תוכנית חינוכית לגיבוש תפיסת מיניות (צילום: larisarudenko/depositphotos.com)
תוכנית חינוכית לגיבוש תפיסת מיניות (צילום: larisarudenko/depositphotos.com)

תוכנית חינוכית לגיבוש תפיסת מיניות תחל לפעול בבתי הספר בעיר

התוכנית תועבר בכיתות ו', ח' וי"א, והורי התלמידים יעודכנו על ידי הצוות החינוכי, כדי שיהיו שותפים לתהליך וילוו את ילדיהם במידת הצורך. התוכנית פותחה על ידי משרד החינוך בשיתוף המשרד לשירותים חברתיים ועיריית חיפה

פורסם בתאריך: 18.1.22 11:45

תוכנית חדשה לגיבוש תפיסת מיניות בריאה תחל לפעול בבתי הספר בעיר בכיתות ו', ח' ו-י"א. במינהל החינוך בעיריית חיפה מציינים, כי הורי התלמידים שיעברו את התוכנית בכל שכבות הגיל, יעודכנו על ידי בתי הספר על מנת שיהיו שותפים לתהליך וילוו את ילדיהם בלמידה במידת הצורך. מדובר בתוכנית שפותחה על ידי משרד החינוך, בשיתוף המשרד לשירותים חברתיים, והיא תועבר על ידי המחנכות בבתי הספר.

במערכת החינוך אומרים, כי התוכנית שמה לה למטרה ליצור שיח ערכי, המעודד שוויון מגדרי על כל היבטיו, ובהם – קשר, זוגיות ומיניות בריאה. יועצות בתי הספר, שכבר עברו הכשרה על ידי השירות הפסיכולוגי הייעוצי במשרד החינוך, יעבירו את התוכנית למחנכות, לקראת כניסת התוכנית לכיתות. במסגרת זו המחנכות יקבלו כלים המתאימים לשיחה עם התלמידים על עולמות התוכן שאליהם הם חשופים, כמו האינטרנט והפורנו, שבהם התכנים בוטים, לא מבוקרים, יוצרים תפיסות מגדריות מעוותות ויכולים לגרום נזק משמעותי לדימוי העצמי ולתפיסות על זוגיות, על אהבה ועל יחסי מין.

 

 

בשכבת כיתות ו' תתמקד התוכנית במושגים של גדילה, צמיחה והתפתחות. התלמידים יקבלו כלים להתבונן במבט מודע על השינויים המתחוללים בגופם ולחלוק את רגשותיהם ומחשבותיהם. בשכבת כיתות ח' תתמקד התוכנית בנושא האהבה והזוגיות, תוך דגש על יחסי כבוד, שוויון והדדיות. יצוין שהתוכנית לכיתות ח' היא פיילוט ארצי, כשהתלמידים, המורים וההורים יתבקשו למלא שאלוני הערכה עם תחילת התהליך ובסיומו, על מנת למדוד שינויים בתפיסותיהם ולבחון את עמדותיהם. בנוסף, במסגרת התוכנית לכיתות ח' יוזמנו הורי התלמידים להרצאה בנושא, שתועבר על ידי מינהלת הורים.

בכיתות י"א תעסוק התוכנית בכבוד הדדי בין בני האדם בכלל ובמערכת הזוגית בפרט, פיתוח דפוסי תקשורת בונים, שיסייעו בבניית קשרים בינאישיים וזוגיים, טיפוח ערכים ונורמות של שוויון והדדיות בין המינים, וכן הגברת המודעות לתופעת האלימות במשפחה ובזוגיות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר