תוכנית יזמות בבית הספר בסמ"ת (צילום: רוטרי מוריה)
תוכנית יזמות בבית הספר בסמ"ת (צילום: רוטרי מוריה)

תוכנית יזמות ייחודית החלה לפעול בכיתות ט' בבית הספר בסמ"ת

התוכנית, פרי שיתוף פעולה של בית הספר עם מועדון רוטרי מוריה, מרכז היזמות והחדשנות בטכניון והעירייה, כוללת הרצאות אקדמיות, מפגשים עם יזמים מובילים וסיורים בחממות הטכנולוגיות בעיר. המטרה: לטפח תלמידים בעלי חשיבה יזמית ולחבר אותם לעולם הטכנולוגי-יזמי

פורסם בתאריך: 14.2.22 13:33

תוכנית יזמות חדשה לתלמידי כיתות ט' החלה לאחרונה לפעול בבית הספר בסמ"ת, בשיתוף מועדון רוטרי מוריה ומרכז היזמות והחדשנות בטכניון (t-hub). התוכנית הייחודית משולבת בתוכנית הלימודים ומטרתה לטפח תלמידים בעלי מיומנויות קוגניטיביות וחשיבה יזמית במציאות משתנה.

תוכנית הלימודים מורכבת מהרצאות אקדמיות, מפגשים עם יזמים מובילים וסיורים בחממות הטכנולוגיות בעיר: "היי סנטר חיפה" ו-"MIND UP". את ההרצאות מעבירים יזמים, החברים במועדון, ובהם: עו"ד עמית אפרתי, מומחה בקניין רוחני ופטנטים, יובל פרומקין – על יזמות בעולם ההיברידי, אבי סלמון, מוביל פרויקט המייקרים באינטל, רון לירז, יזם טכנולוגי חיפאי שפיתח משחק מחשב לאימון רגשות לילדים על הספקטרום, רפי נווה, חוקר במוסד נאמן בטכניון, ומוטי הירש, מנהל תחום חדשנות בחברה הכלכלית חיפה. בימים אלה מתקיים המחזור השני של תוכנית היזמות מתוך שלושה מחזורים שמתוכננים השנה.

 

 

ראש אפיק הקהילה במועדון, מיכל דביר: "המיזם נוצר מהרצון שלי לחבר את התלמידים לעולם הטכנולוגי-יזמי על ידי הרצאות מרתקות וביקור בחממות. התלמידים המשתתפים במיזם מכינים עבודות בקבוצות ומציגים אותן לאחר מכן באירוע בטכניון. ביצוע המיזם ושביעות הרצון עלתה על כל הציפיות שלי בתכנון".

מוביל היזם פרומקין: "מועדון רוטרי מוריה מחפש כל הזמן יוזמות בתוך הקהילה. בתחומי חינוך, עזרה לאוכלוסיות מוחלשות וכל מה שקשור למעורבות חיובית שאנשים כמונו יכולים לתרום. האנשים שמרכיבים את רוטרי מוריה בעבר ובהווה עבדו בעיריית חיפה, ויש כאלה כמוני שעובדים במגזר הפרטי בהייטק, עורכי דין ומקצועות חופשיים, שקשורים באיזושהי צורה לעולם היזמות ולעולם החינוך. כך חברנו במיזם לעיריית חיפה ולמנהל בית הספר בסמ"ת אבי זיגלר. עשינו סיעור מוחות והגינו רעיון של הקמת סדנה ליזמות. הילדים מאוד אוהבים את הפרקטיקה של היזמות ומאתגרים את המערכת. התחלנו באחת מכיתות ט' ועכשיו אנחנו עוברים לכיתה ט' נוספת ונמשיך לכיתה ט' שלישית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר