מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' (צילום: עוז יוגב)
מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' (צילום: עוז יוגב)

מקצוע חדש בריאלי בית בירם: תורת החיזור בין המינים

לדברי מנהל בית הספר מנדי רבינוביץ', אחרי שהתלמידים חזרו ללימודים לאחר כל תקופת הבידודים עקב נגיף הקורונה, משהו השתבש. רבינוביץ': "נסביר להם מה הן מערכות יחסים, מה זה חיזור בעידן המודרני ואיך מפתחים כישורי חיזור. בעבר העברנו לתלמידנו סדנאות בנושא אלכוהול, ועכשיו נלמד איך מייצרים מערכות יחסים בין המינים"

פורסם בתאריך: 3.3.22 16:14

תלמידי תיכון בית בירם של הריאלי ילמדו את תורת החיזור בין המינים, כחלק מסדרת סדנאות בנושא מערכות יחסים. כך אמר ל"כלבו – חיפה והקריות", מנהל בית הספר מנדי רבינוביץ'.

לדברי רבינוביץ', אחרי שהתלמידים חזרו ללימודים לאחר כל תקופת הבידודים עקב נגיף הקורונה, משהו השתבש. "אחד הדברים שהשתבשו", הוא אומר, "זה הנושא של מערכות יחסים. בולט במיוחד הוא הקשר בין המינים, אבל לא רק. גם מערכות היחסים עם ההורים והחברים השתבשו. אנחנו רוצים שהתלמידים יבינו את האחר. אנחנו לא מחכים שיקרו אירועים כלשהם בנושאים הללו, ולכן אנחנו רוצים כבר עכשיו לשלב סדרות בנושא הזה בתוך מערך החינוך שלנו. אנחנו בונים עכשיו תוכנית לימודים מסודרת בנושא שתיכנס בקרוב לפעולה".

לכתיבת תוכנית הלימודים, קדמה סדרת דיונים בהנחייתו של רבינוביץ', שעסקה בתכנים ובדרך שיש להעביר אותם. רבינוביץ: "באחד הדיונים אמרתי שאני לא מבין למה משרד החינוך החליט דווקא עכשיו לדחוף את הנושא של חינוך פיננסי, שזה אמנם מהלך נכון לעשות, אבל לא את הנושא של מערכות יחסים. לא יכול להיות שנקדם נושאים כמו חינוך פיננסי, בלי שנטפל גם במערכות יחסים. אנחנו לא רוצים לגדל אנשים שרק יודעים איך לעשות כסף, אבל לא יודעים איך ליצור חברויות ולדבר האחד עם השני".

 

 

רבינוביץ׳ הוסיף, כי נושא מערכות היחסים יועבר בבית הספר לצד החינוך הפיננסי. "בגיל הזה הרבה פעמים ילדים וילדות עדיין לא מבינים את הנושא לעומק ולכן חשוב לנו להסביר להם".

מה יהיה תוכן הסדנאות?

"נסביר להם, בין השאר, מה הן מערכות יחסים, מה זה חיזור בעידן המודרני ואיך מפתחים כישורי חיזור. בעבר העברנו לתלמידנו סדנאות בנושא אלכוהול, ועכשיו נלמד איך מייצרים מערכות יחסים בין המינים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה, כי נושא מערכות יחסים כבר קיים במערכת החינוך.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר