סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)

הנהלת הריאלי פתחה מתחמי חיסונים בסניפיה, ההיענות נמוכה

מנכ"ל הריאלי, ד"ר יוסי בן דב התייחס להיענות הנמוכה ואמר: "אני קורא להורים לנצל את האפשרות להתחסן בבית הספר, כך נצליח לשמור על הסניפים שלנו פתוחים ככל האפשר"

פורסם בתאריך: 3.1.22 14:27

הנהלת בית הספר הריאלי פתחה בסוף השבוע האחרון מתחמי חיסונים נגד נגיף הקורונה בכל סניפיה. הודעה על כך נמסרה להורים בשבוע שעבר במכתב שתוכנו אושר גם על ידי יושבי ראש ועדי ההורים בסניפים השונים. במכתב צוין שבית הספר לא יחייב את הילדים להתחסן במידה והוריהם מתנגדים וגם במידה והילדים עצמם מסרבים להתחסן. "בית הספר מכבד את זכותו של כל הורה לקבל החלטה עצמאית בנושא לפי מיטב שיקול דעתו", הובהר במכתב.

יצוין שהחיסון מתבצע על ידי אחות של חברת ׳נטלי׳, החברה המעניקה את שירותי החיסון הרגילים לבית הספר, שמגיעה לצורך כך למתחמי הריאלי. "אנו מאמינים שאי התחסנות תביא ללמידה מרחוק ותטיל הגבלות שונות שישפיעו על תפקוד בית הספר, ולכן כאמור נשמח אם תאשרו את חיסון ילדכם", כתבה ההנלה להורים והוסיפה: "התפשטות הנגיף מטילה גם מגבלות שונות על חופש התנועה במרחב הציבורי ועל חופש ההתקהלות. לצערנו – לא נפקד בתוכן מקומו של החינוך, הנתון גם הוא תחת מגבלות והנחיות משתנות, בהתאם למגמות התחלואה ואחוזי המתחסנים. אנו כמובן מודעים למחלוקת הציבורית שסוגיית החיסונים מעוררת, באיזון שבין היבטים שונים של זכויות הפרט, מידתיות האמצעים וכד'".

 

בסיום המכתב מצוין שבית הספר הריאלי מכבד את חירותם של תלמידיו, הוריו וחברי קהילתו לבחור את עמדתם. "יחד עם זאת, כארגון שייעודו הוא מתן חינוך, בית הספר מושפע כמובן ממדיניות הממשלה בנושא, בהתאמה לאחוז התלמידים המתחסנים מתוכו. עד כה, ועם פתיחת החיסונים לתלמידים בגילאי התיכון, בית הספר הריאלי היה מהמובילים בארץ מבחינת אחוז המתחסנים, דבר שאפשר לנו להקנות את מירב ימי הלימוד בנוכחות פיזית. חשוב לציין כי אין לבית הספר מידע על שמות המתחסנים בקרב התלמידים, ומובן שאנו שומרים על הזכות לחיסיון הפרט".

מנכ״ל בית הספר הריאלי, ד״ר יוסי בן דב, אמר: ״פתחנו מתחמי חיסונים בסניפים שלנו, אולם בינתיים ההיענות היא נמוכה יחסית. יחד עם זאת בהסתכלות על כלל כיתות היסוד (א׳-ו׳) בשלושת המתחמים של הריאלי, אחוז המחוסנים והמחלימים עומד כבר על 66 אחוזים. מדובר באחוז גבוה בהרבה מהאחוז החיפאי או הארצי".

בן דב קרא לכל ההורים שטרם חיסנו את ילדיהם – "לנצל את האפשרות להתחסן בבית הספר, ולשלוח עם ילדיהם את טופס האישור לקבלת החיסון. כך נצליח לשמור על הסניפים שלנו פתוחים ככל האפשר", אמר.


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר