אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock / depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock / depositphotos.com)

מרכז בינלאומי לחקר שינויי האקלים יוקם באוניברסיטת חיפה

המרכז יוקם הודות לתרומה של 50 מיליון שקל, התרומה הגדולה ביותר בתולדות האוניברסיטה, שתרמו זוג נדבנים, ד"ר ג'יונג'יבר ופיטר קדאס. הפעילות המחקרית תתמקד בשלב הראשון באגן הים התיכון

פורסם בתאריך: 5.1.22 12:11

אוניברסיטת חיפה תקים מרכז מחקר ולימוד מקוון בינלאומי לחקר שינויי האקלים. כך מסרה הבוקר (רביעי) הנהלת האוניברסיטה.

המרכז יוקם הודות לתרומה של 50 מיליון שקל, התרומה הגדולה ביותר בתולדות האוניברסיטה, שתרמו זוג נדבנים, ד"ר ג'יונג'יבר ופיטר קדאס. באוניברסיטה מציינים שמרכז  המחקר יעסוק בחקר שינויי אקלים גלובליים, בדגש על מחקר אקולוגי וחופי.

"המיזם יהווה בית לקהילת חוקרים וחוקרות מרחבי העולם ויפעל בשיתוף פעולה מדעי נרחב עם מוסדות מחקר מובילים", אמרו באוניברסיטה והוסיפו, כי בשלב הראשון, תתמקד הפעילות המחקרית באגן הים התיכון – המהווה מקרה בוחן לשינויים שקורים בכל רחבי האוקיינוסים.

פרופ' דני צ'רנוב, חוקר ימי מהחוג לביולוגיה ימית בבית ספר למדעי הים באוניברסיטה וראש המרכז הישראלי לחקר הים התיכון: "באגן המזרחי של הים התיכון חיים לא פחות מ-17 אלף מינים של בעלי חיים ימיים, המהווים כשבעה אחוזים מכלל המינים בסביבה הימית כולה. המערכת האקולוגית העשירה הזו עומדת כיום בסכנה בגלל שינויי האקלים – זיהום ימי, דיג יתר ופיתוח של תשתיות חוף".

 

 

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין: "אוניברסיטת חיפה מחויבת לפעול להגשמת מדדי האו"ם לפיתוח אנושי בר קיימא. הקמת המרכז החדש תבטיח עתיד טוב יותר לדורות הבאים. בזכות התרומה הנדיבה, תהיה לנו היכולת לבחון את ההשפעה של שינויי האקלים על האגן המזרחי של הים התיכון, כשהמטרה המרכזית היא להשתמש בידע שייצבר לשימוש גם במחקר על האוקיינוסים בכלל".

יצוין, כי תרומה קודמת שהעבירו בני הזוג הוקדשה להקמת מרכז לחקר גגות ירוקים, שבו משמשת קדאס חוקרת פעילה. מטרת המרכז היא להעמיק את הידע לגבי היתכנות כלכלית ואקולוגית של גגות ירוקים, תוך התמקדות בגגות ירוקים המבוססים על צמחייה מקומית הגדלים ללא השקיה. לאחרונה נחתם הסכם בין המרכז לבין הכנסת להקמת גג ירוק המספק אנרגיה סולארית על גג משכן הכנסת שיהיה הראשון מסוגו בעולם על בניין פרלמנט.


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר