בית הספר מוריה-ברקאי (צילום: בועז כהן)
בית הספר מוריה-ברקאי (צילום: בועז כהן)

ההיסעים לבית הספר מוריה-ברקאי ימשיכו לפעול. בינתיים

בדיון שהתקיים היום (חמישי) בבית המשפט בעתירה שהגישו יואב רמתי ויו"ר ועד ההורים בבית הספר נגד העירייה, הגיעו הצדדים להסכמות, כי ההיסעים ימשיכו לפעול החל ממחר (שישי) ובמשך 37 יום עד לדיון בבקשה לצו ביניים. השופט נתן להסכמות תוקף של החלטה

פורסם בתאריך: 30.12.21 13:14

מערך ההיסעים לבית הספר מוריה-ברקאי ימשיך לפעול במשך 37 יום עד לדיון בצו הביניים במסגרת העתירה שהגישו חבר מועצת העיר יואב רמתי (הבית היהודי) ויו"ר ועד ההורים בבית הספר אמיר אלמוג נגד עיריית חיפה. להחלטה זו הגיעו הצדדים בהסכמה משותפת.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", רמתי ואלמוג הגישו עתירה שבה ביקשו מבית המשפט מתן צו ארעי וצו ביניים להימנע מכל פעולה המבטלת, שלא כדין, את החלטת מועצת העיר, שקבעה כי העירייה תממן היסעים לתלמידי בית הספר מוריה-ברקאי.

העתירה הוגשה לאחר שהעירייה הודיעה על הפסקת ההיסעים, כפי שנכתב בהודעה שפרסמה: "הוועדה העליונה (במשרד החינוך – ב"כ), המוסמכת בנושא, אליה פנתה העירייה בבקשה לסייע לתלמידי מוריה-ברקאי בהסעות הודיעה, כי היא אינה מאשרת את הבקשה, והאישור שניתן הוא בסיוע לרכישת כרטיסיות בלבד, כאשר מימונן ייעשה כמקובל על ידי העירייה (60 אחוז) ומשרד החינוך (40 אחוז). בהתאם לכך, יופסקו ההסעות המאורגנות, אותן הפעילה העירייה עד להחלטת הוועדה… בתוך כך, תחודש חלוקת הכרטיסיות לתלמידים הזכאים להן, כפי שהיה נהוג בעבר".

 

 

בתום הדיון שהתקיים היום (חמישי), נתן סגן נשיא בית המשפט המחוזי, השופט אברהם אליקים, צו ביניים, המאמץ את ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים על המשך הפעלת מערך ההיסעים במימון העירייה ל-37 יום החל ממחר (שישי). מפרוטוקול הדיון עולה, כי אלה ההסכמות, אליהן הגיעו הצדדים: "במהלך תקופה זו, העירייה תגיש את תגובתה לצו הביניים וזאת ככל והעירייה תבקש לשנות מצו הביניים. ככל שתוגש תגובה, היא תוגש עד 30 בינואר 2022, אז יתקיים דיון ותינתן החלטה נוספת בצו… לעירייה שמורה הזכות להביא מחדש לדיון במועצת העיר את ההחלטה ביחס להיסעים, וזאת לפי כל דין".

השופט אליקים, שנתן תוקף של החלטה להסכמות הצדדים, הדגיש: "הסתמכתי על עמדת המשיבה (עיריית חיפה – ב"כ), לפיה יש כיסוי תקציבי להוצאה…".

עוד פסק השופט: "בהתאם לבקשת בא כוח העותרים ובהסכמת המשיבה, תוך 10 ימים יהיו רשאים העותרים להגיש כתב עתירה מתוקן וכתב בקשה מתוקן, והם רשאים גם לשקול צירוף הזוכה במכרז (על ההיסעים – ב"כ). אם העירייה עומדת על דיון בעתירה, יהיה עליה להגיש כתב תשובה תוך 30 יום מהיום".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר