בית הספר אליאנס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
בית הספר אליאנס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

בית הספר אליאנס ובית הספר לתיירות ומלונאות עתיד יועברו לבעלות העירייה

במקביל, העירייה פרסמה מכרז חיצוני להגשת הצעות לבעלות על שני בתי ספר מהמגזר הדתי: בית הספר הממלכתי-דתי אמי"ת – עירוני ו' לבנות, המנוהל ע"י רשת בתי הספר הדתיים "אמי"ת", והאולפנה התורנית צביה המנוהלת על ידי רשת "נעם צביה" לחינוך תורני ציוני

פורסם בתאריך: 15.3.22 01:44

בתי הספר אליאנס, השייך לרשת העולמית "כל ישראל לחברים" ובית הספר לתיירות ומלונאות המופעל כיום על ידי רשת "עתיד" יועברו בשנת הלימודים תשפ"ג לבעלות עיריית חיפה – כך נודע ל"כלבו – חיפה והקריות".

במקביל, הוציאה העירייה מכרז חיצוני לבעלות על שני בתי ספר נוספים בעיר, שניהם מהמגזר הדתי: בית הספר הממלכתי-דתי אמי"ת – עירוני ו' לבנות, המנוהל ע"י רשת בתי הספר הדתיים "אמי"ת", והאולפנה התורנית צביה המנוהלת על ידי רשת "נעם צביה" לחינוך תורני ציוני. המועד האחרון להגשת ההצעות לשני המכרזים החיצוניים הוא יום ראשון הקרוב, 20 במארס, עד השעה 14:00.

גורם בעירייה מסר ל"כלבו – חיפה והקריות", כי לניהול בתי הספר הדתיים ישנו ביקוש רב מצד רשתות רבות מכל הארץ שניגשו למכרז, וכי גם הרשתות המפעילות כיום את שני מוסדות החינוך יכולות להשתתף במכרז.

 

 

יצוין, כי במארס 2019 פרסמו משרד הפנים ומשרד החינוך חוזר מנכ"ל משותף המחייב את הרשויות המקומיות להוציא מכרז, כדי לבחור גורם מפעיל לבתי ספר הנמצאים על קרקע של הרשות ובמבנה השייך לרשות, אולם הם מופעלים על ידי גורם שהוא אינו הרשות המקומית. במקביל, החוזר מאפשר להעביר אליה את המוסדות הללו. העירייה, כאמור, בחרה להעביר אליה את שני המוסדות החילוניים ולהוציא למכרז את שני המוסדות הדתיים.

בית הספר אליאנס – כל ישראל חברים הוא מהוותיקים מבין בתי הספר בחיפה. הוא נוסד בשנת 1884, השני מבין המוסדות החינוכיים שנפתחו בעיר. קדם לו רק סניף של בית הספר לנזירות נצרת שנפתח בעיר בשנת 1858. אחרי אליאנס נוסד בית הספר הריאלי העברי בשנת 1913.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר