קורונה (צילום: Rost9/depositphotos.com)
קורונה (צילום: Rost9/depositphotos.com)

בגלל הזינוק בתחלואה: הורים קוראים להשבית את מערכת החינוך

לדברי הורים, איתם שוחח "כלבו – חיפה והקריות", מספר המבודדים הוא כה גדול, שממילא בבתי הספר לא מתקיימים לימודים. יו"ר ועד ההורים היישובי עופר גרין מתנגד להשבתת הלימודים ואומר: "אנחנו נמצאים בתקופה שלומדים לחיות איתה. הרבה יותר קשה כשיושבים בבית ולומדים בזום"

פורסם בתאריך: 12.1.22 14:29

יושבי הראש של ועדי הורים בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים בעיר קוראים להשבית את מערכת החינוך בעיר בגלל העלייה בתחלואת הקורונה. הנושא עלה אתמול (שלישי) בדיון סוער בקבוצת הווטסאפ של הוועד היישובי, אך לא זכה לתמיכה גורפת.

יושבי הראש שביקשו השבתה טוענים, שאחוז התלמידים הגבוה הנמצא בבידוד אינו מאפשר קיום לימודים סדירים וכי הלימודים בפועל אינם מתקיימים. בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר יו״ר ועד ההורים היישובי, עופר גרין המתנגד להשבתה, כי הוא מתכוון לקיים דיון מעמיק בנושא.

אם לתלמיד בעירוני ה', שתומכת בהשבתת המערכת: "לפי דעתי, יותר ממחצית התלמידים בבית הספר שלנו כבר מבודד בבית, בין אם הם חולים או רק נחשפו לחולה מאומת או לא מחוסנים. הילדים האלה הולכים לזמן קצר לבית הספר וחוזרים הביתה. חברתי, שהיא אם לבת לא מחוסנת שלומדת בבית הספר העל יסודי אליאנס ויושבת בבית, אמרה לי: 'הילדה לא עושה כלום. אין שיעורים דרך הזום, אין במשוב (של בית הספר – ש"מ) תהליכי שיעור, אין בגוגל קלסרום, הם פשוט לא לומדים בבית'״.

לדברי אותה אם, היא כלל לא מתייחסת לסוגיה אם לחסן או לא לחסן את התלמידים, אלא רק לעובדה שלא לומדים. "בכיתה ח' אצלנו היו רק שבעה תלמידים, ולא לימדו. איך אפשר ללמד כל כך מעט ילדים? יש ילדים שבאים לבית הספר רק כדי לא להפסיד את בחינות הבגרות, כי אם לא נבחנת במועד א׳ ותהיה חולה במועד ב' מה יקרה? לא תקבל תעודת בגרות. מה? הם ישלימו את הבחינות בתקופת השירות הצבאי? נוצר כאן מצב בלתי אפשרי".

מה הפתרון לדעתך?

"שילמדו מהבית דרך זום. מילא, אם הם היו לומדים בבית הספר, אבל הם פשוט לא לומדים. יש בתי ספר שבהם הורים החליטו על דעת עצמם לא לשלוח את ילדיהם ללימודים, ואז באותן הכיתות לא לומדים. אני מקווה שוועד ההורים היישובי ישבית את בתי הספר העל יסודיים בעיר, ושההורים ייצאו להפגין. אני לא מבינה למה לא עושים כלום. אנחנו בית הספר העירוני הכי גדול בחיפה ומספר הנדבקים בהתאם. עוד מעט נגמרת שנת הלימודים, ואיך התלמידים יעלו כיתה? שתלמידי י"א וי"ב ילמדו למבחנים בבית ויגיעו לבית הספר רק לבחינות".

אם לתלמיד בבית הספר היסודי טשרניחובסקי, התומכת בשביתה: "אני מבינה שיש הורים שחוו תקופה מאוד קשה בסגר הקודם ובעבודה עם זום, והם חוששים להגיע לזה שוב, ולכן הם מתנגדים להשבתה. קשה להשאיר ילדים קטנים בבית, אבל את תלמידי כיתות ה' ו-ו' אפשר וחייבים לחזור ללמוד בזום. הנה, בטשרניחובסקי שתי כיתות ו' נכנסו לבידוד, וכך זה לא יכול להמשך, זה טירוף. זה כבר ידוע שגם מי שמחוסן מדביק ויש את הא-סימפטומטיים שהם חולים ומדביקים. במילים אחרות גם צוות ההוראה המחוסן יכול להדביק, וזו נקודה בעייתית".

גרין: "אנחנו נמצאים בתקופה שלומדים לחיות איתה. הרבה יותר קשה כשיושבים בבית ולומדים בזום".

אתה כהורה לא חושש שהילד שלך יחזור הביתה מבית הספר מאומת לקורונה?

״אם אין ברירה, אז אין ברירה, מה אני יכול לעשות? אני חושש יותר מהישיבה בבית והבעיות הבריאותיות שיהיו לאחר מכן, הבעיות הנפשיות. הן הרבה יותר גרועות מנגיף האומיקרון".

 

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו עדים להתמשכות העלייה בגל התחלואה, אשר מביאה עימה יותר תלמידים וצוותי הוראה מבודדים. יחד עם זאת, חשוב לנהל שגרה ולמידה פיזית בין כותלי מערכת החינוך לצד ההנחיות המתקבלות. מערכת החינוך חייבת להמשיך לפעול ברצף ובשגרה כמה שאפשר ובהתאם לנסיבות. המסגרת החינוכית מהווה עוגן משמעותי בהיבט החברתי-חינוכי-משפחתי, ומתוך כך היא מחזקת את החוסן הרגשי, ומסייעת בהתמודדות ובהסתגלות בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי. אנו מנטרים מדי יום את מצב התחלואה בכל אחד מבתי הספר ובהתאם לכך מתקבלות ההחלטות עבור מעבר כיתה ואו שכבה למידה מרחוק".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בתי הספר בחיפה פועלים בהתאם להוראות משרד החינוך והארגונים השונים, כאשר בראש כל מוסד חינוכי עומד מנהל שתפקידו לתכלל את כלל הנתונים וההוראות ולתת את השירות החינוכי המיטבי המותאם לבית ספרו בכלל ולכל כיתה ותלמיד בפרט. העירייה, מצידה, מסייעת לבתי הספר בהעמדת תשתיות שיתמכו בכל סוגי הלמידה שבהם תבחר הנהלת בית הספר וכן בתשתיות רגשיות המתבקשות בתקופה זו גם במבנה בית הספר וגם בבית התלמיד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחלי

    לא התלוננו לפני רגע שבגלל תלמיד אחד כולם בבידוד ואי אפשר שיהיו בבית?אני מבינה שראש יהודי=כמה דעות שונות אבל עדיין מישהו צריך לקשר בין אלו שבעד זום ואלו שנגד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר