תיכון ליאו באק (צילום: בועז כהן)
תיכון ליאו באק (צילום: בועז כהן)

העבודות להסרת האזבסט בליאו באק מתעכבות. המשרד להגנת הסביבה מאיים לנקוט בצעדים נגד העירייה

העבודות אמורות היו להתחיל בחופשת הפסח, אולם עתה מתברר, כי חסרים 2 מיליון שקלים לביצוען. מנהלת מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה טוענת במכתב לקליש-רותם, כי למרות שעברו כחמישה חודשים מאז השימוע שקיים המשרד לעיריית חיפה בנוגע להפסקת שימוש באזבסט, עד כה לא התקבלה במשרד בקשה להיתר לביצוע העבודות

פורסם בתאריך: 27.3.22 20:15

שנת הלימודים הקרובה, תשפ"ג, בתיכון ליאו באק עלולה להיפגע בגלל עיכוב בעבודות הסרת האזבסט הפריך במבנה בית הספר. לאחרונה הודיעה העירייה לבית הספר, כי העבודות יחלו רק בחודש מאי, זאת למרות שבית הספר הודיע להורים על התחלת העבודות כבר בחול המועד פסח.

מדובר בהסרה ובפינוי של 1400 מ"ר של אזבסט ששימש בעבר כבידוד אקוסטי. הסרתו תחייב גם עבודה נוספת בתקרת המבנה ובכלל זה טיפול בתאורה.

לאור הסיכון הכרוך בעבודה עם אזבסט מתכוון בית הספר לפנות את כל התלמידים והצוות ממבנה התיכון בסמוך לתחילת העבודות. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" בשבוע שעבר, תלמידי התיכון ינדדו בין מבנה חטיבת הביניים ברחוב טשרניחובסקי למבנים אחרים בעיר שיועמדו לרשותם.

אחת הבעיות שגרמו לעיכוב בעבודות היא התייקרות הפרויקט ב-2 מיליון שקלים שכרגע חסרים לביצוע העבודות. בישיבת מועצת העיר שהתקיימה באוגוסט, התייחס מהנדס העיר אריאל וטרמן להתייקרות: "התהליך היה כזה שעם ההתפתחות הייתה החמרה בדרישות עם אמצעים מאוד מחמירים בפיקוח שהוחלף, והעלות גדלה. אנחנו מביאים את זה לפה בשביל לבצע את זה בצורה הבטוחה ביותר עם כל האמצעים שנדרשו. אני לא אפרט אותם פה. אבל בין היתר זה תחת לחץ כדי שלא תהיה בריחה של סיבים החוצה ועוד אלף ואחד אמצעים".

חברת מועצת העיר סופי נקש, המכהנת גם כיו"ר ועדת הכספים: "באותה ישיבה החליטה המועצה שהעירייה תפעל למצוא מקורות להשגת התוספת של 2 מיליון שקלים מעבר ל-5.9 מיליון שכבר אישרנו, והם לא עשו את זה והתעלמו".

לדברי נקש, בישיבה האחרונה הם הבינו שהעירייה לא טיפלה בנושא במשך כמעט חמישה חודשים. "רצינו לעלות את הנושא הזה לדיון בוועדת כספים, אולם בעירייה לא הסכימו, אז ביקשתי לקיים פגישה דחופה של הוועדה בזום ביום ראשון הקרוב בנושא", דברי נקש.

ואם לא די בכך, בשבוע שעבר שלחה מנהלת מחוז חיפה בפועל במשרד להגנת הסביבה יוליה גינזבורג, מכתב לראש העירייה עינת קליש רותם בנושא סילוק האזבסט מליאו באק, שבו נטען, כי למרות שעברו כחמישה חודשים מאז שהמשרד קיים שימוע לעיריית חיפה בנוגע להפסקת שימוש באזבסט, הסרתו והטמנתו, לא הגיעה למשרד בקשה מהעירייה להוצאת היתר לביצוע עבודת ההסרה.

 

 

כותבת גינזבורג: "בסיכום השימוע, אשר נשלח אליכם ב-27 לאוקטובר 2021, הובהר כי על העירייה לפרסם באופן מיידי מכרז לבחירת קבלן לביצוע עבודות הסרת אזבסט פריך ממבנה בית הספר ליאו באק, ומיד לאחר מכן לפעול להפסקת השימוש, הסרת האזבסט והטמנתו באופן מיידי, ובכלל זאת הגשת בקשה להיתר עבודת אזבסט וביצוע העבודות בהתאם להיתר. מאז השימוע ועד היום, בחלוף כחמישה חודשים, טרם התקבלה במשרד בקשה להיתר לביצוע עבודות ההסרה והפינוי של האזבסט הפריך בבית ספר ליאו באק".

בהמשך מכתבה דורשת גינזבורג מהעירייה להודיע לה עד יום חמישי הקרוב: "מה נעשה עד כה ומתי תוגש בקשה להיתר כאמור". המכתב מסתיים באזהרה שהמשרד עלול לנקוט בצעדים נגד עיריית חיפה: "יודגש ויוטעם, כי אין באמור משום אישור או הסכמה של המשרד להמשך הפרתכם את סעיף 6(א) לחוק וכן את הצו המינהלי לעניין אזבסט שהוצא לכם, לפיהם היה עליכם להפסיק את השימוש כאמור עד לתאריך 4 לאוגוסט 2021, אשר חלף זה מכבר לפני זמן רב, והמשרד שומר לעצמו את הזכות לפעול בהתאם לסמכויות הנתונות".

יו"ר ועד ההורים בתיכון ליאו באק, עינב פרלה: "אנחנו, ההורים והתלמידים, נמצאים באי ודאות. אנחנו רוצים לדעת מתי העבודות יתחילו ומה יקרה בשנת הלימודים הבאה. כרגע הכל באוויר".

מעיריית חיפה לא התקבלה עד כה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר