מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל (צילום: שושן מנולה)
מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל (צילום: שושן מנולה)

בתי הספר בחיפה נערכים לסייע לקליטת גלי הפליטים והעולים מאוקראינה

בבתי הספר יחלו לאסוף ציוד ומזון שיועברו למרכז לקליטת עלייה. מנהל המחוז במשרד החינוך, ד"ר סער הראל, הוציא מכתב לעובדי ההוראה במחוז, שבו הוא מדגיש שבבתי הספר במחוז יש תלמידים רבים, שיש להם נגיעה אישית למתרחש. "חשוב להיות קשובים אליהם, להביע התעניינות אנושית ואכפתיות, ולעמוד לצידם לאורך התקופה", כותב הראל

פורסם בתאריך: 6.3.22 11:47

משרד החינוך במחוז חיפה נערך לסייע לקליטת עולים ופליטים מאוקראינה שצפויים להגיע לחיפה בימים הקרובים. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע שההיערכות היא בתיאום עם הרשות לקליטת עלייה בחיפה. במחוז ביקשו מבתי הספר להתארגן לאיסוף ציוד ומצרכים כמו שמיכות, מצעים, מגבות, מזון (אוכל יבש, מזון לתינוקות מטרנה) משחקים לילדים וכו'. את הציוד שייאסף יעבירו בתי הספר למרכז הקליטה של הרשות לקליטת עלייה ברחוב הרצל 63 בהדר.

בהמשך, כך על פי התכנון, יגויסו בני נוער דוברי רוסית לעזרה בפעילות עם הילדים האוקראינים והעולים החדשים.

במקביל, מנהל המחוז במשרד החינוך, ד"ר סער הראל, הוציא בשבוע שעבר הודעה פנימית לעובדי ההוראה במחוז בעקבות המצב, שבה נכתב: "העימות הצבאי בין רוסיה לבין אוקראינה נמשך, מראות הלחימה והפליטים, ביניהם ילדים רבים, מלווים את כולנו בדאגה רבה. החשיפה לדיווחי התקשורת הביאה את הדי זירת הקרב אל מסכי הבתים. ניסיון העבר מלמד שאירועים בינלאומיים מורכבים נוגעים לא אחת במשפחות רבות בארץ, ועלינו להיות מודעים להשפעתם הן ברמה הציבורית והן ברמה הפרטנית על תלמידינו ומשפחותיהם. כאנשי חינוך עלינו להיות מודעים להשפעת הנסיבות הן ברמה הציבורית והן ברמה הפרטנית על תלמידינו ומשפחותיהם".

מוסיף הראל: "חשוב לזהות את התלמידים שיש להם נגיעה אישית במתרחש. בישראל כידוע משפחות רבות שעלו מרוסיה ואוקראינה או כאלה שמסיבות שונות מושפעות מהמצב, ולהעניק להם מענה תומך ורגיש. חשוב להיות קשובים אליהם, להביע התעניינות אנושית ואכפתיות, ולעמוד לצידם לאורך התקופה. יש להיות רגישים לכך שבכיתה יכולים ללמוד תלמידים שמשפחותיהם קשורות לצדדים שונים בעימות. בימים אלה עומד לרשותם מוקד הסיוע הרגשי שמפעיל משרד החינוך, הפועל בימים א'-ה' בין השעות 20:00-08:00 וביום ו' בין השעות 14:00-08:00. יש להתקשר לטלפון: 6552* או 073-3983960 שלוחה 5. היועצות והפסיכולוגים החינוכיים עומדים לרשותכם לכל שאלה ודילמה בנושא".

 

 

עוד כותב הראל: "אם וכאשר הנושא עולה, חשוב להביע אמפתיה למורכבות, להזכיר שכאן, בכיתה ובישראל אנחנו יחד, חברים ושותפים לתקווה שהעימות יסתיים ושהשקט ישוב במהרה, למען כל המדינות המעורבות. בימים הקרובים נמשיך לעקוב אחר הדיווחים ונפתח את שערינו לקליטת עולים חדשים, ככל שיגיעו. לאורך כל השבוע החולף, פעלנו ונמשיך לפעול בבתי הספר במחוז בהעמקת השיח, בקיום מפגשי לימוד ומפגשים חברתיים לשיתוף התלמידים באירועי השעה. מנהיגות הנוער תמשיך להתכנס ולקדם יוזמות שיבטאו את הערך של ערבות ההדדית ומעורבות חברתית".

לדברי הראל, המחלקות לקליטת עלייה ביישובים במחוז נערכות לקליטת עולים ופליטים מאוקראינה שצפויים להגיע בימים הקרובים. "במצב חירום זה רבים מהם מגיעים חסרי בית. התחלנו במחוז את היערכותנו בעניין כגון: התארגנויות של נוער מתנדב דוברי רוסית לעזור בפעילות למען הילדים שיגיעו, בבתי הספר מתארגנים לאיסוף ציוד חירום שיועבר במרוכז למרכזי הקליטה, נמשיך לקדם עם מנהיגות הנוער יוזמות שיבטאו את הערך של ערבות ההדדית ומעורבות חברתית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר