חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)
חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)

מבנה תיכון ליאו באק ייסגר לאחר פסח. התלמידים ילמדו במבנה חטיבת הנעורים

המבנה ייסגר לצורך ביצוע העבודות להסרת האזבסט. מהפרטים שהגיעו לידי "כלבו – חיפה והקריות" עולה, כי תלמידי חטיבת הנעורים יחלקו את המבנה עם תלמידי החטיבה העליונה, כשבממוצע כל חטיבה תשהה במבנה שלושה ימים. התלמידים שלא ישהו בבית הספר ייצאו לפעולות ערכיות

פורסם בתאריך: 20.3.22 17:07

מבנה בית הספר התיכון ליאו באק ייסגר לאחר חופשת חג הפסח לצורך העבודות להסרת לוחות האזבסט. התלמידים יועברו ללמוד במבנה חטיבת הנעורים ברחוב טשרניחובסקי – כך נודע ל"כלבו – חיפה והקריות".

על פי מערכת הלימודים החדשה, יחלקו תלמידי חטיבת הנעורים את מבנה בית ספרם עם תלמידי החטיבה העליונה, כשבממוצע כל חטיבה תשהה במקום כשלושה ימים. חלק מהלימודים יתבצעו בבוקר וחלק אחר הצהריים. בימים שהתלמידים לא ישהו בבית הספר הם יצאו לפעולות ערכיות.

מנכ"ל ליאו באק, הרב אופק מאיר: "לדעתי, התלמידים ישהו בבית הספר הרבה יותר משלושה ימים, אבל יהיו גם פעילויות אחרות. יש המון פעילויות חברתיות. מעט מאוד שיעורים יועברו בזום".

האם המעבר לא יפגע בלימודי תלמידי התיכון?

"בתיכון המצב שונה, כי יש גם בחינות בגרות, ולפני כל בחינת בגרות ובחינת מתכונת יש יום חופש, כך שהם לא ייפגעו. בנינו תוכנית מסודרת איך זה יתנהל, ברמה של איפה כל שכבה נמצאת באיזה יום. ליאו באק משקיע המון בעניין הזה, כדי לתת לכל הילדים באמת חודשיים מצוינים. תלמידי הכיתות התקשורתיות (תלמידים על הרצף האוטיסטי – ש"מ), הן בחטיבת הנעורים והן בחטיבת העליונה, ימשיכו להגיע ללימודים. אולי הם יהיו בבניין אחר, את זה אנחנו בודקים עדיין, אבל הם יהיו במתחם אחד כל הזמן".

הרב אופק מאיר (צילום: יח"צ)

הרב אופק מאיר (צילום: יח"צ)

האם לא נמצא בכל העיר מבנה חלופי עבור תלמידי התיכון או חטיבת הנעורים?

״העירייה נתנה את מה שהיא יכולה הייתה לתת. היא נתנה לנו את מבנה בית הספר ברמת הנשיא ליסודי ולגנים. היא לא אישרה שיהיו שם תלמידי תיכון או חטיבת ביניים, למרות שהמבנה מתאים לשכבות הגיל הללו. שאלתי ובהחלט הבנתי את הנימוקים שלהם וזה מקובל עליי. לכן הם נתנו לנו פתרון מאוד יפה פה, ואנחנו מודים להם. בנוסף, הם נותנים לנו את בניין בית הספר מזור בקרית אליעזר, שאני מקווה יהיה מוכן בזמן. הוא ישמש עבור תלמידי החינוך המיוחד, אלא אם כן נמצא עבורם פתרון אחר, ואז המבנה הזה ישמש את כל שכבת י' או ט' או שכבת ז'. המערכת בנויה כך שבכל פעם שכבה אחת תלמד במבנה, ושכבה אחרת תצא לטיול ואז יתחלפו".

 

 

לדברי מאיר, כל בחינות הבגרות ובחינות המתכונת יתקיימו במבנה חטיבת הנעורים. "זה פתרון טוב. נכון, הוא לא אידיאלי אבל אנחנו בתקופה מאתגרת. הכל מסודר ונשאר רק לקוות שפרויקט הסרת האזבסט יתחיל בזמן".

למה החלטת לסגור את מבנה התיכון כבר באפריל ולא חיכית לחופש הגדול?

״המטרה שהמקום יהיה נקי לחלוטין, ולכן אני רוצה שהעבודות יתחילו כבר באפריל, כך שאם זה ייקח יותר מחודשיים, העבודות ימשכו אל תוך הקיץ. אם חס ושלום זה ייקח יותר, אז יש לנו גם את ספטמבר ואוקטובר. זו תקופת החגים ואז עומדים לרשותי מבני מכללות שכולן פנויות, כולל מבנה המכללה האקדמית גורדון הסמוכה, שאני יכול להשתמש בו עבור תלמידי התיכון. זה נותן עד חצי שנה לעשות עבודה שם, כך שכולם, גם המחמירים ביותר, יוכלו להרגיש בנוח".

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי היום צפויה להתקיים ישיבה של ועדי ההורים עם מאיר לקבלת פרטים על השינויים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צדק תרדוף

    מטריד מאוד שפירוק האסבסט נעשה בתיכון בעוד ילדי חטיבת הביניים,שנמצאים במרחק 150 מטר משם הגיעו ללימודים והיו חשופים לאזור שבו פוזר אבק אסבסט.
    כידוע, אסבסט הוא חומר שמוכר כמסרטן וודאי.
    בליאובק פורקו 45,000 קג של אסבסט.
    עשו שם טעות אדירה.
    היה צריך להקשיב למומחה שטען שעדיף לא לפרק כי הזיהום שייוצר יהיה גדול מהתועלת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר