מיזם "מגבירים את האור" בהדר (צילום: "בית הצעירים")
מיזם "מגבירים את האור" בהדר (צילום: "בית הצעירים")

בהדר מגרשים את החושך: פעילות חנוכה נגד תופעת החרמות בקרב ילדים ובני נוער

פעילי "בית הצעירים" הפועל בהדר תלו אתמול (שני) ברחבי השכונה שלטים נגד התופעה המסוכנת במסגרת מבצע ייחודי "מגבירים את האור" בחיפה. רכז "בית הצעירים", אחי וקרט: "אין לי ספק שכל מי שנרתם למשימה ולקח חלק במבצע הזה התעצם ויהיה מעתה שגריר של המסר הזה"

פורסם בתאריך: 30.11.21 12:24

בעיצומו של החג החנוכה, בין אירועי הדלקות הנרות החגיגיים והפסטיבלים הססגוניים, יצאו עשרות תושבים בהדר במבצע חנוכה מסוג אחר. אתמול (שני) התפרשו פעילי "בית הצעירים" ברחבי השכונה ותלו שלטים עם מסרים נגד תופעת החרמות והבריונות בקרב ילדים ובני נוער.

אחי וקרט, רכז "בית הצעירים", מיוזמי המבצע: "בשבועות האחרונים אנחנו נחשפים לסיפורים על הצקות וחרמות בקרב ילדים ונוער בארץ בכלל. ב'בית הצעירים' אנחנו מדברים על הנושאים האלו עם החניכים ויוצרים מקום שבו לכולם יש מקום להיות חלק. לכבוד חג החנוכה החלטנו, החניכים והמדריכים, לצאת למבצע 'מגבירים את האור' ולתלות שלטים עם מסר של קירוב ושותפות. אין לי ספק שכל מי שנרתם למשימה ולקח חלק במבצע הזה התעצם ויהיה מעתה שגריר של המסר הזה.

מיזם "מגבירים את האור" בהדר (צילום: "בית הצעירים")

מיזם "מגבירים את האור" בהדר (צילום: "בית הצעירים")

"כל מי שיראה את השלטים הפרושים ברחבי השכונה, אפילו אם  יחלוף על פניהם למאית השנייה, יחלחל בו משהו מהמסר הזה – שחרם זה לא הפתרון, וכולנו נמשיך לפעול בכל האפיקים האפשריים כדי להמשיך לייצר כאן קהילה מעורבת, קשובה למה שקורה סביבה, הורים וילדים שמודעים למה שקורה בבית שלהם ובבתי הספר וגם תושבים שאכפתיים וערים וקשובים גם למצוקות של כל ילד או ילדה אחרים".

בית הצעירים הוא מסגרת לילדים בגילאי כיתות ד'-ו' הפועל בשכונת הדר. הבית פועל במהלך כל השנה ומהווה בית שני לילדים, ובו מענים שונים כמו ארוחת צהריים, חוגים, העשרה, פעילות חברתית, טיולים, קייטנות, פעילות של תנועת הנוער העובד והלומד. הבית פועל בהדר זה 15 שנים, והוא פרי שיתוף פעולה של התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון, עיריית חיפה (חינוך ורווחה), רשת "דרור בתי חינוך" וקיבוץ המחנכים העירוני.

לבית מגיעים ילדי שכונת הדר על מגוון האוכלוסיות החיות בה, ילדים דוברי שפות שונות, בני דתות שונות, יהודים, ערבים, עולים ובני עולים, ילדי פליטים מאריתריאה ועוד. הבית והפעילות בו מהווה מגדלור של טוב ושמחה שמקרין אור על כל שכונת הדר ואין כמו חג החנוכה כדי להגביר את האור על ערכים של סבלנות, ערבות הדדית וסולידריות חברתית.

 

בשנתיים האחרונות פועל בהדר מיזם "שכונות בשינוי", בהפעלת קרן שח"ף, בשיתוף המשרד לשוויון חברתי, משרד הבינוי והשיכון, עיריית חיפה ובמימון הקרן למפעלים מיוחדים, אגף הקרנות בביטוח הלאומי. מטרת המיזם היא לקדם שינוי חברתי באמצעות ייזום והפעלת פרויקטים חדשים באמצעות קהילות משימה ופעילים שכונתיים.

מיזם "מגבירים את האור" בהדר (צילום: "בית הצעירים")

מיזם "מגבירים את האור" בהדר (צילום: "בית הצעירים")

קרן שגי, רכזת "שכונות בשינוי" בשכונת הדר: "פעילות חנוכה היא מעוררת השראה, בדיוק מסוג הדברים שימשיכו להאיר פה את בתי הספר, המרחב הציבורי והשכונה גם הרבה אחרי שחנוכה ייגמר. כל מי שלקח חלק בפעילות, מגדול ועד קטן, הגיע כדי לומר 'באנו חושך לגרש'. החובה שלנו היא לעשות הכל, כדי לתת מקום לכל אחד ואחת על התרבויות והזהויות השונות שיש בשכונה המגוונת שלנו. בזכות פעולות מעין אלו נצליח להגיע עם המסר לכל אחד ואחת מתושבי השכונה. הילדים שלנו ימשיכו להיות מאושרים ולחזור מבתי הספר עם אור בעיניים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר