מפקחת מחוז חיפה במשרד החינוך, סיגל כהן
מפקחת מחוז חיפה במשרד החינוך, סיגל כהן

פיילוט בבתי הספר בעיר: מנהלים יכולים להיוועץ בפתרון בעיות פדגוגיות עם יועץ ארגוני חיצוני

התוכנית הניסיונית, הנקראת "ייעוץ אישי און ליין", מיועדת לכל המנהלים בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות החל מהשנה השלישית לכהונתם. הייעוץ נעשה או בזום או בטלפון. מפקחת המחוז במשרד החינוך: "הרעיון הוא לתת למנהלים שירות דיסקרטי, כן, אמיתי ומקצועי, לאו דווקא מהצוות במחוז"

פורסם בתאריך: 7.2.22 23:55

מנהלי בתי ספר בחיפה, החל מהשנה השלישית לכהונתם, רשאים לפנות ליועץ ארגוני חיצוני לפתרון בעיות בבית הספר ללא התערבות משרד החינוך במחוז. מדובר בסטארט-אפ שהוא פיילוט פדגוגי, שהחל רק לפני כשבועיים, בהובלת מנהל המחוז ד"ר סער הראל.

התוכנית, הנקראת "ייעוץ אישי און ליין" זמינה לכל המנהלים מבתי הספר היסודיים דרך חטיבות הביניים ועד החטיבות העליונות במסגרת פרויקט "חדשנות וזמינות דיגיטלית למנהלים". המנהלים נכנסים לקישור המצורף לפלאייר, ממלאים שאלון למיקוד האתגר או המטרה של המפגש וקובעים יום ושעה לשיחה אישית. לאחר מילוי השאלון וניתוחו, נערכים מפגשים קצרים ברשת עם יועץ ארגוני באמצעות אפליקציית זום או באמצעות הטלפון עד שלושה מפגשים לכל מנהל. הסיבה שהשירות ניתן רק למנהלים מהשנה השלישית ואילך היא מכיוון שבשנתיים הראשונות לעבודתם מקבלים מנהלי בתי הספר ליווי צמוד.

מפקחת מחוז חיפה במשרד החינוך סיגל כהן: "במיוחד בתקופת הקורונה אנחנו מנסים להיות עוד יותר קשובים לשטח ולהתאים את עצמנו למצבים המאוד משתנים של מנהלי בתי הספר. בנוסף, אנחנו מגוונים את השירות שלנו. השיחה בין המנהל ליועץ הארגוני היא דיסקרטית ואנחנו לא יודעים מהי תוכנה".

 

 

מה היתרון של היוועצות עם יועץ ארגוני על פני סיוע מהפיקוח של המשרד?

״המנהלים מרגישים יותר נוח, כי זה דיסקרטי. אם יש למנהלים בעיה אד הוק, הם מקבלים שירות מהיר. זה יכול להיות בין שתיים לשלוש פגישות, משהו כמו שש שעות בסופו של דבר, וזהו. הרעיון הוא לתת למנהלים שירות כן, אמיתי ומקצועי, לאו דווקא מהצוות במחוז, אותו יש להם באופן זמין כל הזמן. המנהלים פונים באופן עצמאי ליועץ כדי לקבל החלטה להתגבש או לחלוק איתו את הקושי. היועץ ממליץ למנהל איך לפתור את הדילמות שלו".

עם אילו בעיות יכול מנהל בית ספר לפנות ליועץ ארגוני חיצוני?

״לדוגמה משבר עם הורים. נאמר שלמנהל יש קושי עם הורה מסוים או עם ועד ההורים הבית ספרי, ובערב יש לו פגישה איתם בעניין והוא רוצה לדעת איך הכי נכון להוביל את השיחה. במקרה אחר, המנהל רוצה להכניס דבר חדש לחדר המורים ולא מעוניין לייצר התנגדות בקרב המורים. דוגמה נוספת, יש אירוע משברי בכיתה מסוימת עם מורה מסוימת, והמנהל צריך להתייעץ לגבי פתרון. לפעמים יש דברים שלכאורה נראים פעוטים, אבל הכניסה אליהם יכולה לייצר משהו חינוכי בבית הספר".

לדברי כהן המנהלים מקבלים שירות חינמי גם לגבי גיבוש הייחודיות שלהם וסיוע בהעברת תהליכים פדגוגיים בבית הספר. "זהו חלק ממערך מסייע. לצערי, השירות הזה אינו מתמשך אבל זה משהו חדשני ואנחנו רוצים לראות אם הוא יצליח, ואז נעשה עוד חשיבה בעניין.  זה פיילוט שאנחנו מקווים שהוא יתפוס. זו פעילות יותר ממוקדת וקצרת טווח בתקופה מאוד מורכבת שכל בתי הספר חווים אותה בשנתיים האחרונות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר