הורים ותלמידים מהמסלול הדו-לשוני מפגינים ליד בניין העירייה (צילום: גילה לבני זמיר)
הורים ותלמידים מהמסלול הדו-לשוני מפגינים ליד בניין העירייה בחודש שעבר (צילום: גילה לבני זמיר)

הורים ותלמידים מהדו-לשוני הפגינו ליד העירייה: דורשים הקצאת מבנה לבית הספר (וידיאו)

המסלול הדו-לשוני, שבו לומדים ביחד תלמידים יהודים וערבים, פועל בעיר זה כעשור. תחילה פעל במבנה יביל בבית הספר אחמדיה בכבאביר וכעת בבית הספר חופית. עד היום לא הוקצה לו מבנה. בעירייה מגלגלים את האחריות למשרד החינוך ואומרים, כי המשרד אינו מכיר בצורך לפתוח סמל מוסד למסלול הדו-לשוני מאחר שמדובר במוסד קטן

פורסם בתאריך: 12.4.22 13:05

עשרות הורים ותלמידים מהמסלול הדו-לשוני, השוכן במבנה בית הספר חופית, הפגינו הבוקר (שלישי) במשך כשעתיים מול בניין עיריית חיפה בדרישה להקצות להם מבנה נפרד. יצוין, כי המסלול הדו-לשוני הוא מוסד של משרד החינוך והוא פועל בשיתוף עיריית חיפה ועמותת "יד ביד", המקדמת חברה אזרחית משותפת לערבים ויהודים בישראל.

דרישת ההורים מהעירייה היא לעמוד בהבטחתה להקצות מבנה לבית הספר. לפני שלוש שנים, בספטמבר 2019, עברו התלמידים ממבנה יביל שהוקם בחצר בית הספר אחמדיה בשכונת כבאביר לבית הספר חופית בשער העלייה בגלל בעיית מקום. הורים רבים התנגדו לעזוב את השכונה ודרשו שהעירייה תבנה במקום בית ספר לדו-לשוני. לאחר שנענו בשלילה, עבר חלק גדול מהתלמידים למוסדות חינוך אחרים. המעבר לשער העלייה לווה בהפגנות בעלות אופי גזעני של תושבים שהתנגדו לכניסת תלמידים ערבים לשכונה.

בית הספר הדו-לשוני פועל זה כעשור. הוא נפתח כבית ספר צומח, כשכל שנה הוא גדל בשכבת גיל אחת. כיום לומדים בו מאות תלמידים מפעוטון ועד כיתה ו'. בשנת הלימודים הבאה יתחיל ללמוד בבית הספר המחזור הראשון של כיתה ז', ולטענת ההורים, הגיע הזמן להקצות לבית הספר מבנה נפרד, כדי שיוכל להמשיך לצמוח לבית ספר תיכון. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי למסלול הדו-לשוני קיימת רשימת המתנה ארוכה, ותלמידים רבים המבקשים ללמוד בו נותרים מחוצה לו בגלל חוסר מקום ואי ודאות מתמשכת באשר למרחב נאות למבקשים ללמוד במסגרת זו.

 

 

גילה לבני-זמיר, סבתא לשתי נכדות הלומדות בגן ובכיתה א' בבית הספר הדו-לשוני, שהשתתפה בהפגנה: "הפרדוקס הוא שחיפה וראש העירייה עינת קליש-רותם מתהדרות בקיום משותף. קליש-רותם מובילה כנסים של חברה מעורבת וקיום משותף, אולם מקפחת באופן קבוע את החינוך הערבי ואת מערכת החינוך של 'יד ביד', שהייתה אמורה להיות מודל של חינוך משותף בעיר מעורבת עם מציאות קיום טובה המשמשת מודל כלל ארצי". לדברי לבני-זמיר, ראש העירייה לא יצאה אל המפגינים ולא יצרה עימם קשר. "אף נציג מטעמה לא הגיע לדבר עם הציבור, כאשר עתידו של בית הספר הדו-לשוני לא ידוע", אומרת לבני-זמיר.

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה הגישה, בתיאום עם הורי תלמידי המסלול הדו-לשוני, בקשה למשרד החינוך, על מנת שהמסלול ימשיך לצמוח בעתיד כקמפוס ייעודי לתלמידי א' עד י"ב. לצערנו, משרד החינוך דחה את בקשת העירייה, וקבע כי אינו מכיר בצורך לפתוח סמל מוסד למסלול הדו-לשוני מאחר שמדובר במוסד קטן. משרד החינוך הציע, כי אם העירייה מעוניינת להמשיך עם תפיסת החינוך הדו-לשוני, עליה לאתר בית ספר תיכון קיים, אשר יאפשר את צמיחת המסלול בתוכו, עד לחיזוקו והוכחת יכולתו לעמוד כמוסד חינוכי בפני עצמו (יותר משתי כיתות בשכבה). מתוך מחויבות העירייה לטיפוח החינוך הדו-לשוני בעיר, העירייה פעלה כדי לאפשר את הצמחת המסלול באחד התיכונים בעיר, ובהתאם לכך העבירה את הצעתה להורים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא נידון בוועדה העליונה במשרדנו. הוועדה החליטה, כי לא ניתן לאשר הרחבת סמל מוסד בתוך המוסד החינוכי היסודי בו נמצאים התלמידים. יחד עם זאת, ניתן פתרון לכיתה דו לשונית באחת מחטיבות הביניים הקיימות ביישוב ככל שהדבר יתאפשר לרשות המקומית".

מקהילת המסלול הדו-לשוני נמסר בתגובה: "אנו מעריכים את פועלם של ראש העיר ואנשי מינהל החינוך למען מערכת החינוך הדו-לשונית היחידה בעיר. אבל כרגע בשל תשובות משרד החינוך לעירייה, אנחנו במבוי סתום ומחויבים לפעול ללא לאות לפתרונות בטווח הקצר והארוך, שיבטיחו תנאי לימוד וחינוך ראויים לכל כיתות בית הספר בשנה הבאה, כולל לכיתה ז'. לכן, הגעתנו היום לרחבת העירייה נעשתה, כפי שנאמר שם בריש גלי, כדי לקרוא לראש העיר להמשיך את שיתוף הפעולה בינינו ולהליכה משותפת למשרד החינוך למציאת פתרונות ראויים לשנת הלימודים הקרובה לכיתה ז' ולמסלול הדו-לשוני כולו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר