מטהר אוויר (צילום: Zhuravlevab / Depositphotos.com)
מטהר אוויר (צילום: Zhuravlevab / Depositphotos.com)

משרד החינוך מציע לרשויות המקומיות תקציב לרכישה והתקנה של מטהרי אוויר במוסדות החינוך

ב"קול קורא" שפרסם המשרד מתבקשות הרשויות המקומיות להגיש כתב התחייבות לרכישת המכשירים עד 16 בינואר והתקנתם עד 28 בפברואר כתנאי לקבלת התקציב הייעודי. במשרד מסבירים, כי התקנת המכשירים חשובה כדי להמשיך על שגרת הלימודים בצל מגפת הקורונה

פורסם בתאריך: 4.1.22 19:25

משרד החינוך מוכן לממן רכישה, התקנה ותחזוקה של מטהרי אוויר במוסדות החינוך שברשויות המקומיות עקב מגפת הקורונה. התנאי העיקרי לקבלת התקציב הוא שהרשויות המקומיות יודיעו שהן מעוניינות לרכוש ולהתקין את מטהרי האוויר. התקציב יועבר לרשויות המקומיות או לבעלויות על בתי הספר שיעמדו בקריטריונים לקבלתו, ובהם הגשת כתב התחייבות לרכישת המכשירים עד יום ראשון 16 בינואר והתקנת המכשירים עד 28 בפברואר. כך עולה מ"קול קורא" שפרסם משרד החינוך לבתי הספר ולרשויות המקומיות.

עוד עולה מ"הקול הקורא", כי הרשות או הבעלות חייבות למנות איש קשר לטיפול בנושא. "מינהל הרישוי, הבקרה והאכיפה במשרד החינוך יבצע מעקב ובקרה שוטפים אחר ניצול התקציב, ביצוע הרכישה וגם אספקת הציוד וההתקנה שלו בפועל, נכתב בהודעת משרד החינוך. בנוסף הודגש, כי מעקב המשרד יתבצע עד 30 באוגוסט 2022.

 

 

בהמשך מוסבר מדוע חשוב להתקין מטהרי אוויר במוסדות החינוך: "המשך השמירה על שגרת הלימודים במוסדות החינוך מחייב התייחסות לנושא שטרם טופל בעבר, והוא איכות האוויר בכיתות הלימוד. ניתוח של מקרי ההדבקה בגלי הקורונה הקודמים מראה, כי מספיק תלמיד חולה אחד כדי להדביק רבים בנגיף הקורונה. אחת האפשרויות להתמודד עם מקרים אלו היא טיהור האוויר בכיתה באמצעות מכשירים ייעודיים לכך", נכתב בהודעה, "שימוש במכשירים לטיהור אוויר החל במערכות חינוך רבות בעולם, בעקבות ההתפשטות המהירה של מגפת הקורונה. ועדה מקצועית של משרד הבריאות קבעה את רשימת המכשירים המומלצים לשימוש בכיתות לימוד בהיבטי הבריאות. המכשירים שהומלצו על ידי משרד הבריאות עברו בדיקה נוספת במשרד החינוך. בבדיקה זו נבדקה התאמת המכשירים הללו לכיתות הלימוד מהיבטי בטיחות, רעש ועוד, ובהתאם גובשה רשימה של מכשירים העומדים בדרישות ושאותם ניתן לרכוש ולהתקין במסגרת קול קורא זה".

במשרד החינוך אומרים, כי אופן ההתקנה ומספר המכשירים בכיתה צריכים להיות מותאמים להנחיות המשרד, בין השאר, בהקשרים של ספיקת אוויר. "התקנה באופן שאינו תואם את ההנחיות לא תזכה את הרשות בתקציב עבור מערכות אלו", נאמר ב"קול הקורא", "לאור העובדה שהתקציב מוגבל, יש להתקין את המכשירים בסדר קדימות גילאי, כאשר גילאי קדם-יסודי קודמים לגילי היסודי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר