אין סייעת שתסיע אותו לגן. הילד
אין סייעת שתסיע אותו לגן. הילד

אמא לילד על הרצף נאלצת להסיע את בנה מדי יום מקרית שמואל למרכז הכרמל ובחזרה

הילד, בן 3, שובץ בגן הילד במתחם גן האם, אולם בשל מחסור בסייעות, אין מי שיאסוף אותו בבוקר ואין מי שיחזיר אותו לביתו. האם: "כאמא לילד אוטיסט לא לקבל שירות הכרחי כזה, לי זה נראה מחדל מדרגה ראשונה". העירייה בתגובה: "שירותי הרווחה בעירייה פועלים בכל דרך לגייס סייעת הנדרשת לצורך שילובו של הילד בהסעה במהירות האפשרית"

פורסם בתאריך: 6.4.22 12:28

אם לילד בן 3 על הרצף האוטיסטי, המתגוררת בקרית שמואל, נאלצת להסיע את בנה ברכבה מדי יום לגן הילד שבמרכז הכרמל בגלל מחסור בסייעות. האם פנתה לעיריית חיפה בבקשה לפתור את הבעיה, אך עד כה לא קיבלה מענה מספק. לדברי האם במשפחה ישנם ארבעה ילדים וכולם נפגעים מהמצב שנוצר.

האם: "בני שובץ במעון גן הילד שנמצא במתחם גן האם. אנחנו  תושבי קרית שמואל, ועקב המרחק הרב מהמעון אנחנו זכאים להסעה על פי חוק. הסייעת אמורה לאסוף את הבן מהבית בבוקר עם ההסעה לגן הילד ולהחזיר אותו. בתחילת חודש מארס פניתי לעובדת הסוציאלית שמטפלת מטעם הרווחה בנושא מול העירייה בבקשה להסעה, אך נאמר לי שהעירייה כרגע לא מתקצבת סייעות. מדי שבועיים אני מתקשרת לברר מה המצב. אני ממתינה כבר חודש ומקבלת את אותן התשובות, שכרגע אין אפשרות לקבל הסעה".

לדברי האם, באחת הפעמים אמרו לה בעירייה שתקצבו רק סייעת אחת ושלא ידוע כרגע מי יקבל אותה וש"נדבר אחרי חופשת פסח". "כאמא לילד אוטיסט לא לקבל שירות הכרחי כזה, לי זה נראה מחדל מדרגה ראשונה", אומרת האם, "עיריית חיפה פוגעת באוכלוסיית החינוך המיוחד, האוכלוסייה שהכי זקוקה לעזרה".

למה הגשת את הבקשה להסעה רק בחודש מארס ולא לקראת פתיחת שנת הלמודים?

"כשבני אובחן על הרצף האוטיסטי הוא שובץ בהתחלה בגן של עמותת 'אלווין' מחוץ לחיפה. לא אהבתי את הגן, והוצע לי על ידי הרווחה להגיע לגן הילד בחיפה, כי היה מקום שם. נסעתי לראות את המקום שמצא חן בעיני והסכמתי, ואז בחודש דצמבר הבן שובץ לגן".

 

 

האם העירייה לא הציעה לך הסעה כבר בדצמבר?

"כן, הם הציעו לי, אבל מאוד פחדתי לשלוח את הבן מיד בהסעה, רציתי קודם שהוא יסתגל למקום. הייתה לי אז אפשרות להסיע אותו בעצמי והעדפתי אותה, עכשיו המצב השתנה. יש לי ארבעה ילדים וכל בוקר צריך לארגן אותם ולהסיע אותם, לכן ביקשתי בתחילת מארס את ההסעה".

האם מוסיפה, כי כרגע בלית ברירה היא מסיעה את בנה לגן ובחזרה כל יום למעט בימי שישי, "אז הוא נשאר בבית, כי גן הילד נסגר מוקדם יותר. המצב הזה פוגע חד משמעית בהתארגנות של שאר הילדים שלי בבוקר, זה פוגם בהתנהלות המשפחתית שלנו. הנסיעה לוקחת לי במקרה הטוב 35 דקות לכל כיוון, ואם יש פקקים הזמן מתארך. בגלל בעיית הזמן אני נאלצת להיכנס למנהרות הכרמל וזו הוצאה יקרה, ויש גם הוצאות דלק של 400 שקלים בשבוע".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "שירותי הרווחה בעירייה פועלים בכל דרך אפשרית (מאז הגשת הבקשה על ידי האם) לגיוס סייעת הנדרשת לצורך שילובו של הילד בהסעה במהירות האפשרית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר