פיתוח מיומנויות. אחד המשחקים בערכה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
פיתוח מיומנויות. אחד המשחקים בערכה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

פיילוט: ערכות משחק ייחודיות חולקו לילדי גני החובה להקלה על המעבר לכיתה א'

הערכות שפותחו במינהל החינוך בעירייה, בשיתוף עם משרד החינוך, חולקו ל-30 גני חובה בעיר. במינהל מסבירים, כי מדובר בתוכנית ייחודית, שמטרתה ליצור רצף חינוכי מרוכך עבור הילדים, תוך התאמה לצרכים ההתפתחותיים הייחודיים של הילדים בגיל זה

פורסם בתאריך: 14.3.22 15:13

מינהל החינוך בעיריית חיפה החל לחלק ל-30 גני חובה ערכות מיוחדות במסגרת תוכנית "מעברים לכיתה א"'. כל ערכה כוללת את המשחק "מה אני רוצה?", המפתח כושר ביטוי ויכולת התנסחות תוך התבוננות פנימית, וכן את משחק הקלפים "אלפצ'יק", שפותח במיוחד עבור ילדים המסיימים את גני החובה. הערכות פותחו והותאמו לצרכים על ידי צוות מקצועי משותף מהמחלקה לחינוך קדם-יסודי והמחלקה לחינוך יסודי בעירייה במסגרת תוכנית "מעברים – מלידה לבגרות".

הערכות מיועדות לסייע לילדים לפתח מיומנויות בשלושה תחומים: התחום הלימודי, התחום החברתי והתחום הרגשי. כל זאת, בהתאמה לגיל הילדים ותוך מכוונות להשתלבות רכה ונעימה בכיתה א'.

 

 

במינהל החינוך מדגישים, כי מדובר בתוכנית פיילוט שנבנתה ביחד עם משרד החינוך. לדבריהם,  מאחורי הרעיון לפיתוח הערכה, עומדת התפיסה החינוכית לאפשר מעבר חלק לכיתה א׳ לילדי הגן.

"המעבר מגן הילדים האינטימי והעוטף אל בית הספר היסודי הוא מורכב עבור ילדים רבים", אומרים במינהל, "ממסגרת חינוכית קטנה של גן, שבו הדגש הוא על משחקים ולמידה חווייתית, עוברים הילדים לבית הספר, שבו ניתן דגש ללמידה פורמלית, משמעת וכללים. המעבר בין המסגרות דורש הסתגלות מהירה, וילדים רבים מבטאים חרדה ולעיתים אף קשיי התנהגות לקראת המעבר לבית הספר. מדובר בתוכנית ייחודית, שמטרתה ליצור רצף חינוכי מרוכך עבור הילדים, תוך התאמה לצרכים ההתפתחותיים הייחודיים של הילדים בגיל זה, ובשילוב זרועות בין הצוות החינוכי בגן הילדים לצוות החינוכי בבית הספר. כך, עתידה התוכנית לגבש בקרב הילדים תפיסות ועמדות חיוביות ביחס ללמידה וביחס למעבר לכיתה א'".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר