה תערוכה מתחלפת. בנוסף אגף שפ"ע יתקין תאורה חדשה וינגיש את המנהרה. הפרויקט נכנס לתוכנית הלימודים השנתית. כרגע התלמידים מנצלים את מזג האוויר היפה כדי לטייל, לסייר ברחבי העיר ולצייר. אחרי שהם יסיימו את הציור, בית הדפוס יסרוק אותו, אנחנו נגדיל את זה לפוסטרים ענקיים ברזולוציה הכי טובה שיש. במנהרה ישנן נישות מלבניות ענקיות, והרעיון הוא שכשאתה תעבור בה, תקבל תחושה שאתה נוסע ברכבת, ומתוך החלונות, שהן כביכול הנישות, אתה רואה את הנופים החיפאים. גזירת הסרט תהיה אחרי פסח, כשמזג האוויר יהיה יפה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר