ד"ר יוסי בן דב ומנדי רבינוביץ' (צילומים: תומר אפלבאום, עוז יוגב)
ד"ר יוסי בן דב ומנדי רבינוביץ' (צילומים: תומר אפלבאום, עוז יוגב)

שנה לאחר השימוע שנערך למנהלי הריאלי: בית הספר יקיים יום עיון בנושא "חופש הביטוי במערכת החינוך"  

בינואר בשנה שעברה זומנו מנהלי הריאלי ד"ר יוסי בן דב ומנדי רבינוביץ לשימוע במשרד החינוך, לאחר שהזמינו את מנכ"ל "בצלם" להרצות בפני תלמידי י"ב. בכנס שיתקיים בשבוע הבא ישתתף פרופ' אסא כשר. רבינוביץ: "זה כנס בעקבות הפרשה שהייתה בשנה שעברה"

פורסם בתאריך: 20.1.22 12:06

בדיוק שנה לאחר השימוע, שקיים משרד החינוך להנהלת הריאלי, בעקבות הזמנתו של מנכ"ל בצלם להשתתף ביום עיון לשכבת י"ב, יקיים בית הספר ביום חמישי הבא כנס בנושא "חופש הביטוי במערכת החינוך".

תזכורת: בינואר בשנה שעברה ערך מנכ"ל משרד החינוך דאז עמית אדרי שימוע למנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב ומנהל תיכון בית בירם מנדי רבינוביץ', לאחר שבית הספר הזמין את מנכ"ל ארגון "בצלם" להשתתף ביום עיון, בניגוד להנחיית שר החינוך דאז יואב גלנט, שאסר על כניסה לבתי הספר של "ארגונים שפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי".

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי הכנס בשבוע הבא יתקיים באמצעות אפליקציית הזום בין השעות 09:40-08:00, וישתתפו בו פרופ' אסא כשר, היועצת המשפטית של של בית הספר עו"ד רחל בן ארי, סגן הנשיא ומנכ"ל אוניברסיטת חיפה לשעבר ברוך מרזן וכן בן דב ורבינוביץ׳. את הכנס ינחה מנכ"ל הריאלי לשעבר, תא"ל (מיל') רון כתרי.

רבינוביץ אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "זה כנס בעקבות הפרשה שהייתה בשנה שעברה. אנחנו מקיימים את הכנס הזה כערך חינוכי לתלמידים שלנו בנושא מה מותר ומה אסור במערכת החינוך והלקחים החינוכיים שניתן להפיק מהמקרה הזה".

 

 

האם אתם לא חוששים להתעמת שוב עם משרד החינוך?

"אנחנו לא מחפשים לריב עם אף אחד. אנחנו רוצים לקחת את התלמידים שלנו למקום של גבולות חופש הביטוי במערכת החינוך – קרי בבתי ספר, ונעסוק גם בהיבטים המשפטיים והפילוסופיים-מוסריים".

לדברי רבינוביץ הכנס מיועד לכל תלמידי שכבת י"א ו-י"ב, אולם יוזמנו אליו גם אורחים שונים מרחבי הארץ שמתעניינים בנושא.

מדוע לא תפתחו את הכנס לכל הציבור?

"אין לנו בעיה עם זה. אנחנו נפרסם קישור לזום והציבור מוזמן להצטרף. יהיה כנס מאוד מעניין".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר